Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 426506 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Vs: Divareista
« Vastaus #45 : 21.05.2004 klo 18:51:27 »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Divareista
« Vastaus #46 : 21.05.2004 klo 19:10:38 »
Joskus kivikaudella, kun olin pieni, oli haminassa ihan kiva divari. Hinnat oli halpoja ja paksulla tussilla lehtien ja albumien kansiin selvästi merkitty. Joskus inflaation iskiessä oli hinta pariinkin kertaan sotkettu ja uusi alle merkitty. Tälläistä meininkiä ei enää juurikaan näe.

Turussa Brahenkadulla Vaskikarin antikvariaatti, jonka pitäisi olla vanha ja asiantunteva divari, merkitsee yhä sarjakuvalehtiin hinnat kuulakärkikynällä kanteen. Ei ihan keräilykamaan, mutta muihin. Pöyristyttävää.  :(

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Vs: Divareista
« Vastaus #47 : 22.05.2004 klo 18:11:03 »
Kouvolassa näin viimeksi vallan erikoisen valikoiman eri maalaisia ja kielisiä kiinnostavia(kin) sarjakuvia yhdellä kirpparilla, oiskohan se nimeltään Femmatori? siinä kauppahallia vastapäätä suunnilleen, kulman takana Novgorodista jos en aivan väärin muista. Ne ois voinu ostaa pois kuleksimasta vaikka sarjakuvaseuran arkistoon, vaan enpä ostanu. Asiahan ei minulle kuulu ;)
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Prince

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
  • Kvaak!
Vs: Divareista
« Vastaus #48 : 23.05.2004 klo 02:00:56 »
Tästä on varmaan ennenkin kyselty, mutta kysytään nyt sitten taas.

Missähän Suomessa on halvimmat antikvat joista Ankan taskukirjoja saisi? Lähinnä numeroita 1-100. Niin, ja firman pitäisi vielä toimittaa kyseiset kirjat postitse tänne jenkkilään. Parinkymmenen taskarin kokoelmani on kaluttu taas läpi niin monta kertaa että tarvitsisi laajentaa kokoelmaa.

Painoksella ei niin ole väliä, kunhan tekstit ovat pysyneet samoina. Minusta noissa vanhemmissa taskareissa oli jotenkin lupsakkaampi kieliasu ja vähemmän nykyisiä muotisanoja mukana...

Anyways, neuvot ovat kalliit ja niistä olisin kiitollinen.

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Divareista
« Vastaus #49 : 23.05.2004 klo 19:13:24 »
Tässäpä kiintoisa tapaus Good Fellowsista http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=1500000000000023&posting=22000000003101546

Huh.. Mulle on tapahtunut samalla tavalla ainakin kerran siinä liikkeessä  :P
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Hassan

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Vs: Divareista
« Vastaus #50 : 23.05.2004 klo 19:59:11 »
Huh.. Mulle on tapahtunut samalla tavalla ainakin kerran siinä liikkeessä  :P

Itselleni ei sentään ole tiuskittu, mutta yleinen tunnelma kaupassa on todella kireä. Mihinkään ei meinaa uskaltaa koskea, kun tuntee että jokaista liikettä seurataan.

Tuntuu kuin jokaista sisääntulijaa pidettäisiin potentiaalisena ryöstäjänä tai tavaran pilaajana, sen sijaan että olisi potentiaalinen asiakas.

Käytän itse huomattavia summia rahaa harrastukseeni, mutta tahdon myös rauhassa arvioida tavaraa kaupassa. En usko olevani mikään poikkeustapaus.

Nykyään rahani saa, Goodfellowsia lähellä sijaitseva Fennica.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Divareista
« Vastaus #51 : 23.05.2004 klo 20:55:44 »
Tähän mennessä kokemukseni Good Fellowsista ovat olleet hyviä. Siksi olen siellä käynytkin, koska Fennican entinen pieni tila oli...pieni.

Nyt kävin ekaa kertaa Fennican uudessa tilassa ja näytti oikein hyvältä. Sääli ettei ollut aikaa jäädä penkomaan hyllyjä. Mutta tulee kyllä kova kilpailu kumpaa rupean enemmän käyttämään...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Storm

  • Jäsen
  • Viestejä: 335
  • Elämä ei ole aina helppoa.
Vs: Divareista
« Vastaus #52 : 24.05.2004 klo 07:34:20 »
Itse olen kerran käynyt kummassakin liikeessä ja toisesta kerrasta olen aika epävarma.
Goodfellowsissa oli silloin miesmyyjä ja itse nainen näytti hieman nyreältä, kun tuli sen miehen kanssa sinne paikalle.
Tosin hinnat on kyllä *piip* kalliit. Tuntuu, että jostain internetistä saa halvemmalla.
Yleensä myyjä tekee vaikutuksen itse siihen kaupan tyyliin, että jos on huonotuulinen, niin kuinkas ollakkaan niin, siinä menee helposti kaupan maine.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2004 klo 07:34:33 kirjoittanut Storm »
I live, when my heroes live...

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Divareista
« Vastaus #53 : 24.05.2004 klo 11:58:39 »
Hmmmm...minulle on kyllä oltu GF:ssäkin ihan ystävällisiä - vaikka nykyisin käytän Fennicaa. Syy on ainoastaan se ettei GF:stä saa kuin ennakkotilaamalla lehtiä (alpparit ja kokoomat asia erikseen). Aikoinaan tuli pieni välirikko GF:ssa koska oma ennakkotilauslehtilistani kasvoi suuremmaksi kuin lompakko antoi periksi ja en sitten kaikkia voinutkaan aina ostaa  :-[ Oma moka, ahneella jne.

