Kirjoittaja Aihe: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä  (Luettu 500493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustaritari

  • Jäsen
  • Viestejä: 23
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #60 : 23.01.2006 klo 21:15:10 »
Mistä voisi ostaa jenkki-ankkoja?

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #61 : 23.01.2006 klo 21:19:26 »
Mistä voisi ostaa jenkki-ankkoja?

Hesassa varmaan Good Fellows ja Fennica pitävät noita myynnissä.

Timo

mustaritari

  • Jäsen
  • Viestejä: 23
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #62 : 23.01.2006 klo 22:02:31 »
Oisko kellää tohon vastausta?

Kuinka arvokas vuoden -53 nahkakantinen näköispainos Kivekkään nimmarilla on tai mitä itse siitä pulittaisitte?

mikki

  • Vieras
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #63 : 23.01.2006 klo 22:19:33 »
jaa, itse maksaisin hyvällätuurilla 70 euroa 

sillä minun mielestä kivekkään nimmari ei ole kovan  "mielenkiintoinen" 
mutta jos olisi barksin nimmari niin... nam...nam

EDIT: Yhdistin kaksi viestiä. Samu, kiinnitä huomiota enemmän viestin kieliasuun kuin hymiöihin. Kyllä sinä osaat. -joe-

marko70

  • Vieras
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #64 : 24.01.2006 klo 11:40:46 »
Kuinka arvokas vuoden -53 nahkakantinen näköispainos Kivekkään nimmarilla on tai mitä itse siitä pulittaisitte?

Oletkos nähnyt  mun ilmoituksen huutiksessa??? Se on priima kirja mulla eli lukematon ei ole ollut kierrossa!!!

Pyytävät makedoniassa 250€...Jossin olen nähnyt 300€ pyynnissä...
Mulla on hinta 150€+kulut onko ne nyt 8.30€...Eli mulla satkun halvempi...Jokainen tietty maksaa minkä parhaakseen näkee ei noita ole hirveesti liikkeellä!!! Taitaa olla viimeisiä kertoja myynnissä ja laitan sitten kaappiin kasvaa korkoo kun ei ole enää tilanpuutetta saanut myytyä ylimääräiset rojut vex ;)

Olen etsinyt noita ehkä 2001 lähtien....eli tietoo on jonkinverran... :-\

Enää puuttuu Rosan kirjoja 3 värikuvallista ja on 3 sarjaa täynnä jokaiselle lapsukaiselle omat sarjat... :-*

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #65 : 26.01.2006 klo 09:45:41 »
Laitetaan tänne kun ei jaksa aloittaa uutta aihetta. Luen juuri kirjaa "Hyvä Ankka joulun tuopi" (Kirjoitusvirhe otsikossa, Joulu kirjoitetaan isolla) joka on siis Ankalliskirjasto 2, Carl Barksin Joulutarinoita. Jenkeissä kuitenkin on Kiitospäivä ihan lähellä Joulua, kuukauden päässä toisistaan (marraskuun 24.). Piirsikö Barks sitten Kiitospäivä-tarinoita joita ei meillä ole julkaistu? Muutama Halloween-juttuhan on julkaistu, ja noita Joulutarinoita kyllästymiseen asti.

Entä muita juhlapyhä-tarinoita? Pääsiäinen?

Gamma

  • Jäsen
  • Viestejä: 159
  • Miu
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #66 : 26.01.2006 klo 10:43:30 »
(Kirjoitusvirhe otsikossa, Joulu kirjoitetaan isolla)
Jaa, mistä lähtien juhlapyhät on kirjoitettu isolla alkukirjaimella?

Kaivelinpa sitten kirjallisuuttakin. Terho Itkosen Uusi kieliopas, 2. painos vuodelta 2000 sanoo sivulla 14, että kuukausien, viikonpäivien, juhlapäivien, vuosien sekä historiallisten tapahtumien, aikakausien ja tyylisuuntien nimet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimilla

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #67 : 26.01.2006 klo 10:46:59 »
Jaa, mistäs lähtien juhlapyhät mukamas on kurjoitettu isolla alkukirjaimella? Justus?

Kaivelinpa samaan syssyyn kirjallisuuttakin. Terho Itkosen Uusi kieliopas, 2. painos vuodelta 2000 sanoo sivulla 14, että kuukausien, viikonpäivien, juhlapäivien, vuosien sekä historiallisten tapahtumien, aikakausien ja tyylisuuntien nimet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimilla

Ahaa, sitten ala-asteeni opettaja oli väärässä kun neuvoi kirjoittamaan joulun ja muut juhlapyhät isolla alkukirjaimella. Tai voihan olla, että asia on muuttunut. Kävin ala-asteen 80-luvulla.

Ei, kyllä jo 1960-luvulta peräisin oleva Nykysuomen Sanakirja kirjoittaa joulun pienellä. Taisi puhua kukkua se opettajani, tai sitten muistan väärin, mutta enpä usko sitä. Minulla on aika hyvä muisti. Muistaakseni.

