Kirjoittaja Aihe: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä  (Luettu 500491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarXus

  • Jäsen
  • Viestejä: 108
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1575 : 11.11.2021 klo 00:32:50 »
Useita noista 22 tarinasta ei taida olla koskaan Suomessa julkaistu, joten parempaan tulokseen pääsee käyttämällä laajempaa hakua:

Tyyppi: Tarina
Hahmot: Liikaherkkä-666

Lisäksi kohdassa "Tarina on julkaistu" rasti Suomen ruutuun.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1576 : 11.11.2021 klo 12:09:08 »
Onko kukaan nähnyt edes värivalokuvassa, miltä tällainen Nokian valmistama kuminen Mikki Hiiri on näyttänyt?

Eipä ole vastaan tullut. Erikoista, ettei Vesterisen Disney-keräilijän oppaassa ole edes mv-kuvaa.

Timo

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1577 : 11.11.2021 klo 16:33:58 »
Onko kukaan nähnyt edes värivalokuvassa, miltä tällainen Nokian valmistama kuminen Mikki Hiiri on näyttänyt?
Mä olen nähnyt kyllä vähän saman näköisen, mutta pehmeän...kankaasta tehdyn Mikin. Varmaan jostain 50-60-luvulta, kun oli niin pinttynyt. Kuminen ei ole tullut vastaa koskaan. Taitaa olla tosi harvinainen tuo.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1578 : 11.11.2021 klo 19:11:39 »
Onko kukaan nähnyt edes värivalokuvassa, miltä tällainen Nokian valmistama kuminen Mikki Hiiri on näyttänyt?

Kirjassa olen nähnyt. Mikki Hiiri on ollut ihan mustavalkea, muut hahmot ovat värikkäämpiä. Oheinen kuva on julkaistu Tampereen museoiden julkaisemassa teoksessa Kumi - Kumin ja Suomen kumiteollisuuden historia (1998).

Suomen Gummitehdas oli Nokia-konsernin pääfirma 1960-luvun puoleen väliin saakka.




Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1579 : 11.11.2021 klo 19:21:06 »
Mä olen nähnyt kyllä vähän saman näköisen, mutta pehmeän...kankaasta tehdyn Mikin.

Mulla oli vakosametista tehty Mikki pienenä, ilmeisesti isomummo oli sen tehnyt jossakin käsityölehdessä olleen kaavan mukaan. Alle kouluikäisenä olin nenäpään imeskellyt ja pureskellut, ei suuremmin viitsinyt isompana esitellä kenellekään.

Äiti teki Mikin mukaan mun lapsille Minnit parikymmentä vuotta sitten.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1580 : 11.11.2021 klo 19:37:13 »
Mulla oli vakosametista tehty Mikki pienenä, ilmeisesti isomummo oli sen tehnyt jossakin käsityölehdessä olleen kaavan mukaan. Alle kouluikäisenä olin nenäpään imeskellyt ja pureskellut, ei suuremmin viitsinyt isompana esitellä kenellekään.

Äiti teki Mikin mukaan mun lapsille Minnit parikymmentä vuotta sitten.
On näitä itse tehtyä Mikki Hiiri pehmoeläimiä tehty kai aika paljon. Ei varmaan ollut kaupasta saatavilla sitten.

https://lelumuseohevosenkenka.fi/mikki-hiiren-matkassa-1930-luvulle
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1581 : 22.11.2021 klo 22:53:10 »
En tiedä mihin ketjuun tämä huomio taas kuuluisi, mutta lueskelin tällaista aiheeseen täysin liittymätöntä teosta, Seppo Saarion Miten sijoitan pörssiosakkeisiin, kun tajusin, teoshan on nimeltään suoraan Aku Ankasta. Tuon nimistä teosta Aku lukisi nojatuolissaan ja suunnittelisi saavuttavansa Roopen luokkaa olevan omaisuuden. Eri painosten karu ulkoasukin sopii kuvaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1582 : 23.11.2021 klo 19:47:26 »
En tiedä mihin ketjuun tämä huomio taas kuuluisi, mutta lueskelin tällaista aiheeseen täysin liittymätöntä teosta, Seppo Saarion Miten sijoitan pörssiosakkeisiin, kun tajusin, teoshan on nimeltään suoraan Aku Ankasta. Tuon nimistä teosta Aku lukisi nojatuolissaan ja suunnittelisi saavuttavansa Roopen luokkaa olevan omaisuuden. Eri painosten karu ulkoasukin sopii kuvaan.

