Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)  (Luettu 2989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

printemps

• Jäsen
Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Vastaus #105 : 25.04.2011 klo 17:55:56 »
Kiitos osoitteesta, Dennis! Itsekin äänestin Gottfredsonin Mikkiä.

OP

• Vieras
« Vastaus #106 : 25.04.2011 klo 18:21:44 »
Kiitos osoitteesta, Dennis! Itsekin äänestin Gottfredsonin Mikkiä.

Kuten myös, ei noista muista ole mihinkään Gottfredsonin rinnalla.
Mustakaapu viehättää kyllä itseänikin, mutta ei tuollaisena "Nyky-versiona". Gottfredson ja Scarpa tekivät tuostakin hahmosta paljon mielenkiintoisemman.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #107 : 25.04.2011 klo 18:35:19 »
Mustakaapu viehättää kyllä itseänikin, mutta ei tuollaisena "Nyky-versiona".
Aivan, hahmo on aina ollut parempi vanhemmissa sarjoissa, joissa sitä pidettiin vielä aidosti pelottavana. Nykyään Kaavunkin kohdalla ollaan siirrytty entistä huumoripitoisimpiin tarinoihin, mikä on ollut osittainen virhe. Toki jo Paul Murrynkin versiota Kaavusta voi pitää jotenkin humoristisena, mutta hänen kohdallaan huumori on vielä aisoissa. Tietysti edelleenkin julkaistaan hyviä, uusia Kaapuja, mutta nämä humoristiset sarjat ovat vallanneet valitettavan paljon alaa.

Kiteytettynä: Aku Ankassakin voi, ja kuuluu, olla aidosti pelottava hahmo ja Mustakaapu on juuri sopiva tähän rooliin. Annetaan Kaavun olla sitä tulevaisuudessakin.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #108 : 26.04.2011 klo 02:00:59 »
Loistavat vaihtoehdot seuraavaksi teemaksi, huikeaa. Tässä ei voi hävitä. Toki Murry olisi raaka pettymys, se olisi vain ok-tasoa muiden vaihtoehtojen ollessa täyttä kultaa. Äänestin sekä Floydia että nyky-Mikkiä, kumpikin kiinnostaisi kovasti. Gottfredson luonnollisesti ykkösvaihtoehto, sillä sitä on meikäläisen sukupolvelle ollut niin kovin vähän helposti saatavilla. Ei ole jättikirjoja mulla, ei. Pitää vissiin tuota amerikkalaista sarjaa alkaa tilaamaan. Nuoremmillekin tekisi hyvää lukea kunnon alkuperäistä Mikkiä, tämä Ekstra olisi siihen hyvä tilaisuus jälleen.

Toisen kerran äänestin sitten tuota tuoretta Mikkiä, onhan sekin Murryn kilpailija, ja Feriolin Mikkiä on nähty viime vuosina aivan liian vähän. Tämä tarjolla oleva tarinahan on se tuore jatkosarja, jota muistaakseni Akkari-ketjussakin joku kaipaili. Noel Van Horniakin olisi vissiin tarjolla, kiinnostaa tietysti vielä enemmän. Kun ei vain olisi uusintajulkaisu...tuskin, kun kerran Noelilta on niin julmetusti tarinoita julkaisematta meillä.

Toisaalta kyllä surkeaa, että kolmesta Mikki-vaihtoehdosta yksikään ei sisällä italialaista sarjakuvaa...edes näitä nelirivisiä tarinoita Almanacco Topolinosta jne. Topolino-muotin tarinoitahan näissä teemanumeroissa ei ole taidettu ennenkään (juurikaan) nähdä.

Barossojen ja Bottaron Milla-tarina tämän kuun Teemaekstrassa oli loistava. Milla ei ole todellakaan suosikkihahmojani, mutta tuo toimi mainiosti. Täytetarinat totutusti tunkiokamaa.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 klo 02:06:57 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #109 : 27.04.2011 klo 09:12:06 »
Barossojen ja Bottaron Milla-tarina tämän kuun Teemaekstrassa oli loistava. Milla ei ole todellakaan suosikkihahmojani, mutta tuo toimi mainiosti. Täytetarinat totutusti tunkiokamaa.

