Kirjoittaja Aihe: Vauhdikas-sarjakuvalehti, mitä ihmettä?  (Luettu 121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joe_Smith

• Lontoon seikkailija
  • Jäsen
Vauhdikas-sarjakuvalehti, mitä ihmettä?
« : 15.03.2023 klo 22:54:22 »
Juttelin tuossa tekoälyn kanssa Mustanaamiosta. Tekoäly kertoi, että Mustanaamio on esiintynyt Vauhdikas-sarjakuvalehdessä vuonna 1952 nimellä "Kuoleman kaiku".

Aika kova nimi Urjalle. Kysyin sitten lisää tästä sarjakuvalehdestä, kun en ole siitä aiemmin kuullut. Tekoäly tarkensi minulle.

Lainaus
Vauhdikas oli suomalainen sarjakuvalehti, joka ilmestyi vuosina 1952-1955. Lehden julkaisijana toimi Gummerus-kustannus Oy, ja sen päätoimittajana oli Veikko Lahti. Vauhdikkaan sisältö koostui pääasiassa amerikkalaisista sarjakuvista, mutta mukana oli myös suomalaisia sarjakuvia ja tarinoita.

Vauhdikkaassa julkaistiin useita tunnettuja sarjakuvia, kuten Tarzan, Viidakon Valloittaja, Flash Gordon, Lasso, Kuningas Arthur, Pecos Bill ja Mustanaamio. Lehden suosituimpia sarjakuvia oli nimenomaan Mustanaamio, joka esiintyi lehdessä nimellä "Kuoleman Kaiku". Mustanaamio-sarjakuvan lisäksi lehdessä oli myös muita seikkailu- ja western-sarjakuvia.

Yritin etsiä muualta tietoa tästä lehdestä. Turhaan. Onko tuollaista lehteä ilmestynyt vai kusettiko tekoäly minua taitavasti?
Joe Smith
Tuhansien vaarojen mies

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Vauhdikas-sarjakuvalehti, mitä ihmettä?
« Vastaus #1 : 15.03.2023 klo 23:02:30 »
Kusetti.  ;D  Tekoäly suoltaa uskottavan oloista tekstiä aiheesta kuin aiheesta, mutta faktaa ei mukana juurikaan ole.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2 : 16.03.2023 klo 00:35:13 »
Tekoäly kertoo rinnakkaistodellisuudesta.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3 : 16.03.2023 klo 07:16:28 »
Juttelin tuossa tekoälyn kanssa Mustanaamiosta. Tekoäly kertoi, että Mustanaamio on esiintynyt Vauhdikas-sarjakuvalehdessä vuonna 1952 nimellä "Kuoleman kaiku".

Aika kova nimi Urjalle. Kysyin sitten lisää tästä sarjakuvalehdestä, kun en ole siitä aiemmin kuullut. Tekoäly tarkensi minulle.

Yritin etsiä muualta tietoa tästä lehdestä. Turhaan. Onko tuollaista lehteä ilmestynyt vai kusettiko tekoäly minua taitavasti?

AI:n hallusinaatioita. Yleinen vaiva. Olitko rajannut keskustelun Suomeen ja vastaukset täsmällisiksi?