Ari

  • Jäsen
  • Viestejä: 178
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #68 : 27.01.2006 klo 14:52:49 »
Jaa, mistä lähtien juhlapyhät on kirjoitettu isolla alkukirjaimella?
Kaivelinpa sitten kirjallisuuttakin. Terho Itkosen Uusi kieliopas, 2. painos vuodelta 2000 sanoo sivulla 14, että kuukausien, viikonpäivien, juhlapäivien, vuosien sekä historiallisten tapahtumien, aikakausien ja tyylisuuntien nimet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimilla
Eipä ollut vanhoissa Aku Ankoissa noita ongelmia, kun puhekuplat olivat pelkkiä isoja kirjaimia.

Kymysys kuuluukin: Mistä numerosta lähtien Aku Ankan fontti muuttui nykyiseksi vaikealukuisemmaksi, eli pienet kirjaimet tulivat käyttöön? Ja miksi hyvä fontti mentiin muuttamaan?
« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 klo 14:55:34 kirjoittanut Ari »

Ari

  • Jäsen
  • Viestejä: 178
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #69 : 27.01.2006 klo 15:53:05 »
Kiitos nopeasta ja selvästä vastauksesta!

Minun työkaverini, äidinkielen opettaja, sanoi että terve tuloa kirjoitetaan yhteen.
Minä sanoin että Aku Ankassa kirjoitetaan erikseen. Hän sanoi että no jos Aku Ankassa niin sanotaan niin sitten...

Surfin Joe tarkoitti varmaan tarinaa, jossa possuilla oli talonsa ulko-oven edessä kynnysmatto, jossa terve tuloa luki kahdella rivillä, ja maton suomentaja oli unohtanut tavuviivan terve-  perästä pois. Suden lähestyessä taloa possut kiskaisivat maton äkkiä sisälle. Vai oliko se kääntömatto, jonka toisella puolella luki tervemenoa, en muista? Muutenhan tervetuloa kirjoitettiin AA:ssa yhteen.

Justus

  • Jäsen
  • Viestejä: 926
  • Ralf on Kuningas
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #70 : 27.01.2006 klo 15:59:01 »
Missä numerossa AATK:Sta tuli kokovärisiä? 140?

Nyt voisi sanoa, että Google kehoittaa kirjoittamaan tervetuloa yhteen. Google.fi sanoo: "Tarkoititko: tervetuloa " kun kirjoittaa "terve tuloa".

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #71 : 27.01.2006 klo 16:25:24 »
Kielitoimisto suosittelee erikseen "terve tuloa", mutta molemmat ovat silti oikein. Tästä oli joskus ihan oma Oma Nurkka Ankassa joskus, kun joku valitti miksi erikseen on menty kirjoittamaan. Kyllä se yleensä on Akussa erikseen.

Timo

comic.book.guy

  • fiksu
  • Jäsen
  • Viestejä: 222
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #72 : 27.01.2006 klo 16:50:05 »
Lainaus Akun Toimituksen omasta nurkasta 52/93: Vuosikymmenestä toiseen meitä täällä toimituksessa moititaan siitä, ettemme kirjoita sanontaa "terve tuloa" yhteen. Väitetään, että sitä EI saa kirjoittaa erikseen. Kuitenkin Nykysuomen sanakirja ja uudempi Suomen kielen perussanakirja hyväksyvät ko. tervehdyksen molemmat kirjoitustavat: sekä yhteen että erikseen. Kumma ettei "terve menoa" ole koskaan aiheuttanut närää lukijoiden keskuudessa. Siis, ystävät, tahallaan emme kieliopillisia virheitä viljele. Ups ja KÄÄK!
MINÄLASSI

Ari

  • Jäsen
  • Viestejä: 178
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #73 : 27.01.2006 klo 17:46:44 »
Joo, kyllä molemmat ovat ihan yhtä oikein, yhteen tai erikseen. Tietty tervetuliaistoivotuksissa pieni vivahde-ero.

Ihan toinen juttu. Ratikkaharrastajana muistan, että eräässä AA-tarinassa Aku ja pojat kunnostivat vanhaa raitiovaunua, muistaakseni sinistä, olisikohan ollut Lissabonin vaunu? Kuvat olivat hyvin tarkkoja ja todellisuutta vastaavia. Osaisikohan joku kertoa, missä AA:n numerossa juttu oli, olisin hyvin kiitollinen!

Kapteeni Kenguru

  • Groupie
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 505
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Vs: Kysymys Walt Disneyn ihmeellisestä maailmasta? Kysy täällä
« Vastaus #74 : 28.01.2006 klo 13:16:41 »
Nyt voisi sanoa, että Google kehoittaa kirjoittamaan tervetuloa yhteen. Google.fi sanoo: "Tarkoititko: tervetuloa " kun kirjoittaa "terve tuloa".

Googlefight sanoo:
- terve tuloa: 38,000 results
- tervetuloa: 3,610,000 results


Lisäksi:
- Aku Ankka: 237,000 results
- Mikki Hiiri: 90,100 results

Mutta:
- Donald Duck: 11,300,000 results 
- Mickey Mouse: 19,800,000 results
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari