Kirjoittaja Aihe: Daredevil  (Luettu 759 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Daredevil
« Vastaus #15 : 24.06.2013 klo 20:27:04 »
DDllä ja Hämiksellä on yllättävän paljon samoja vihulaisia, Kingpin on kumpaakin mukiloinut, Puujalkamies on jalkaillut molempia vastaan, Elektro on kumpaakin käristellyt, Gladiaattori on esitellyt sahanteriään molemmille, Sammakkokin on tainnut loikkia molempia karkuun, Tuomari on yrittänyt nirhata molemmat, Mr Hyde on nujakoinut molempia, Cobra on luikerrellut molempien käsistä, jne.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #16 : 15.03.2014 klo 19:24:18 »
Onko Mark Waidin Daredevil (vol. 3) lukemisen arvoinen? Comixologylla olisi viikonlopputarjouksena numerot 1-36 30 dollarilla ja ajattelin, että voisi tutustua.

Daredevil on kuitenkin aina ollut jotenkin lähellä sydäntä ja oikeastaan Nocentin & Romita jr.:n juttujen jälkeen en paljoa olekaan lukenut sitä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #17 : 15.03.2014 klo 20:48:35 »
Onko Mark Waidin Daredevil (vol. 3) lukemisen arvoinen?

AInakin numeroon 16 saakka ehdottomasti lukemisen arvoisia. Hyvin toteutettua, perinnetietoista DD-sankarointia.

Loppupuoliskoa en tunne, jonkun numeron katsastin sieltä välistä, mutta ei ollut enää aivan sitä samaa fiilistä.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Vastaus #18 : 15.03.2014 klo 22:07:25 »
Ostin just ensimmäiset kuusi lehteä ja ehdin pari lukea. Tykkäsin kovasti. Hyvää tarinankuljetusta ja mukavaa piirrosta. Tykkäsin siitä miten yhdellä sivulla ehtii tapahtua paljon asioita, ruutuja per sivu on enemmän kuin oli vaikka Bendisin kirjoittaessa Dd:ia.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #19 : 16.03.2014 klo 00:17:13 »
Minä olen tykännyt DD:n menosta aina, eikä ole haitannut kirjoittajan vaihtuminen. D.G.Chiester (vai miten se meni) jäi vähemmälle mutta muuten olen nauttinut täysin siemauksin. Massiivinen Bendis-Brubaker-Diggle-jatkumo on parhautta ja samanlaista huipputykitystä kuin Millerin tai Nocentin vedot. Lupaavalta vaikuttaa myös Waidin "reboot" ja ensi viikolla pitäisi lukaista miehen vol.3.
Welcome back, Frank.

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #20 : 27.04.2014 klo 22:21:55 »
Daredevilista kirjan tehneen Eduardo Serradilla Sanchisin kokoama näyttely kioski- ja sarjakuvasankareista avautuu huomenna Kirjasto 10:ssä.

Uutinen etusivulla.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #21 : 28.04.2014 klo 09:53:08 »
Daredevilista kirjan tehneen Eduardo Serradilla Sanchisin kokoama näyttely kioski- ja sarjakuvasankareista avautuu huomenna Kirjasto 10:ssä.

Uutinen etusivulla.

Onpas komea juliste!!

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #22 : 28.04.2014 klo 10:57:32 »
Kirjasto 10:n sivuilla oli tuo yllä oleva "leikattu" versio. Egmontin blogissa esitellään kokonainen.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #23 : 18.05.2014 klo 20:35:34 »

Uutinen etusivulla.

Kävinpä katsomassa tuon näyttelyn nyt viimeisenä päivänä. Vaikka näyttelyesineistöä olikin aika niukalti, oli se kuitenkin hyvin valittua ja kattava läpileikkaus pulp- ja sarjissankareihin eri vuosikymmeniltä. Avuliaat näyttelyassarit ja itse Eduardo esittelivät eri sankareiden historiallisempia esikuvia (tyyliin shadow - batman ja spider - spiderman). Parasta näyttelyssä oli kuitenkin jutustelu itse Eduardon kanssa, hän oli oikein ystävällinen ja kertoi taustoistaan vuolaasti. Lopuksi vielä antoi yhden sarjiksen mukaan ja juniorille Rocketeer-imukuppihahmon! :) oikein ystävällinen ja lämminhenkinen esittely kokonaisuudessaan.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #24 : 23.03.2015 klo 15:57:21 »
Waidin eka volyymi luettu kokonaan ja olihan se hieno runi. Kaikenlaisia lahkoja oli saatu mukaan ja Napakymppi kruunasi kaiken. Loppuratkaisukin oli hieno ja päätti (?) vihdoin Bendisin avaaman Pandoran lippaan. Nyt kun samalla suunnalla vaikuttaa Tuomari, niin eiköhän yhteiskuviotakin saada aikaiseksi.
Welcome back, Frank.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #25 : 16.06.2016 klo 18:17:45 »
Tartuin kaksikon Brian M. Bendis ja Alex Maleev Daredevil-tarinoihin vuosituhannen alusta, onhan tuo kausi melkoisen kovassa maineessa.

Eipä tuo ulkomaan elävien hehkutus valmistellut millään tasolla siihen, mitä oli tulossa. Kaksikon Kuuritari-kokonaisuus ei minua vakuuttanut ja Bendisin End of Days -minisarjaa vihasin täysilllä, joten aloitin pakkasen puolelta.

Vaan, huh-huh sentään, kuinka kovatasoista seikkailua tämä on, päässä soi täysi rumpupatteri hevihoosiannaa jo muutaman numeron ajan (kaksikko aloittaa numerosta 26 ja olen numeron 32 kohdalla).

Olisiko tämä jopa parasta DD:tä sitten Born Again -tarinan jälkeen. Erityisesti Maleevin selkeää visiota hienoisine Mazzucchelli-vaikutteineen on ihailtava. Tunnelma on pelkissä siirtymäruuduissa täysi kymppi.

Bendis istuttaa tarinansa syvälle Miller-kukkapenkkiin, mutta lannoittaa kasvualustan omalla materiaalillaan. Lopputulos yhdistää saumattomasti uutta ja vanhaa myös käsikirjoituksen osalta.

On tämä niin hieno, että ihmetellä vain täytyy, että miksi tätä ei ole Kvaakissa ylistetty maasta taivaaseen.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #26 : 17.06.2016 klo 12:03:50 »
On sitä, eikä aina jaksa. Oma näkemys infomista on aikaa ollut Pastisin tunnetuinta sarjakuvaa mukaileva.

DD on pysynyt yllättävän kovatasoisena sarjana joka sallii muotokielen vaihtelut, Miller Bendis Brubaker Rucka vetää sen katutason hyvin ja taas Waidin "kepeämpi" seikkailullisuus Samneen kanssa on erinomaista sekin.
Eilen tuli tarkastettua uusin Charles Soulen ja Ron Garneyn Daredevil Back in Black alku ja se tasapainottelee mukavasti molempien välimaastossa.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #27 : 19.07.2016 klo 02:04:07 »
On sitä, eikä aina jaksa. Oma näkemys infomista on aikaa ollut Pastisin tunnetuinta sarjakuvaa mukaileva.

DD on pysynyt yllättävän kovatasoisena sarjana joka sallii muotokielen vaihtelut, Miller Bendis Brubaker Rucka vetää sen katutason hyvin ja taas Waidin "kepeämpi" seikkailullisuus Samneen kanssa on erinomaista sekin.
Eilen tuli tarkastettua uusin Charles Soulen ja Ron Garneyn Daredevil Back in Black alku ja se tasapainottelee mukavasti molempien välimaastossa.

Täysin samaa mieltä. Tosin en ole vielä uusinta DD:ä kerennyt lukemaan. Aivan huikea matka ollut aina Smithin Guardian devilistä Waidin viimeiseen.
Welcome back, Frank.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #28 : 18.04.2024 klo 20:12:04 »
Daredevil: Kiirastuli olisi ehdottomasti ansainnut kovat kannet, mutta koko tarina yksissä kansissa, hyvällä painojäljellä ja asiallisella paperilla sekä – ehkä näitä edeltäviä kohtia tärkeämpänä – uudelleen ladottuna vie lopputuloksen niin pitkälle, että jos maanläheisempi supersankarimeininki vähänkään vetää puoleensa, niin tämän kovempaa ei juuri olekaan.

Värisyttävän väkevää tekstiä yhä tänä päivänäkin.