Äänestys

Mikä seuraavista mielestäsi on vuoden 2022 Herra Koipeliini -tunnustuksen arvoinen käännössarjakuva?

Blacksad 6: Kun kaikki murtuu (Díaz Canales ja Guarnido, suom. Kirsi Kinnunen, Story House Egmont)
6 (10.5%)
Eternautti (Héctor Germán Oesterheld, suom. Jarkko Sikiö, Kvaak kirja ja Zum Teufel)
22 (38.6%)
Eternautti 1969 (Héctor Germán Oesterheld, suom. Jarkko Sikiö, Kvaak kirja ja Zum Teufel)
1 (1.8%)
Filemon: Epäuskoisen retki (Fred, suom. Jukka Heiskanen, BD-sarja, Story House Egmont)
10 (17.5%)
Koiramies ja me sekasankarit (Dav Pilkey, suom. Jaana Kapari-Jatta, Tammi)
0 (0%)
Kulta-aika (Roxanne Moreil ja Cyril Pedrosa, suom. Saara Pääkkönen, WSOY)
6 (10.5%)
Martin Hiirtere - Orobomisin vaeltava kaupunki (Casty, suom. Arttu Salminen, Emma Ahonen, Kati Valli, Kirsi Aikasarrio ja Ville Viitanen, Sanoma) Julkaistu AATK 517 Yön ruhtinas, s.156-218.
0 (0%)
Nastrand, vainajien ranta (Søren Mosdal, suom. Antti Koivumäki, Zum Teufel)
1 (1.8%)
One-Punch man 14 (One ja Yusuke Murata, suom. Kim Sariola, Punainen Jättiläinen)
1 (1.8%)
Pohjantuli 3: Lintusisaret (Malin Falch, suom. Jonna Joskitt-Pöyry, Story House Egmont)
1 (1.8%)
Sapiens 2: Sivilisaation peruskivet (Yval Noah Harari, Daniel Casavane ja David Vandermeulen, suom. Jaana Iso-Markku, Bazar)
0 (0%)
Sisarukset Grémillet 1: Sarahin uni (Giovanni Di Gregorio ja Alessandro Barbucci, suom. Jouko Ruokosenmäki, Story House Egmont)
0 (0%)
Wanted Lucky Luke (Matthieu Bonhomme, suom. Mirka Ulanto, Story House Egmont)
9 (15.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Äänestys päättynyt: 22.02.2023 klo 22:21:57

Kirjoittaja Aihe: Valitse v. 2022 paras käännössarjakuva: äänestä Herra Koipeliini -voittajaa!  (Luettu 1190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Voisiko joku kertoa miten itse äänestäminen tapahtuu.

Tämän sivun ylälaidassa pitäisi olla äänestys josta oma ääni valitaan ”radio buttonilla”.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

HarriM

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Tämän sivun ylälaidassa pitäisi olla äänestys josta oma ääni valitaan ”radio buttonilla”.

Siinä näkyy minulla toistaiseksi annetut äänet mutta en pysty tekemään sille mitään. Mikä on radio button?

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Voisiko joku kertoa miten itse äänestäminen tapahtuu.

Vuosi sitten taidettiin törmätä tällaiseen:

Taitaapi olla niin, että tällä hetkellä ei alle 50 viestin jäsenet pysty äänestämään.

Kukaan ei varmaan muistanut koko asiaa, mutta voisi tuo rajan alentaminen onnistua ihan näin lennossa, jos tahtoa löytyy.

HarriM

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Ok, olen itse lähinnä mielenkiinnolla seurannut keskusteluja jo muutaman vuoden ajan, sanottavaa ei ole paljon ollut.

Tohtori Tuomio

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Sama juttu. Haamuilen taustalla ja luen sarjakuvia, mutta en paljon kirjoittele. En siis voi äänestääkään.
"You narrate your life as you go along, don't you? Are you being taped?"
"Why, yes! Every utterance of Doom must be recorded for posterity!"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Kyllähän tuon 50 viestin rajan voisi ihan hyvin alentaa vaikka 25...meitä kvakkilaisia on moneksi. Jotkut tykkää kirjoitella täällä ihan solkenaan ja jotkut vaan lukee toisten kirjoituksia. Se raja kirjoittaakin voi olla kovin suuri.
Nykyisin, kun kvaakissa ei niin paljon ole aktiivisia, niin kannattaisi ehkä tehdä jotain pientä säätöä ainakin tähän äänestysjuttuun.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

joe-poika singaporesta

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Jotenkin tästä äänestyksestä tulee mieleen Oiva Lothander ja SAK:n ruokapöytä. Olisiko Kvaak Kirjan pitänyt ehkä jäävätä oma ehdokkuutensa oman kanavan äänestyksessä?

Mitä arvioitte, jos sama äänestys olisi vaikka akuankka-lataamon verkkosivuilla, niin olisiko tulos sama? Villi veikkaus että omassa kanavassaan AA:n taskukirja keräisi lähemmäs koko äänipotin ja pyyhkisi muilla ehdokkailla lattiaa. Ei tarvitsisi edes rajoittaa äänioikeutta Akkarin tilaajille.

https://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Jotenkin tästä äänestyksestä tulee mieleen Oiva Lothander ja SAK:n ruokapöytä. Olisiko Kvaak Kirjan pitänyt ehkä jäävätä oma ehdokkuutensa oman kanavan äänestyksessä?