Tuli eilen mukavasti vastaan kirpparilla  :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #110 : 11.07.2011 klo 17:39:21 »
Tällä viikolla sitten tulee kaksi Extraa, se toinen on se Mikki-Extra, toivottavasti FG voitti ton äänestyksen, mitä vahvasti epäilen.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #111 : 15.07.2011 klo 12:26:01 »
Yllätys, ja mukava sellainen! Extra 10 on Floyd G.tä.

Eli kyseessä  tuo legioonatarina, alustava silmäily lupaa hyvää, värit tomivat ja ruutujakokin, vaikka voi vaatia totuttelemista.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #112 : 15.07.2011 klo 13:02:25 »
Nyt kolahti täälläkin. Ja paras mahdollinen sieltä kolahtikin.

Ensimmäiseksi mielenkiinto kohdistuu äänestystulokseen: Wanha Mikki on saanut peräti 51,7 % äänistä! En osannut todellakaan odottaa näin suurta pottia suosikilleni. Voittoa osasin kyllä odottaa.

Ruutujako vaatii tosiaan pientä totuttelua, mutta kyllä on (minun silmilleni) hyvää jälkeä. En ole tosin mikään pikseliasiantuntija, joten en mene muiden puolesta vannomaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #113 : 15.07.2011 klo 17:16:57 »
Ja lehti kastunut pilalle. Prkl. Tilaan uuden.
Sulla on surkee posteljooni!
Meikäläiselle tulee aina priimakuntoinen...taitaa olla toi mun vakiojakaja myöskin Aku Ankka-fani.
Mä maksan kirkollisveroa ja se tietää sitä, että "kirkko ja kaupunki-lehti" tulee joka keskiviikko postin mukana. Posteljooni ystävällisesti laittaa Aku Ankka-lehden sinne "kirkko ja kaupunki-lehden" väliin, niin ettei se saat kolhuja, kun putoaa luukusta lattialle. Kuukausiextra ja Roppe-setä lehtikin pistetään mainosten väliin, jos niitä vaan on. Ainoastaan lomatuuraajat eivät suojele mun sarjakuviani samalla antaumuksella.
Tämä tietää sitä, että en voi koskaan erota kirkosta...ainakaan niin kauan kuin tilaan Aku Ankka. Sitä "kirkko ja kaupunki-lehteä" en kyllä ole koskaan lukenut...menee suoraan roskiin, mutta hyvä sarjisten suoja se kyllä on.
Olen muutaman kerran kiitellytkin omaa vakioposteljooniani, kun yrittää suojella kallisarvoisia sarjakuviani.
Tietysti jos sattuu niin huonosti, että saa surkeen ja piittaamattoman lehdenjakajan, joka retuuttaa Aku Ankkaa ja tunkee sen väkisin luuukusta sisään.
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen mun luksuspalveluun.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

printemps

• Jäsen
« Vastaus #114 : 15.07.2011 klo 23:59:04 »
Yllätys, ja mukava sellainen! Extra 10 on Floyd G.tä.

Kiva uutinen! Onko mukana mitään artikkelia Gottfredsonista? Kiinnostaisi kovasti myös, minkälainen seuraavan erikois-Ekstran kansikuva on? Ehtisikö kukaan skannata sitä mainosta tänne? Nämä Ekstran erikoisnumerot ovat kyllä paljon kiinnostavampia kuin ns. normi-Ekstrat, ja houkuttelevat harkitsemaan tilauksen tekemistä. Omasta puolestani Matami Mimmit, José Cariocat, Dumbot yms. saisi jättää Ekstrasta vallan pois.

