Kirjoittaja Aihe: SARJAKUVA-FINLANDIA 2024  (Luettu 801 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kyösti

• Jäsen
SARJAKUVA-FINLANDIA 2024
« : 11.10.2023 klo 08:20:30 »
Vuoden 2023 aikana julkaistuista sarjakuva-albumeista haetaan taas sitä ansioitunutta. Ilmoittautua voi 31.12.2023 saakka ja valinta julkistetaan Tampere Kuplii -festivaalilla maaliskuussa 2024.

Ilmoittautuminen on avoinna Sarjakuvafinlandia.fi sivuilla:
http://www.sarjakuvafinlandia.fi/ilmoita.html

Lisäksi sivuille syntyneeseen tietokantaan (yli 1.000 albumia) voi ilmoittaa aikaisempien vuosien (2007-2022) teoksia, joita siellä ei vielä ole. Teosten ilmoittaminen on maksutonta. Tarkoituksena on kerätä mahdollisimman kattava tietokanta suomalaisista sarjakuva-albumeista.

http://www.sarjakuvafinlandia.fi/ilmoita_teostietokantaan.html

kyösti

• Jäsen
Vs: SARJAKUVA-FINLANDIA 2024
« Vastaus #1 : 14.02.2024 klo 08:43:38 »
Kirjailija, toimittaja ja veteraanimaahanmuuttaja Roman Schatz valitsee vuoden 2024 Sarjakuva-Finlandia-tunnustuspalkinnon saajan valintaraadin asettamasta kärkikymmeniköstä. Valinta julkistetaan 22.3.2024 klo 11.00 Nokia Arenalla Tampereen yliopiston Paidia-tilassa Tampere Kuplii Goes Academic -seminaarin aluksi.

Kärkikymmenikkö löytyy täältä: https://www.sarjakuvafinlandia.fi/index.html

Argonnessen

• Jäsen
« Vastaus #2 : 15.02.2024 klo 17:46:05 »
Pidin aivan varmana että Belzebubs olisi ehdokkaana. Olin todella yllättynyt kun ei ollut. Ihmettelen että olenko nyt jotenkin ymmärtänyt väärin esim. että ketkä tai mitkä siellä voivat olla ehdokkaana. *baffled*

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #3 : 15.02.2024 klo 21:47:46 »
Pidin aivan varmana että Belzebubs olisi ehdokkaana. Olin todella yllättynyt kun ei ollut. Ihmettelen että olenko nyt jotenkin ymmärtänyt väärin esim. että ketkä tai mitkä siellä voivat olla ehdokkaana. *baffled*
Tätä ja monta muutakin ihmettelin tänä vuonna ja olen ihmetellyt monena muuna vuonna Sarjakuva-Finlandiassa.

Itse olisin ottanut finaaliin nämä:
Belzebubs Vol II - Kuolema kuittaa univelat (JP Ahonen)
Harmaan jumalan hetki (Petri Hiltunen)
Jumalsurma - Kolmas kirja (Tuomas Myllylä)
Kössi Kenguru sarjakuvien maailmassa (Heikki Prepula)
Suomaan kansan muinaisusko (Matti Hagelberg)
The very best & the wörst of Nyrok City (Mauri Kunnas)

Kukaan näistä sarjakuvapiirtäjistä ei ole vielä aikasemmin voittanut Sarjakuva-Finlandiaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #4 : 15.02.2024 klo 23:55:43 »
Kirjailija, toimittaja ja veteraanimaahanmuuttaja Roman Schatz valitsee vuoden 2024 Sarjakuva-Finlandia-tunnustuspalkinnon saajan
Kuka valitsi Roman Schatzin, ja miksi?
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Saapas

• Jäsen
« Vastaus #5 : 16.02.2024 klo 11:01:20 »
Tätä ja monta muutakin ihmettelin tänä vuonna ja olen ihmetellyt monena muuna vuonna Sarjakuva-Finlandiassa.

Itse olisin ottanut finaaliin nämä:
Belzebubs Vol II - Kuolema kuittaa univelat (JP Ahonen)
Harmaan jumalan hetki (Petri Hiltunen)
Jumalsurma - Kolmas kirja (Tuomas Myllylä)
Kössi Kenguru sarjakuvien maailmassa (Heikki Prepula)
Suomaan kansan muinaisusko (Matti Hagelberg)
The very best & the wörst of Nyrok City (Mauri Kunnas)

Kukaan näistä sarjakuvapiirtäjistä ei ole vielä aikasemmin voittanut Sarjakuva-Finlandiaa.

Annetaanko sarjakuva finlandiaa yleensä jatko-osille taikka uusio julkaisuille? Se voisi selittää, miksi näitä yllä mainittuja ei ole otettu mukaan finalisteihin. Ja on kyllä erikoista, että sarjakuva finlandiaa ei valitse sarjakuva-alalla oleva henkilö, minun mielestäni pitäisi. Pitää yrittää lukea useampi kuin pari ehdokasta ja katsoa, meneekö oma maku ja tuomareiden maku ristiin.

Saapas

• Jäsen
« Vastaus #6 : 16.02.2024 klo 11:02:48 »
Nevermind, viime vuonna oli jatko-osia ja uusio julkaisua ehdolla, joten en kyllä tiedä mikä on kärkikymmenikön valinta perusteet. Laatu ainakin toivottavasti  ;D

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #7 : 16.02.2024 klo 13:52:00 »
Tästä aiheesta tulee aina väärä lopputulos  ™®©
Ymmärrän ulkopuolisen diktaattorin, se on mallinnettu kirjallisuuden Finlandiasta.
Joka kerta kun on järjestetty väärä taho on voittanut ja itkupotkuraivari seurannut.
Hyvä että on traditioita.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #8 : 16.02.2024 klo 14:04:29 »
Tästä aiheesta tulee aina väärä lopputulos  ™®©
Ymmärrän ulkopuolisen diktaattorin, se on mallinnettu kirjallisuuden Finlandiasta.
Joka kerta kun on järjestetty väärä taho on voittanut ja itkupotkuraivari seurannut.
Hyvä että on traditioita.
Mua ei niinkään ärsytä tuo diktaattori, van se esiraati, joka valitsee nuo 10 ehdokasta. Välillä ihmettelen, että miksi nämä ja miksi ei näitä.
Tietysti olisi kiva, jos diktaattorilla olisi edes vähän kokemusta sarjakuvista. Noh aina ei voi kaikkea saada!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #9 : 16.02.2024 klo 19:06:04 »
Olen lukenut listalta vain yhden. Kuitenkin se että juuri tuo, Siprosen Routa on mukana kärkikymmenikössä, kertoo minulle että nyt on mennyt valinnoissa jotakin tosi pahasti pieleen.

Kurpitsa taas hyvin edustettuna.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 16.02.2024 klo 21:54:03 »
Kirjallisuuspuolella se diktaattorihan tapaa olla nimekäs harrastaja tai muuten asiasta kiinnostunut, jolla ei kuitenkaan yleensä ole suoria yhteyksiä alaan, ja aiemmat sarjis-Finlandiat ovat muistaakseni kanssa noudattaneet samaa linjaa: oletan siis että Schatzilla harrastuneisuutta on vaikkei olekaan ammattilainen.
Esiraatilaiset on sitten toinen juttu, niistä tapaa löytyä meriittejä alalta.

(yhtään ehdokasta en ole lukenut joten niitä en osaa kommentoida)

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #11 : 22.03.2024 klo 11:38:36 »