Kirjoittaja Aihe: Natasha  (Luettu 73 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
Vs: Natasha
« Vastaus #540 : 19.02.2022 klo 21:20:27 »
Kappas, MutualArtsissa on jotain Natachan alkuperäispiirroksia. Sivuja jotka teipattu kokoon osista ja silleen.

https://www.mutualart.com/ ja haku Natachalle tai Waltheryllä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #541 : 10.03.2022 klo 19:30:07 »
Tuli vihdoin luettua ja oli taattua Natashaa, huumoria ja meininkiä riitti ja aihe aika odotettu kun kerran maskustivat Jenkkilään. Viittaus Barbarellaan oli hauska yllätys.

Lukeminen oli vähän hankalaa kun kannet olivat kankeat.

Näistä eurosarjoista Vaillant on aina nykyajassa, Yoko Tsuno on aika ajaton ja Natasha on sitten lukitu sinne 1960/1970-luvulle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #542 : 01.04.2022 klo 20:08:32 »
Ostin divarista todella pitkät ajat sitten ruotsinkielisen "Caltechin Kriisin." Se oli moneksi vuodeksi jännityksen paikka miten tarina jatkuu. Odotus on ollut pitkä että tämä ensimmäinen osakin tuli suomeksi. Heti alkuun huomasin ettei taittoon oltu otettu mukaan Sergio Aragonezin yhteiskuvaa Waltheryn kanssa. Ruotsin versiossa oli.
Minä kyllä pidän tämän ekan osan tarinankulusta. Walter on koominen kärsijä jonka tempaukset vievät ideaa eteenpäin. Natasha tuntuu hahmona tuttuna järjen käyttäjänä, joka kuitenkin sortuu Walterin päähänpistoihin. Kaksiosaisen tarinan alkuperäinen kirjoittaja Etienne Borgers on itselle tuntematon, mutta näyttää olevan Metallimuisti tarinan takanakin. Siitä on myös aikaa kun olen lukenut jatko-osan. Jotenkin muistan että sen piirros olisi ollut tätä yksityiskohtaisempaa, vaan tarina heikompi. Ihan varma en ole. En pääse tarkistamaan kun sarjakuvat on eri osoitteessa kuin minä.
Bardaf-lentoyhtiön Boeing 747:n alkukuvaukset toivat muistoja mieleen. Ahdas lentokone sisältä mutta muuten jättimäinen. Muutama kerta on 747 osunut kohdalleni pitkille lennoille. Siitä kohta päästiin LAX:n kautta itselle tuttuun Pasadenaan. Aika vähän siellä taivaalla olen nähnyt muita outoja lentäviä kuin kerran B-2 Spirit pommikoneen. Kyllähän tarinasta tulee Kolmannen Asteen Yhteys fiboja. Elokuva ehti ensin. Jos tätä tarinaa vertaa uudempiin Natashan seikkailuihin, niin jo kaksiosaisena tämä on koukuttava ja mukavia aikansa näkymiä se sisältää. Autoja, ihmisten vaatetuksia, rakennuksia...

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #543 : 15.02.2023 klo 09:11:58 »
Melko sekavalta vaikutti tämä BD-kokonaisuus näin kahdessa osassa luettuna. Olin pakko tämän jälkimmäisen albumin ensimmäisen kymmenen sivun jälkeen hakea ykkösosa käsiin ja lukea se uudestaan. Sitten alkoi tarinaan tulla tolkku. Samalla muuten huomasin, että ykkösosan sivut ovat alkaneet mennä kupruille. Onkohan tämä sama kaikissa BD-albumeissa? Painojälki ei saa täysiä pisteitä, sillä sen verran tummaa huttua mielestäni sivut olivat. Mutta lopulta olen tosi tyytyväinen, että tämäkin nyt vihdoin suomeksi saatiin. Kuvitus oli erittäin hyvää ja tarinakin koukutti lukemaan kokonaisuuden samalta istumalta loppuun.
"Tex-tieteen yli-morisco"

