Kirjoittaja Aihe: Lucky Luke  (Luettu 207989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #45 : 11.02.2007 klo 18:06:17 »
Minä olen pitänyt pikku-Luken jutuista ihan siinä kuin pikku-Akunkin. Pikku-Pikot kuitenkin pesevät molemmat.

Tämä lapsuusajan kerronta on mukavaa, joskin tekijöille kohtuullisen haasteellista. Hyvää vaihtelua kuitenkin.

tertsi

  • Vieras
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #46 : 11.02.2007 klo 18:08:42 »
Samaa mieltä.
Pikku-pikot on kaiken muun hyvän lisäksi piirretty sillai maukkaasti.
Sitä en kyllä tiedä, että onko se Piko pienenä (siis lapsena) vaiko ihan joku muu kakara...
« Viimeksi muokattu: 11.02.2007 klo 18:11:21 kirjoittanut Tertsi »

Sika

  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #47 : 11.02.2007 klo 18:14:51 »
Tertsi: tuli joskus kuolattua kyseisen conradin kynänjälkiä joltain ranskalaiselta sivustolta.  Ei vaan silloin sattunut silmään tuota kidiä. Jospa joskus suomeen...huoh jospa joskus...

tertsi

  • Vieras
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #48 : 11.02.2007 klo 18:26:33 »
Jospa joskus suomeen...huoh jospa joskus...
Yleensähän nämä ranskalaisbelgialaiset sarjakuvat tulee Suomeen noin 30 vuoden viiveellä.
Joten toivoa on.

Lewis

  • Jäsen
  • Viestejä: 360
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #49 : 05.04.2007 klo 19:02:28 »
Mihinkäs se Kid Lucky on jäänyt? En ole nähnyt missään.

Achdén piirtämän Köysi kaulalla, vai mikä se oli, ostin tänään. Ei ollut juoneltaan hääppöinen. Piirrostyö oli varsin kelvollista. Odottelin vähän toisenlaista juonta.

En ole minäkään nähnyt.

Köysi kaulalla oli minusta aika hauska, juoni oli kestävä, mutta ehkä hieman käytetty, toisin kuin Kaunis Quebec. Piirros oli tyylikästä, Morrisia, mutta kuitenkin omaa.

Achden omistuspiirrokseen olin pettynyt, kaikille samanlainen Luke  :(, vaikka olihan se hieno.

Joonas

tertsi

  • Vieras
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #50 : 05.04.2007 klo 19:03:29 »
, kaikille samanlainen Luke  :(, vaikka olihan se hieno.

Joonas
samalla tavalla se Morriskin teki. kaikille Luken profiili/10 sekuntia    :D

Barksi

  • Jäsen
  • Viestejä: 430
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #51 : 05.04.2007 klo 22:30:07 »
Minulta Achde kysyi, haluanko Daltonin. Ja minua ennen olevalta hän taas kysyi, haluaako hän Rantanplamin.

Leevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #52 : 11.05.2007 klo 01:54:51 »
Tex Willer (kaiketi se noin kirjoitetaan) ei minulle oikein kolise, mutta Lucky Luke on alkanut kolisemaan viime vuosina kun löysin vintiltä veljen vanhoja albumeita jonkun verran ja niitä aloin lukemaan oikein ajatuksella...
Kaiketi se on se piirrostyyli ja huumori mikä tässäkin nappaa ja mielenkiintoiset hahmot...
(^kai noita elementtejä Tex:eistäkin löytyy mutta ne eivät jaksa oikeen innstaa, en vain tiedä että mistä se johtuu...)
Sarjakuvat on parhaita!

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 612
  • Kvaak!
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #53 : 16.07.2007 klo 14:58:52 »
Helsingin Akateeminen kirjakauppa yllätti seinälle ilmaantuneilla alkuperäisillä Lucky Luke -piirroksilla. Sarjakuvahyllyjen takana olevien portaiden seinällä on itsensä Morrisin tekemä isokokoinen luonnos kehyksissä. Kyseessä lienee sama kuva, jota hän piirtää "Minä Lucky Luke" jättikirjan alussa olevassa valokuvassa Kalastajatorpalla vuonna 1981. Pariksi sille oli laitettu tuore Achdén tekemä piirros.
Kysyin, oliko Morrisin piirros ollut kehyksissä koko ajan, vai oliko se laitettu seinälle vasta nyt. Minulle sanottiin että kyllä se on ollut jonkun johtajan huoneessa jo vuosia.
Siinä tapauksessa on käynyt melkoinen tuuri: kuva on piirretty huopakynällä, eikä se ole haalistunut nimeksikään. Ainoastaan signeerauksen alla oleva päiväys on hävinnyt ruskean keltaiseksi, kuten huopiksilla on tapana. Harvinaisen hyvä mäihä, että jollekin on vuonna 1981 sattunut käteen niin laadukas huopakynä, että sen jälki on oikeasti kestänyt aikaa näin hyvin!

tertsi

  • Vieras
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #54 : 16.07.2007 klo 15:03:59 »
Helsingin Akateeminen kirjakauppa yllätti seinälle ilmaantuneilla alkuperäisillä Lucky Luke -piirroksilla. Sarjakuvahyllyjen takana olevien portaiden seinällä on itsensä Morrisin tekemä isokokoinen luonnos kehyksissä.
Kiitoksia,Jyrki.
Meikäläisen voineekin sitten bongata lähipäivinä pyhiinvaellusmatkaltani,  polvistuneena mestarin teoksen eteen.

Ei, en tarkoita Achdéa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2007 klo 15:07:53 kirjoittanut Tertsi »

Duck Woman

  • Jäsen
  • Viestejä: 321
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #55 : 16.07.2007 klo 17:03:08 »
Ei hitto, juuri tänään kävin Akateemisessa ja onnistuin missaamaan tuon. :( Pitänee mennä huomenna uudestaan...
What duck?

ernotam

  • Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 355
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #56 : 23.07.2007 klo 17:03:49 »
'Köysi kaulalla' albumista löytyi ainakin minua huvittava yksityiskohta... kummasti tuli eräs toinen ihan ok sarjakuva mieleen. Vaikka ei varsinaista lännensarjakuvaa olekaan....

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #57 : 24.09.2007 klo 20:00:34 »
Erno, mihin viittaat?
Wade Koivurinne

tertsi

  • Vieras
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #58 : 24.09.2007 klo 20:02:11 »
Erno, mihin viittaat?
Gallian suuntaan.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Vs: Lucky Luke
« Vastaus #59 : 24.09.2007 klo 20:06:08 »
Gallian suuntaan.
Ei liene ainoa. Onkohan tahaton typo tekijältä, vai tribuutti?
Wade Koivurinne