Akun tuurilla kaikki tämän ostamien osakkeiden yritykset menisivät konkurssiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1583 : 03.12.2021 klo 20:02:21 »
Eikös tuo Aku koulupoliisina ja Mikki lumisotasilla lyhäri tulleet viime kuussa Aku Ankka-lehdessä?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1584 : 04.12.2021 klo 16:41:04 »
Eikös tuo Aku koulupoliisina ja Mikki lumisotasilla lyhäri tulleet viime kuussa Aku Ankka-lehdessä?
Eivät olleet viime kuussa Aku Ankka-lehdessä, mutta kesällä ilmestynyt Juhlanokka-pokkarihan sisälsi täyden näköispainoksen ensimmäisestä Aku Ankasta. Siinä nuo olivat luonnollisesti mukana.
Kääk13-kirjoittaa!

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1585 : 06.12.2021 klo 19:59:22 »
Eikös tuo Aku koulupoliisina ja Mikki lumisotasilla lyhäri tulleet viime kuussa Aku Ankka-lehdessä?

Eivät olleet viime kuussa Aku Ankka-lehdessä, mutta kesällä ilmestynyt Juhlanokka-pokkarihan sisälsi täyden näköispainoksen ensimmäisestä Aku Ankasta. Siinä nuo olivat luonnollisesti mukana.

Aku Ankan ihka ensimmäisen näytenumeron Aku koulusalapoliisina -juttu ja kaksi puolen sivun Mikki-lyhäriä kyllä julkaistiin Akussa ihan äskettäin numerossa 48. Lehden virallinen ilmestymispäivä oli 1.12. eli juuri joulukuun puolella, mutta jäsen X-men varmaan näki sen jo marraskuussa.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1586 : 07.12.2021 klo 20:17:18 »
Aku Ankan ihka ensimmäisen näytenumeron Aku koulusalapoliisina -juttu ja kaksi puolen sivun Mikki-lyhäriä kyllä julkaistiin Akussa ihan äskettäin numerossa 48. Lehden virallinen ilmestymispäivä oli 1.12. eli juuri joulukuun puolella, mutta jäsen X-men varmaan näki sen jo marraskuussa.

Tuskin sillä käyn kirjastossa n. 2 viikon välein (eli luin joulu-akun viime viikolla).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1587 : 16.01.2022 klo 02:17:38 »
Saapui kysymys. Taitolentäjä Seppo Saario kuulemma esiintyi Aku Ankassa joskus 70-80 luvulla (1976-1983 kenties) nimellä Sepe Suurio. Oma rakentamansa Pitts Special allaan. Inducks koluttu läpi kaikin mahdollisin lentämiseen, taitolentämiseen, lentokoneisiin yms hakusanoin useimmilla kielillä ja eri yhdistelmin ja sieltä löytyneet mahdolliset sarjat selattu digi-Akussa (Lataamossa). Ei löytynyt. Muistaako joku ihan tosta vaan suoralta kädeltä tämmösen?

Timo

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1588 : 16.01.2022 klo 11:04:42 »
Mikä tarina? Aku Ankka lentää Meksikoon tai vastaavaan maahan, jossa on tulivuoria. Tulivuori purkautuu ja paikalliset ottaa siestaa.

MarXus

  • Jäsen
  • Viestejä: 108
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #1589 : 16.01.2022 klo 11:43:03 »
Olisiko Carl Barksin Vulkanovian asukkaat?

Julkaistu ainakin kirjoissa Juhlasarjat 2 ja Barksin parhaat sarjat 5: Leirielämää.