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #544 : 15.02.2023 klo 23:22:08 »
Melko sekavalta vaikutti tämä BD-kokonaisuus näin kahdessa osassa luettuna. Olin pakko tämän jälkimmäisen albumin ensimmäisen kymmenen sivun jälkeen hakea ykkösosa käsiin ja lukea se uudestaan. Sitten alkoi tarinaan tulla tolkku. Samalla muuten huomasin, että ykkösosan sivut ovat alkaneet mennä kupruille. Onkohan tämä sama kaikissa BD-albumeissa? Painojälki ei saa täysiä pisteitä, sillä sen verran tummaa huttua mielestäni sivut olivat. Mutta lopulta olen tosi tyytyväinen, että tämäkin nyt vihdoin suomeksi saatiin. Kuvitus oli erittäin hyvää ja tarinakin koukutti lukemaan kokonaisuuden samalta istumalta loppuun.
Kävin tutkimassa omia BD-albumeja. Havaitsin ensin kupruja sormilla hivelemällä. Sen jälkeen nostin albumit pystyyn ja kupruilu havaittavissa siten ihan silmillä. Natasha1, Yoko Tsuno ja Filemon kupruilleet eniten.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #545 : 16.02.2023 klo 13:12:41 »
Liittyisiköhän tuo kupruilu jotenkin musteen kuivumiseen..?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #546 : 16.02.2023 klo 14:36:37 »
Mun BD-alpparit ei kupruile, mutta ne onkin tiukasti kirjahylyssä kirjojen välissä kovassa puristuksessa. Olisikohan tuon puristus pitänyt sivut sileinä. Yritin myös sivellä paperin pintaa mut en havainnut mitään...mulla kyllä ei oikein ole tuntoaistiakaan, joten tohon tuntoaistiin ei voi luottaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

psalonen

• Jäsen
« Vastaus #547 : 17.02.2023 klo 14:36:02 »
Minulla nuo BD-albumit ovat pysyneet hyvässä kunnossa.

Ainoa ongelma niissä on liian harva julkaisuväli. Olen ostanut kaikki ja pidän aina muutamaa kappaletta lukemattomana että on jotain pahan päivän varalle ennenkuin taas uusia julkaistaan;)

Mutta kiitos Egmontille että on (useimmien) kuukauden sarjis odottamassa.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #548 : 17.02.2023 klo 15:51:52 »
yhdessä divarissa katsoin uusia, käyttämättömiä, BD-albumeja joita säilytettiin pystyssä niin ne kaikki aaltoilivat aika pahan näköisesti. Katsoin vain yläviistosta näkymää enkä lähtenyt selailemaan mutta erosivat kaikista viereisistä albumeista selvästi. Ainoa BD-albumi joka minulla on ei ole muuttunut miksikään mutta se on kyllä ollut koko ajan muoveissa ja tiiviisti muiden välissä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #549 : 17.02.2023 klo 16:50:18 »
yhdessä divarissa katsoin uusia, käyttämättömiä, BD-albumeja joita säilytettiin pystyssä niin ne kaikki aaltoilivat aika pahan näköisesti. Katsoin vain yläviistosta näkymää enkä lähtenyt selailemaan mutta erosivat kaikista viereisistä albumeista selvästi. Ainoa BD-albumi joka minulla on ei ole muuttunut miksikään mutta se on kyllä ollut koko ajan muoveissa ja tiiviisti muiden välissä.
Olisiko se muste jotenkin hitaasti kuivuvaa...siis vielä märkää ostettaessa. Jos sit laittaa sen albumin löysästi kirjahyllyyn, niin se pääsee kuivuessa aaltoilemaan. Ne jotka tunkee sen liian täysien kirjahyllyjen sarjakuvian väliin hampaat irvessä ja ovat siellä kamalassa puristuksessa...siellä muste kuivuu, mutta samalla prässääntyy kuin mankelissa ja sivut pysyy suorina...ilman aaltoa. No en tiedä...ovat kai henkimaailman hommia nää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

• Jäsen
« Vastaus #550 : 17.02.2023 klo 19:41:49 »
Ei näy Natashaa vielä kirjastossa mutta Asterix näkyy. Merde.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #551 : 18.02.2023 klo 18:57:14 »
Niin, noi BD:t on digipainettuja, nähtävästi mustesuihkutekniikalla. Eli niissä on jolseenkin kosteaa se muste. Itsellänikin noi sivut hieman mutruilee.

Timo

X-men

• Jäsen
« Vastaus #552 : 28.02.2023 klo 20:26:10 »
Jossakin on sekoiltu ja oikein urakalla (tiedä sitten missä päässä):

Hyvä kun kysyit asiasta. Tuossa näyttää olleen sellainen sotku, että tuolla Waltheryn teoksen ISBN:llä on alun perin pitänyt ilmestyä Edgar Jacobsin Blake & Mortimer -albumi, mutta sen ilmestyminen on ilmeisesti peruuntunut. ISBN:n vaihtuminen eri teokselle on sitten aiheuttanut jonkinmoisen sotkun tilauksissa.

Ei ainakaan kvaakissa ole mainittu/sattunut silmään peruuntumisia (ja kirjastossa ed. B&M on vuodelta 2012).