Kirjoittaja Aihe: Mikael J. Mäkinen: Päiväkirjani  (Luettu 1401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Mikael J. Mäkinen: Päiväkirjani
« : 15.02.2023 klo 12:08:33 »
Päiväkirjani on sarjakuva Mikael Mäkisen uskomattomasta taistelusta ADHD:ta, masennusta ja ninjoja vastaan. Tämä uskomaton sarjakuva ilmestyy neljässä lehdessä, joista ensimmäinen julkaistaan 25.3.23. Myös sarjan loput osat julkaistaan tämän vuoden aikana.

Mistä tämä sarjakuva siis kertoo? Tämä on nimensä mukaisesti minun päiväkirjani, eli tämä kertoo minun elämästäni hyvinkin tarkkaan ja osuvasti. Myönnän kyllä, että olen joissain kohdissa ottanut hieman taiteellisia vapauksia ja muokannut muutamia pieniä yksityiskohtia. Ja joka tapauksessa kaikki tapahtumat tapahtuvat niin kuin minä ne muistan, muiden henkilöiden muistot saattavat poiketa näistä kevyesti.

Ensimmäisessä osassa taistelen ADHD:ta, masennusta ja ninjoja vastaan. Joskin taistelu jatkuu seuraavissa osissa ja oikeassa maailmassa. Mutta myöhemmissä osissa saattaa vastaan tulla kaikkea muutakin, kuten elämässä välillä käy.

Päiväkirjani #1: Kuinka kaikki alkoi on täysin valmis ja odottaa pääsyä painoon. Ja tätä varten olen luonut Mesenaatti-kampanjan, jonka tarkoitus on kerätä sen verran rahaa että saan lehden painatettua.

LINKKI MESENAATTIIN ON TÄSSÄ!

Ja jotta projekti saisi mahdollisimman hyvin huomiota, niin keräsin kokoon Suomen kovimpia sarjakuvataiteilijoita ja pyysin heiltä sarjakuvaan vaihtoehtoista kantta. Näiden 13 erilaisen kannen kanssa aiomme saavuttaa Suomen ennätyksen vaihtoehtoisissa kansissa. Taiteilijoiden kansia löytyy vastikkeista. Niitä painetaan vain rajattu määrä, josta menee kappaleita taiteilijoille itselleen ja minun omaan arkistooni, joten myyntiin niitä tulee vain 6 kappaletta per kansi. Mukana sellaiset suuret nimet kuin Anssi Rauhala, Petri Hiltunen, Tuomas Koivurinne, Suvi Tabell, Markus Tuppurainen, Veli Loponen, Veli-Matti Ural, Esa Holopainen, Antti Kosonen ja Henri Tervapuro!

Tule ja mesenoi ja saa ikuinen kiitokseni!

LINKKI MESENAATTIIN UUDESTAAN!

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
Vs: Mikael J. Mäkinen: Päiväkirjani
« Vastaus #1 : 18.02.2023 klo 13:08:35 »
Ja pistetään nyt tännekin linkki tuohon traileriin!

https://www.youtube.com/watch?v=EsuZgZxS1QA

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2 : 18.02.2023 klo 14:12:42 »
No jos et olisi sanonut, että sulla on ADHD, niin en kyllä olis huomannut. Et näytä yhtään semmoiselta ylivilkkaalta impulsiiviselta luonteelta. Enkä kyllä ole nähnyt sua masentuneenakaan...et ainakaan vaikuta semmoiselta. Mulla kyllä rajoittuu huomio vain youtube-videoihin ja sarjakuvafestivaaleihin.
No ehkä lääkitys on sitten kohdillaan.

Itselläkin oli lapsena vähän ADHD typpistä oireilua, mutta se ei vaikuttanut mun elämään muuten kuin, että keksin aina kaikkea ihan älytöntä kotona, josta vanhemmat sai harmaita hiuksia päähänsä.

Nykysin olen rauhallinen, tasapainoinen ja maailmaa tarkastelva itseni. Ehkä keskittyminen voisi olla vähän parempaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Vastaus #3 : 18.02.2023 klo 22:30:50 »
Kyllä se sieltä läpi paistaa jos viettää hiukankin enemmän aikaa kanssani!

Ylivilkkauden lisäksi ADHD:n toinen puoli on hyperkeskittyminen, mikä ainakin tässä tapauksessa tarkoittaa että pystyn keskittymään oikeinkin hienosti niihin asioihin jotka minua kiinnostavat. Eli juurikin Youtube-videoita tehdessä ja sarjisfestareilla. Ongelmia tuleekin lähinnä tavallisissa tilanteissa kuten "oikeissa" töissä ja silloin kun pitäisi keskittyä johonkin mikä olisi hyödyllistä, mutta ei kiinnostavaa.

Lääkitys auttoi kovasti masennuksen kanssa. ADHD-lääkityksen sain vasta pari vuotta sitten, sen jälkeen on helpottanut moni asia! Ehkä tästä kertoo eniten se, että aloin suunnittelemaan Päiväkirjani sarjakuvaa jo yli kymmenen vuotta sitten, mutta sain sen aloitettua vasta kun sain lääkityksen.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Vastaus #4 : 23.02.2023 klo 11:12:01 »
Tosiaan minimitavoite on saavutettu, eli kiitos kaikille jotka olette jo osallistuneet!

Varsinainen tavoitehan siellä on vielä saavuttamatta, mutta tällä hetkellä näyttää kovasti siltä että sinne asti päästään! Ja jos sinne asti päästään, niin sehän tarkoittaa sitä että joudun uudestaan piirtopöydän ääreen, sillä olen luvannut että jos tavoitteeseen asti mennään, niin lisään sarjakuvaan neljän sivun lyhyen tarinan. (Ja maksan maksamattomia laskuja...)

https://mesenaatti.me/2898/paivakirjani-sarjakuvalehti/

Edit: Pakko muuten mainita, että pidemmän tauon jälkeen sain kolme uutta mesenoijaa sinä aikana kun kirjoitin tätä tekstiä!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #5 : 23.02.2023 klo 11:54:14 »
Näköjään yksi Rauhalan kansista meni. Mä oon yllättynyt, että Rauhalan ja erityisesti Hiltusen kannet eivät ole vielä vetäneet. Ja myös tuo aukeama-originaali on aika upea.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Vastaus #6 : 23.02.2023 klo 15:01:29 »
Näköjään yksi Rauhalan kansista meni. Mä oon yllättynyt, että Rauhalan ja erityisesti Hiltusen kannet eivät ole vielä vetäneet. Ja myös tuo aukeama-originaali on aika upea.

Tätä samaa olen hiukan miettinyt, mutta epäilen että syy siihen on yksin minun! Suurin osa mesenoijista on ottanut sen paketin jossa saa numeron 0 ja numero 1 molemmat, mikä onkin ainoa paketti jossa saa tuon numeron 0. Eli epäilen että tukijat ovat joutuneet päättämään että ottavatko mieluummin erikoiskannen vai sen numeron 0 ja ovat sitten ottaneet sen missä saa enemmän sarjakuvaa.

Ja se aukeama on muuten yksi omista suosikeistani koko sarjassa!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #7 : 23.02.2023 klo 15:06:12 »
Tätä samaa olen hiukan miettinyt, mutta epäilen että syy siihen on yksin minun! Suurin osa mesenoijista on ottanut sen paketin jossa saa numeron 0 ja numero 1 molemmat, mikä onkin ainoa paketti jossa saa tuon numeron 0. Eli epäilen että tukijat ovat joutuneet päättämään että ottavatko mieluummin erikoiskannen vai sen numeron 0 ja ovat sitten ottaneet sen missä saa enemmän sarjakuvaa.

Ja se aukeama on muuten yksi omista suosikeistani koko sarjassa!

Tukijat tuskin panevat pahakseen, jos annat lisävastiketta - eli lisäät tuon nollanumeron originaalipaketteihin. Siis jos niitä nollia riittää.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Vastaus #8 : 25.02.2023 klo 12:57:33 »
Tukijat tuskin panevat pahakseen, jos annat lisävastiketta - eli lisäät tuon nollanumeron originaalipaketteihin. Siis jos niitä nollia riittää.

Muutenhan tuo kuulostaisi hyvältä, mutta kun olen luvannut että sitä numeroa nolla ei saa enempää kuin sen mitä niitä on tuolta otettu, niin se olisi epäreilua taas sitten niitä kohtaan jotka ovat ottaneet juuri sen tason että saavat sen lehden. Eli oikeasti tässä mennään juuri sen mukaan, että tukijat tuskin panevat pahakseen, mutta voisivat panna?

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #9 : 25.02.2023 klo 13:41:20 »
Tuo on kyllä just yks juttu näissä joukkorahoituskampanjoissa. Usein kun niissä myydään ikään kuin niukkuutta tai keräilyharvinaisuuksia. Niin kyllä mun mielestä kannattaa uhrata muutama ajatus sille mitä lupaa ja mitä toimittaa. Ja ennen kaikkea mihin hintaan.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #10 : 25.02.2023 klo 16:53:16 »
Muutenhan tuo kuulostaisi hyvältä, mutta kun olen luvannut että sitä numeroa nolla ei saa enempää kuin sen mitä niitä on tuolta otettu, niin se olisi epäreilua taas sitten niitä kohtaan jotka ovat ottaneet juuri sen tason että saavat sen lehden. Eli oikeasti tässä mennään juuri sen mukaan, että tukijat tuskin panevat pahakseen, mutta voisivat panna?