Darth Mikalla onkin tosi fiksu posteljooni! Mullakin on joskus löytynyt postilaatikosta kastunut Aku-lehti ja se kyllä harmittaa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2011 klo 00:06:33 kirjoittanut printemps »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #115 : 16.07.2011 klo 13:25:24 »
Hiirimäellä ei tule Kirkko ja kaupunki -lehteä, ja vaikka tulisikin niin ei se auta torstaina tulevaa Ekstraa, saati sitten perjantaina tulevaa paksua Ekstraa.
Niin muina päivinä posteljooni yrittää tunkea extrat mainosten sekaan, jos niitä silloin vain on. Yleensä kyllä täällä Töölössä mainoksia tulee joka päivä...laskujakin, vaikka en nyt niin hirveesti noista laskuista tykkääkään.
Aikanaan kun asuin Pajamäessä, niin siellä oli tosi pienet luukut ja postinkantajana joku hätähousu. Runno aina kaikki postit sisään väkisin. Monta kertaa Aku Ankka hiirenkorvilla.
Onneksi ei tartte asua siellä enää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #116 : 16.07.2011 klo 18:10:23 »
Niin muina päivinä posteljooni yrittää tunkea extrat mainosten sekaan, jos niitä silloin vain on. Yleensä kyllä täällä Töölössä mainoksia tulee joka päivä...laskujakin, vaikka en nyt niin hirveesti noista laskuista tykkääkään.

Taitaa meillä Taka-Töölössä olla eri postinjakaja, on meinaan usein akkarissa repeämiä ja taitoksia.  Vahvempirakenteinen Roope-Setä yleensä pysyy kunnossa, mutta pari kertaa on sekin saanut damagea  >:(
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #117 : 16.07.2011 klo 18:39:34 »
Taitaa meillä Taka-Töölössä olla eri postinjakaja, on meinaan usein akkarissa repeämiä ja taitoksia.  Vahvempirakenteinen Roope-Setä yleensä pysyy kunnossa, mutta pari kertaa on sekin saanut damagea  >:(
En tiiä kuinka Taka-Töölössä posti sujuu, mutta täällä Etu-Töölössä ainaskin toimii. Se on naisposteljooni...varmaan huolellisempi ja tunnollisempi kuin miesposteljooni.
Eiköhän tästä aiheesta ole nyt kirjoitettu kaikki olennainen...siirrytään pääkohtaan eli sarjisextraan.
Itse olin ainakin tyytyväinen tähän "Mikki Hiiri muugalaislegioonassa" extraan.
Mulla kun ei ole noita Jättikirjoja, niin on nyt kiva omistaa tääkin sarjis.
Kyllä tän sarjisextran maksaa ihan mielellään, jos tällaisia hienoja tarinoita tulee lisääkin.

Jotenkin tuntuu, että ennen osattiin tehdä paljon parempia tarinoita. Piirtojälkikin on parempaa. Jos nyt katsoo nykypiirtäjiä, niin aika moni piirtää minusta liian paksulla tussilla ja hahmot on luonnottoman näköisiä. Kaikenmaailman aikamatkailu ja teknöhöpötys kanssa harmittaa. Jos tahtoisin semmoista, niin luen sit vaikka Marveleita.

printemps

• Jäsen
« Vastaus #118 : 19.07.2011 klo 20:01:05 »
Sori, jos vaivaan, mutta kiinnostaisi tiedot tuosta seuraavastakin erikois-Ekstrasta eli lokakuun numerosta, jossa aiheena Tony Strobl/Aku Ankka -lehti 60 v. Ehtisikö kukaan skannata sen mainosta tänne?

« Viimeksi muokattu: 19.07.2011 klo 20:08:47 kirjoittanut printemps »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #119 : 20.07.2011 klo 10:14:29 »
Ei oo skanneria, mutta siinä lukee että:

Aku Ankan Ekstran seuraava Teemanumero ilm. 21.10.2011. 64 sivua.

Valokeilassa Tony Strobl. Aku Ankka lehti juhlii!

Itse ko. lehden kannessa on  Ankklinnan väkeä mm. Mikki, Minni, Aku jne... syövät vesimelonia. Lisäksi kannessa lukee alhaalla: Aku Ankka-lehti 60 vuotta!

Tulenn Tony S. lehden kansi on vaaleanvihreä.