Tästähä on noussut jo iso haloo! Kvaakissa jo 6 vastausta ja Instagramin puolella neljä!
Eli tosiaan, tämä juliste on kokonaan minun tekemäni. Tai no melkein kokonaan, sillä nuo feikki-kansien tekstit kopioin suoraan tekoälyltä, sillä niitä pidin sen verran hankalina matkia.
Olen siis tehnyt tekoälyllä useamman kuvan eri aiheilla, jotta näkisin parhaiten, että mitkä asiat se useimmiten mokaa. Keräsin sitten nämä parhaat mokat näihin kansiin, ja totta kai liioittelin asiaa vielä, niin kuin parodiaan kuuluu. Mutta yhtään näistä teköälyn tekemistä kuvista ei ole käytetty suoraan tässä, pelkästään inspiraationa sen pilkkaamisessa.
Instagramin puolella on jo saatu viestejä kuten "Harmi että ei voi tukea paikallisia artisteja vaan pitää käyttää AIta" ja "Saatasko suoraselkäisyytyä kertomaan julisteet tekijästä? Jos hävettää nii pahasti että poistettava kommennteja, voisi harkita esim oikean piirtäjän tuotantoa? ", joita molempia pidin todella hauskoina, sillä tietysti siellä luki minun nimeni tekijänä, mutta sitä ei oltu nähty tai haluttu nähdä. Poistettua kommenttia en ymmärrä sitten millään, sillä kun itse hallitsen Instagramin Poriconi sivua, niin voin helposti sanoa että en ole sieltä yhtään kommenttia poistanut. Ja epäilen että minulle maksetaan tämän julisteen tekemisestä yhtä paljon kuin niistä aiemmistakin julisteista joita tein...
Kokonaisuutena voin siis sanoa, että on siis kaksi syytä, miksi tällä julisteella on haluttu parodioida ai-taidetta. Ensimmäinen on se, että ajattelin sen herättävän keskustelua. Toinen, ja huomattavasti tärkeämpi on se, että pidin sitä hauskana ideana, ja toteutin sen!
Sitä, että onko Poriconin ohjelmassa puhetta tekoälyn käyttämisestä, en osaa sanoa, sillä Vesa hoitaa sitä puolta. Tänään kyllä ehdotin Vesalle, että jos pidettäisiin paneeli, jossa kaikki me taiteilijat kävisimme vuorotellen sanomassa, että ai on huono, niin voisi olla hauskaa!