Pienet "lisäperksit", kun tavoitteet tulevat täyteen, ovat kampanjoissa ihan yleisiä. Mutta kukin tyylillään ja tavallaan.

Kiva katsella, kun kumpikin kamppis etenee tasaista tahtia.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #11 : 25.02.2023 klo 17:55:11 »
Pienet "lisäperksit", kun tavoitteet tulevat täyteen, ovat kampanjoissa ihan yleisiä. Mutta kukin tyylillään ja tavallaan.

Kiva katsella, kun kumpikin kamppis etenee tasaista tahtia.
Joo, ite vaan ajattelin että voihan sitä keksiä jotain uuttakin ettei tartte ajoissa liikkeellä olleita mesenaatteja "kannibalisoida".  :)

Mun tyyliin kuuluu (tuossa kampanjassakin) ettei sellainen pieni tilpehööri niinkään kiinnosta. Tyyliin kirjanmerkit. Siksi en semmoisia sit laittanut mukaan. Ja kampanjani heikkous on selkeästi se että ei ole mitään halpaa tarjolla. Toki nämäkin on tietenkin tapauskohtaista, johonkin pienet ekstrakeräilyjutut sopii paremmin kuin toiseen. Ja sikäli ne olis tietenkin kivoja että toisivat mesenoijalle lisäarvoa, mutta olisivat sangen halpoja teettää. Saapa nähdä mitä keksin seuraavaan kampanjaan (ja tuleeko sellaista)?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #12 : 25.02.2023 klo 19:15:32 »
Itekki tuli mesetoitua tämä Hästäg-nollan sisältävä paketti, vaikka jokin kansivaihtoehto olisi ollut myös houkutteleva. Nyt jos sen nollan lisäisi  nyt muihin paketteihin mukaan kesken kaiken, niin tuntisin oloni vähän koijatuksi  :-D

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Vastaus #13 : 26.02.2023 klo 12:51:20 »
Itekki tuli mesetoitua tämä Hästäg-nollan sisältävä paketti, vaikka jokin kansivaihtoehto olisi ollut myös houkutteleva. Nyt jos sen nollan lisäisi  nyt muihin paketteihin mukaan kesken kaiken, niin tuntisin oloni vähän koijatuksi  :-D

Tätä vähän ajattelinkin. Ehkä näistä kaikista pitäisi kirjoittaa jonkinlainen lista ja pistää tuonne Sarjakuva ja joukkorahoitus - ketjuun, että tee näin, älä tee näin. Noh, oppia ikä kaikki!

Ja nyt vasta muuten tajusin, että molemmat kampanjat ovat päiväkirjoja. (Ja niille jotka lukevat tätä ketjua alusta asti kymmenen vuoden päästä kun Päiväkirjani valloittaa maapalloa animaatio-sarjana, point and click-pelinä ja elokuvana (joka tosin ei ole ihan niin hyvä kuin voisi olla), toinen kampanja johon tässä viitataan on Reima Mäkisen Mukden - Mannerheimin sotapäiväkirja.)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #14 : 26.02.2023 klo 16:50:47 »
Tätä vähän ajattelinkin. Ehkä näistä kaikista pitäisi kirjoittaa jonkinlainen lista ja pistää tuonne Sarjakuva ja joukkorahoitus - ketjuun, että tee näin, älä tee näin. Noh, oppia ikä kaikki!
Mesenaatillahan on sivuillaan myös joku oma ohjeistus (joukkorahoituksista yleisesti), jonka joskus luin.
Ja nyt vasta muuten tajusin, että molemmat kampanjat ovat päiväkirjoja. (Ja niille jotka lukevat tätä ketjua alusta asti kymmenen vuoden päästä kun Päiväkirjani valloittaa maapalloa animaatio-sarjana, point and click-pelinä ja elokuvana (joka tosin ei ole ihan niin hyvä kuin voisi olla), toinen kampanja johon tässä viitataan on Reima Mäkisen Mukden - Mannerheimin sotapäiväkirja.)
Mä mietin että laittaisko tuohon omaan kampanjaani yhdeksi vastikkeeksi nuoruusvuosieni sarjakuvapäiväkirjan (Ruskaa pakkasella, 2003), mutta sitten ajattelin että ei... :)

Päiväkirjasi aiempia osia Säilästä ja Kevyt Metalli lehdestä luettuani olen saanut sen käsityksen että se poikkeaa muista näkemistäni päiväkirjoista siinä että kerrotut anekdootit eivät suoraan liity mihinkään tiettyihin viikonpäiviin. Siinä mielessä rahoitettava lehti on ehkä hieman erilainen päiväkirja kuitenkin(?). Tai no, mistäs sitä vielä tietää mitä lehti nro 1 sisältää?