Mitä arvioitte, jos sama äänestys olisi vaikka akuankka-lataamon verkkosivuilla, niin olisiko tulos sama? Villi veikkaus että omassa kanavassaan AA:n taskukirja keräisi lähemmäs koko äänipotin ja pyyhkisi muilla ehdokkailla lattiaa. Ei tarvitsisi edes rajoittaa äänioikeutta Akkarin tilaajille.

https://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo
Kvaak kirja ei ole kvaakin omistuksessa. Ihan on yksityiset henkilöt sen väsänneet pystyyn. Nimi on vain Kvaak kirja...voisi olla ihan hyvin vaikka Känkkäränkkä kirja.
Periaatteessa kvaak kirja ei ole edes kustantanut Eternauttia, vaan Zum Teufel. Se Eternautti mesenointi taas ei henkilöidy mitenkään kvaakkiin. Kaikki sarjakuvista kiinnostuvat on voineet sen tilata. Mesenoinnin jälkeen sitten kirjakaupat ovat saaneet omat kappaleensa tästä opuksesta.

Itse katson aina sarjakuvaa ja käännöstä, kun teen Koipeliini valinnan...vain minun mielestäni paras saa minulta äänen. Mulle on ihan sama onko sen kustantanut kvaak tai joku Matti Möttönen. Tänä vuonna tuli ihan hyviä sarjakuvia äänestykseen...sinne vaan äänestämään.
Vaikka itse olenkin salaliittoteorioiden ystävä, niin tässä ei ole mitään salaliittoa kvaakin puolelta tai mistään muualtakaan. Ei ole kotiin päin vetoa, jos ei sitä itse mielikuvituksessa rupea kehittelemään.

Kvaak kirjan tekijät voivat tästä jatkaa...itse olen vain mesenoimalla kirjan itselleni ostanut ja erittäin tyytyväinen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Eipä julisteta voittajia ennen kuin äänestys on päättynyt!

Mikä on paras perustelu juuri SINUN äänestämäsi teoksen puolesta?

Wanted Lucky Luke sai oman ääneni, koska olen mieltynyt Bonhommen uustulkintaan tutusta lännensankarista.

Kaikki syyt äänestää mitä tahansa teosta ovat yhtä hyviä, joten äänestäkää (toistaiseksi ainakin ketkä vain pystytte), innostukaa ja intoilkaa!

Disclaimer: Olen itse äänestettävien teosten listalla kääntäjänä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Kvaak kirjan tekijät voivat tästä jatkaa...itse olen vain mesenoimalla kirjan itselleni ostanut ja erittäin tyytyväinen.
Ei tähän ole lisättävää, tyhjensit Darth Mika pajatson takaressua myöden. Näin on tosissaan näreet, uskokaa tai älkää, turha pahoittaa mieltään salaliittoteorialla asiassa.

Jos nyt jälkikäteen aletaan jälkiviisastelemaan, olisi pitänyt laittaa tämän aktivistikonklaavin nimeksi KÄÄK KIRJA. Mutta Kvaakissa homma ideoitiin ja siitä nimi tuli. Tosin, Dropsie mesenaatit voivat Sivukujien esipuheestani tarkistaa mistä tämä salaperäinen K.V.A.A.K. Kirja on OIKEASTI saanut nimensä…  :angel:
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Epäreilu vuosi. Niin monta hyvää, että vaikea valita vain yhtä.
Niin monta keskinkertaista että vaikea valita. Ja em. syystä ihan ymmärrettävää että Eternautti keulii.
Olisipa ollut muuten hauska nähdä, mitä olisi tapahtunut jos "Kvaak-paketista" olisi ollut äänestyksessä mukana vain se Eternautti 1969 -versio.  :laugh:

No, olen sentään tuolta listalta jo 4kpl lukenutkin, mutta on tuolla myös muutama lukematon. Sellainen joille ääni olisi saattanut mennä. Ne tulee varmaan joskus myöhemmin katsastettua ja nyt mennään näillä tiedoin.

Noin muuten mielestäni on hyvä että äänestys on tähän aikaan eikä kuukautta aiemmin, niinku aiemmin.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Kas, menihän se äänestäjien määrä yli viidenkymmenen!

Saapas

  • Jäsen
  • Viestejä: 124
Eternautteja, Filemonia , Vainajien rantaa ja Kulta-aikaa en ole ehtinyt lukea (enkä montaa muutakaan hyvää viime vuoden sarjakuvaa). Blacksad 6 oli hyvä, mutta kun se ei ollut "täydellinen kokonaisuus" vaan vasta duologia(trilogian?) ensimmäinen osa niin en äänestänyt sitä. One Punch man oli ihan jees, komeasti kuvitettu sarja ei siinä mitään. Sisarukset Grémillet yllätti todella iloisesti, mutta siinäkin oli kakkonen ykköstä parempi.

Mitä äänestin sitten? Yllätin itsenikin päätin summamutikassa lukea Lucky Luke: Wanted-albumin ja sanonkin, että se oli taiten tehty versiointi Lucky Lukesta, jossa tutut elementit oli paketoitu hyvin, juoni soljui kivasti eteenpäin ja muutenkin oli todella miellyttävä länkkäri-sarjakuva. Se saakoon ääneni ja jos saisi äänestää kahta, niin Grémillet saisi toisen äänen  :).

Kahkonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 758
Pohjantuli sai ainokaisen äänensä minulta. Mukava tarina, taitavat kauniit piirrokset.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Muistelisin että muutamanakin vuonna on mennyt vähän samoin. Joku keulii mutta muuten palkintopallilla ja pistesijoilla on tasaista. Tässä juuri ennen äänestyksen päättymistä hopea ja pronssi ovat molemmat jaetulla äänimäärällä!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson