Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #75 : 07.03.2013 klo 13:01:55 »
Eilen luin ja olikin yllättävän hyvä! Tosi vänkä kauhunsekainen tunnelma saatu luotua eikä juonikaan pahasti lerpahdellut. Jatkoa odotellessa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #76 : 07.03.2013 klo 14:21:22 »
Jaaha. Pöllöjen hovi? Eikun guuglettamaan notta mistä on kyse...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #77 : 07.03.2013 klo 14:33:22 »
Yksi viime vuosien parhaita Batman tarinoita.
Capullolla on faninsa mutta varsinainen liha löytyy Scott Snyderin käsiksestä.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #78 : 07.03.2013 klo 15:31:36 »
Pöllöjen hovi -kokoelmaa on löytynyt ainakin Helsingin keskustan Akateemisesta englanniksi jo jonkin aikaa, mutta pyrin kyllä itse tarttumaan käännökseen, kun sellainen on iloksemme saatu. Alkukielellä kun tuota selailin, niin ihan hyvältä näytti. Capullon kynänjälkeä en olekaan hetkeen silmäillyt, ihan tuli Spawnin täkäläinen julkaisuhistoria mieleen.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #79 : 07.03.2013 klo 15:40:43 »
Eilen luin ja olikin yllättävän hyvä! Tosi vänkä kauhunsekainen tunnelma saatu luotua eikä juonikaan pahasti lerpahdellut. Jatkoa odotellessa.

Jatkoa seuraa kuulemma syksyllä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #80 : 07.03.2013 klo 20:30:55 »
Jaaha. Pöllöjen hovi? Eikun guuglettamaan notta mistä on kyse...

Court of Owls johon liittyy Night of Owls, Battis-eventti joka levisi jokaiseen Battis-perheen lehteen ml. Teen Titans ja kaiketi ainakin yksi All Star Western.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #81 : 08.03.2013 klo 21:30:08 »
"Egmont Kustannus julkaisee uuden linjan parhaimpia teoksia suomeksi heti tuoreeltaan. Pöllöjen hovia seuraavat vuoden 2013 aikana tarinan jälkimmäinen osa ”Pöllöjen kaupunki” sekä uudet Teräsmies ja Oikeuden Puolustajat -kirjat! Lähde sinäkin mukaan lukemaan parhaita supersankariseikkailuja!"

Te jotka tuota uutta 52:sta olette seuranneet niin kertokaapa mitä noissa uusissa "Teräsmies ja Oikeuden puolustajat" -sarjoissa on odotettavissa?

Lähde:
http://blogi.egmontkustannus.fi/2013/03/08/batman-pollojen-hovi/
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 klo 21:32:41 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 08.03.2013 klo 22:04:51 »
BATMAN! Capullo parhaimmillaan. Positiivinen yllätys.'

Jukka; 'Justice Leaguen eka arkki oli sellainen jossa kerrottiin joukkion syntytarina päivitettynä. En valitettavasti pitänyt uutta versiota minään. Marsilaisen tilalle on pantu musta Kyborgi, joka oli aiemmin tuttu Teinititaaneista.' -Ei huolta. Osaltani.

En nimittäin tiedä edes miten Justice liika syntyi. Kirjastoon siis. (Kun aika koittaa)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 klo 22:06:36 kirjoittanut Korro »
Kello- viiden- tee.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #83 : 08.03.2013 klo 22:11:44 »
Teräsmies lienee Grant Morrisonin Action comics. Ainakin toivon niin.
Itsestä tuo on ollut hahmon parasta käsittelyn sitten All-star Supermanin.
Kyseessä voi toki olla muukin kuin Superman and Men of steel-kokooma.
Ehkä jopa Superman Earth one.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #84 : 08.03.2013 klo 22:34:08 »
Teräsmies lienee Grant Morrisonin Action comics. Ainakin toivon niin.
Itse uskoisin että "Teräsmies ja Oikeuden Puolustajat" on vaan myyvempi nimi meillä sangen tuntemattomalle Justice Leaguelle.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #85 : 08.03.2013 klo 23:10:04 »
Itse uskoisin että "Teräsmies ja Oikeuden Puolustajat" on vaan myyvempi nimi meillä sangen tuntemattomalle Justice Leaguelle.ksi

Hmm, niin, tuonhan voi tulkita noinkin kyllä. Mutta koska siinä puhuttiin monikkomuodossa enkä usko että syksyllä kuitenkaan kahta Justice League -kirjaa putkeen tulee pistän pelimerkkini likoon sen puolesta, että syssymmällä ilmestyy sekä Oikeuden Puolustajia että Morrisonin Action Comicsia.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #86 : 09.03.2013 klo 04:02:31 »
Justice Leaguen eka arkki oli sellainen jossa kerrottiin joukkion syntytarina päivitettynä. En valitettavasti pitänyt uutta versiota minään. Marsilaisen tilalle on pantu musta Kyborgi, joka oli aiemmin tuttu Teinititaaneista.

Teräsmiehen kaksi lehteä Superman ja Action Comics tapahtuvat eri aikoina, jälkimmäinen aloittaa Clark Kentin ensivaiheista Metropolisissa, ja poikkeaa aika paljon aiemmin nähdyistä. Pukuakaan ei vielä ole. En tiedä sitten kumpaa on tulossa. Samassa kirjassa on tuskin molempia.

En kyllä uudistettua Teräsmiestäkään arvosta. Batman on parempi, mutta se ei ole niin muuttunutkaan. Kuten ei Vihreä Lyhtykään.

Joku voi väittää että olen vanha pieru joka ei vain tajua uudistamista. Kai sitten niin.

Justice League oli ihan ok, mutta jatko oli huonompi. Ylipäätään pidän tätä huonona ratkaisuna Egmontilta, siitä ei saa oikeaa kuvaa JL:stä, enkä usko sen menevän läpi yleisölle kun Suomessa ainoastaan Teräsmies ja Batman ovat tunnettuja. Lisäksi olisin mielummin lukenut Suomeksi jonkun tarinan jonka saatavuus on heikompi, ja jota on vaikea lukea englanniksi.

Morrisonin Action Comicseista olen jo sanonut mielipiteeni. Sitäpaitsi minusta on väärin, että julkaistaan sarjakuvaa joka ei ole varsinaisesti valmis. Ja me olemme jo nähneet Suomeksi sekä Byrnen, Loebin, Siegelin ja Waidin originit, ja lisäksi kasan vaihtoehtoisia syntytarinoita, kuten Red son, ja tarina on myös nähty monta kertaa tv:ssä, joten emmeköhän me jo tiedä kaiken olennaisen Teräsmiehen synnystä, nyt pitäisi keskittyä tarinoihin, joita olen luetellut ympäri Kvaakkia. Brainiac uudemmista, ja Donnerin Teräsmiehet, ja jopa J.M.S.:n Teräsmiehet kelpaisi mielummin. Sitäpaitsi Brainiac on tuliossa tänä vuonna leffanakin. Tosin koska elokuvan henkinen Teräsmies myisi varmaan paremmin, niin Johnsin Secret Origins tai Donnerin TYeräsmiehet myisi paremmin. Ja ne ovat paljon parempia, ja myös selkeämpiä sarjakuvia.

Ei se tee minusta vielä vanhaksi pieruksi, että pitää sarjakuvasta joka on vanhaa. Eikä sekään ettei pidä että hahmojen luonnetta sorkitaan. Tai että Teräsmiestä ei käsitellä Teräsmiehenä, vaan jonakin muuna.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #87 : 09.03.2013 klo 09:06:04 »
Mahtavaa. Oon noita harkinnutkin mutta nyt voin tukea Egmontia ja hankkia suomeksi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #88 : 09.03.2013 klo 20:57:37 »
Justice Leaguen alku oli hyvä (kun siinä oli kerran iso paha pahis ala Darkseid (jota ei ole vissiin suomennettu missään) ja se mukaili 1980-luvun lopun Legends-minisarjaa mutta sen jälkeen ollaan menty ylös ja alas eli eipä sen pidemmälle kannata esittää (ja juuri päättynyt Throne of Atlantis oli tuttua Atlantis vs maanpäälliset ihmiset jota on täällä nähty riittävästi Ihmenelkuissa kun Namor on tehnyt vastaavaa).

Action Comicsista on vaikea sanoa että mitä julkaistavaa olisi kun osa lehdistä ei liity toisiinsa juuri mitenkään (pl. itse Teris tietenkin) ja sama juttu itse Teriksen lehdessäkin (isoja pahoja vihulaisia tulee rivissä ja tappion jälkeen heidät ehkä nähdään myöhemmin).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #89 : 09.03.2013 klo 21:07:35 »
Juuri nimenomaan Legendsissä suomessa nähtiin Dakseid vissiin viimeksi. Ellei sitten Teräsmiehissä ole tuon jälkeen nähty sitä enemmän. Darkseid on hyvä pahis monessakin mielessä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.