Nyttemmin käyn Fennicassa ihan kohtuusäännöllisesti (toki taloudellisen tilanteen mukaan, esim. nyt en ole kahteen viikkoon uskaltautunut kun lompakon pohja häämöttää). Ostan vain kokoomia ja vanhoja Hellblazerin nroita GF:stä ehkä kerran kuukaudessa tai parissa.

Kyllähän asiakaspalvelu vaikuttaa paljon miten kokee minkäkin paikan.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Divareista
« Vastaus #54 : 24.05.2004 klo 12:06:09 »
Noista GF:n naistyöntekijöistä täytyy sanoa, että en itse ole havainnut minkäänlaista ärtyisyyttä.
Ainoa kerta kun oli ongelmia siellä oli, kun suomea osaamaton myyjä koitti etsiä mulle Wonder Womaneita.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Divareista
« Vastaus #55 : 24.05.2004 klo 13:53:36 »
Eli myyjätär sanoi tietysti: "I can't find them" ja vastasit että "Wonder, woman!". Ehehhehe...heh. Köh.

 ;D

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Vs: Divareista
« Vastaus #56 : 25.05.2004 klo 12:50:34 »
Täällä järvenpäässä on divari Sampo pankin ja Kelan välissä kapealla jalkakäytävällä keskustassa. Ja kun tulette tänne esim. PuistoBluesin takia älkää olko liian innokkaita tästä paikasta. Divari on pieni ja kamaa on vähän. Enimmäkseen kirjoja. Puljua pitää yllä vanha tuppisuu joka joskus saa koko paikan ilmapiirin tuntumaan todella ahdistavalta varsinkin joskus kun kävin lähes kaksikertaa päivässä katsomassa onko joku tuonut jotain. Järvenpää on niin pieni paikka että jos kamaa löytyy niin joskus syntyy tappelu kuka ostaa sen ja se lehti tai albumi jotalähdit ostamaan ja on viety jo löytyykin veljenpöydälä.
Ennenvanhaan noin 90-luvun puolivälissä löytyi enemmän sarjakuvia ja marvel kokoelmani on joko sieltä tai tutulta ostettu. Jostain kummansyystä teriksiä ei ole näkynyt ainakaan viiteenvuoteen, mutta HINNAT ovat alhaisia ja kesäksi kun käyntimääräni tihenevät paikalla on joskus sympaattinen täti. Ja varoitus tinkiminen ei auta. :P

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Divareista
« Vastaus #57 : 25.05.2004 klo 13:06:31 »
Kun olin sivarissa Kellokoskella kävin usein Järvenpäässä divarissa. Siellä oli vielä sillon kaksi divaria, joista toisessa oli melko loistavat valikoimat (rautatieasemalta vasemmalle, jonkun torin laidassa). Toinen oli sitten semmonen pienempi, missä oli enempi kirjoja (aika lähellä rautatieasemaa pienellä kujalla). Ekassa kävin ostamassa sarjakuvani (yksi löydetyistä aarteista oli 80-luvun alussa julkaistu Airboy uusintajulkaisu ja hintaa vain 10mk) ja levyni (löysin mm. monta hyvää Roger Whittakerin levyä sekä yhden mainion Kris Kristoferssonin duettolevyn).
Ei mutta olihan siellä vielä kolmaskin divari. Sielläkin oli enimmäkseen kirjoja. En käyny montaa kertaa...Vai olikohan se Vaasassa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Vs: Divareista
« Vastaus #58 : 25.05.2004 klo 13:30:59 »
joista toisessa oli melko loistavat valikoimat (rautatieasemalta vasemmalle, jonkun torin laidassa).
Koskas se oli sillä olen viimeisten viidentoista vuoden ajan ollut siinä uskossa että järvenpäässä on vain yksi divari ,siis se sinun toka vaihto ehto.
kolmas divari?? hei mutta täällä on muutama uskonnollinen kirjakauppa joissa en ole käynyt kummatkin aika lähellä keskustaa olisikokyse näistä?
Järvepäässä riittää kyllä kirppareita eikä tarvitse tämmöisen kirpparifriikin mennä muualle, niistäkin löytyy lehtiä joskus viimeksi animaatioon perustuva Battis lehti jota oli tosin terrorisoitu. :'(

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Divareista
« Vastaus #59 : 25.05.2004 klo 14:27:54 »
Vuonna 1995.
En enää muista oikeastaan mitään Järvenpään keskusta-alueesta, joten en voi sanoa tarkkaa paikkaa...Muistan kuitenkin (ehkä virheellisesti), että se divari sijaitsi vasemmalla rautatieasemasta jonkinlaisen torin/aukean laidalla. Ei kuitenkaan kauhean lähellä asemaa. Jos näkisin valokuvan tms. todennäköisesti tunnistaisin paikan.
Mutta kuulin muutama vuosi sitten, että se divari olisi lopettanut.
Muistaakseni löysin yhden uskonnollisen kirjakaupan siellä ollessani, enkä tarkoittanut sitä. Se kolmas divari taisi tosiaan olla Vaasassa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva