Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvafestivaalit XXXIX 31.8.-1.9.2024 Kaapelitehdas  (Luettu 861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Ei ollut kukaan tehnyt tänne Helsingin Sarjisfestareilta aihetta...no minä tein sitten.
Mulla oli tänä vuonna vähän vaikeuksia tulla yleensä paikalle. Olin edellisellä viikonloppuna murtanut käteni ja käsi oli tosi kipeä. Mutta eihän sarjisfestareilta voi olla pois...pakko tulla vaikka toinen jalka haudassa.

Murtuneella kädellä ei voi kuvata...varsinkaan, kun kamerani on painava järjestelmäkamera. Sain itselleni henkilökohtaisen valokuva-avustajan kuvamaan festareita. Niitä kuvia pääsee katsomaan tuossa alapuolen linkistä.

http://photographermikamyllynen.blogspot.com/2024/09/helsingin-sarjakuvafestivaalit-xxxix.html

Itse sain joten kuten kuvattua kännyllä Tiktok-videon...siihen linkki alla

https://www.tiktok.com/@darthmika72/video/7409323182429080864

Kuvasin myös GoProlla youtube-videoo, mutta se tulee myöhemmin...tänään en jaksa muuta julkaista.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Ah perhana, pääsit sittenkin paikalle. Harmi kun ei satuttu kohdakkain.
Hyviä kuvia!

Timo

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
Heh, parissa kuvassa näin omankin koukkuselkäni (vitsi). Ihmisten kyllä pitäisi paremmin tunnistautua tuommoisissa tilaisuuksissa. Ei tartte olla kuin parta vähän siistitty, niin mun kasvontunnistuskyvyllä äitivainaakin olisi saanut kävellä rauhassa ohi (toinen vitsi).
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
Heh, parissa kuvassa näin omankin koukkuselkäni (vitsi). Ihmisten kyllä pitäisi paremmin tunnistautua tuommoisissa tilaisuuksissa. Ei tartte olla kuin parta vähän siistitty, niin mun kasvontunnistuskyvyllä äitivainaakin olisi saanut kävellä rauhassa ohi (toinen vitsi).
Mun harmaa partani on ruokottomassa kunnossa. Yhdellä kädellä pitää hoitaa hiuksien, parran pesu. Parran föönaus yhdellä kädellä ja välissä kammattava...suoristusharjaa ei oikein voi käyttää kun siinä tarttis vähän toista kättä. Siis hirveessä kunnossa parta nyt...ihan hävettää mennä ihmisten ilmoille.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
Ah perhana, pääsit sittenkin paikalle. Harmi kun ei satuttu kohdakkain.
Hyviä kuvia!

Timo
Juu kuvista tuli yllättävän hyviä. Nehän kuvasi mun virallinen kuvausavustajani, jonka ammatti muuten on vammaisten ja heikkojen ihmisten avustaminen. Huvittavinta on, ettei kai koskaan ole pitänyt järkkärikameraa edes kädessä. Kaiken kukkuraksi pistin sen kuvaamaan manuaali-asetuksilla. 15 min opetus ja kuvaa jopa paremmin kuin minä...selvästi luonnonlahjakkuus...no se on kyllä nainen...ei mikään putkiaivoinen miehen köriläs, jolla talikko-ote.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
Nyt on sitten youtube videookin Helsingin sarjisfestareista tarjolla. Tuli aika pitkä video, kun oli hidasta menoa...olin liikkeellä mummon kauppakassilla ja se on hidasta vetää perässä.

https://www.youtube.com/watch?v=btSGD3n8sUI

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
https://www.youtube.com/watch?v=btSGD3n8sUI

No niin, enhän minä tunne kvaakkilaisia ulkonäöltä, mutta 5:20 on meikäläinen korkkaripaneelin eturivin kamerasta kauemmas päässä – keskellä oleva vanhempi herra onkin sitten kuuluisampi eli Timo Kokkila. (Lavalla tietysti Asko Alanen, Janne Suominen (joka nykyään toimittaa Korkeajännitystä) ja Samson).
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Ei ollut kukaan tehnyt tänne Helsingin Sarjisfestareilta aihetta...no minä tein sitten.
Yritin tuossa Festarien alla, mutta ilmeisesti kiireessä söhläsin, kun tuo mun liitekuva on ollu liian iso. Mulla oli myyntipöytä Wallun kanssa ja mukana tyrkyllä se oma tuotanto mitä nyt vielä on saatavana. Kiitokset kaikille pöydässä vierailleille ja siellä ostoksia tehneille.

Kävijöitä taisi olla aika hyvin. Vaikka joku järjestävän tahon edustaja valittelikin. Ehkä nyt se laskurivirhe oli vain korjautunut, kun samat ihmiset eivät rampanneet koko ajan ovissa tai teltan suuaukolla?!

Lavaohjelmaa en valitettavasti päässyt näkemään tai kuulemaan, mutta SarjakuvaTV:n SidSid tallensi useamman ohjelmanumeron. Niiden tubeen ilmestymistä odotellessa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson