Kirjoittaja Aihe: Kvaakin joulukalenteri 2022  (Luettu 760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Kvaakin joulukalenteri 2022
« : 01.12.2022 klo 21:25:41 »
Joulukalenteri 2022

Pitäähän sitä aina välillä muistaa luoda joulukalenteri Kvaakkilaisten iloksi, kuten esimerkiksi tänä vuonna!

Säännöthän ovat seuraavat:
1. Jokaisena päivänä (jolloin on joku ilmoittautunut luukun pitäjäksi) on luukun takana sarjakuvaa, niihin liittyvää tai jotain tarjolla.
2. Se kenen luukku on, saa päättää miten palkintonsa antaa. Esimerkkejä:
 a) Ensimmäinen joka kertoo mitä tarkoittaa "M'enfin!" saa itselleensä uusimman Kersantti Napalm sarjakuvan, joka voi olla joko lehti tai albumi
 b) Hän joka parhaiten täydentää lauseen "Mutta miten _____ joutui sinne?" saa tämän He-Man aiheisen vasaran.
 c) Kirjoita runo käyttämällä seuraavia sanoja: Äidinkieli, hai-mies, problematiikka, Nils Holgersson ja voita itsesi näköinen hahmo ensi kuukauden Kvaakin kuukauden haaste kisaan.
3. Tuomaroinnista ei voi valittaa. Tai voi mutta siitä ei ole hyötyä. Tai saattaa ollakin, riippuu tuomarista.
4. Kuka tahansa saa osallistua. Niin lahjojen vastaanottamiseen kuin antamiseenkin. Lista on olemassa vain sen takia, ettei tulisi tyhjää päivää väliin. Jokaisena päivänä voi olla kymmenenkin luukkua listassa olevan luukun lisäksi.
5. Jos ja kun voitat, lähetä osoitteesi yksityisviestinä sille luukuttajalle jonka luukun voitit. Näin voittosi saapuu paremmin perille.
6. Tuomarit eivät voi olla koneella koko päivää. Joten lopullisen voittosi varmistaminen saattaa viivästyä. Älä hermostu.
7. Jos on kysyttävää, niin kysy.

Mutta nyt, arvoisat Kvaakin kansalaiset, äänekkäät tai vain lukemista harjoittavat, joulu on vain kerran vuodessa, joten varatkaa luukkuja iloiten!

1. Mikael
2.
3.
4.
5.
6. Mikael/Sotakirjasto
7.
8.
9. X-men
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16. Mikael
17.
18. X-men
19.
20.
21.
22.
23.
24.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 klo 21:45:17 kirjoittanut Mikael Mäkinen »

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #1 : 01.12.2022 klo 21:33:01 »
Ensimmäinen luukku! Minä vuonna lause "Mutta kuka on salaperäinen muukalainen pimeässä?" kuultiin televisiosta ensimmäisen kerran joulukuun ensimmäisenä päivänä*? Jos tulee useampi oikea vastaus niin arvon voittajan. Ja jos ei tule yhtään oikeaa vastausta niin arvon voittajan väärien vastaajien joukosta. Ja jos ei tule yhtään vastausta, niin harmittelen kovaan ääneen.

Aikaa vastauksille on huomiseen kello 21.00 asti.

Palkinnoksi lupaan tämän uuden uutukaisen Kersantti Napalm-sarjakuvan, vaikka koitammekin sitä pimittää erään peiteoperaation kanssa.



*Minun tietojeni mukaan siis. Jos pystyt todistamaan että lause on sanottu aiemmin kuin mitä minä luulen, saat kaksi palkintoa.


X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #2 : 02.12.2022 klo 19:20:48 »
Jos mää varaisin 9. ja 18. luukun.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #3 : 02.12.2022 klo 20:50:57 »
Ensimmäinen luukku! Minä vuonna lause "Mutta kuka on salaperäinen muukalainen pimeässä?" kuultiin televisiosta ensimmäisen kerran joulukuun ensimmäisenä päivänä*? Jos tulee useampi oikea vastaus niin arvon voittajan. Ja jos ei tule yhtään oikeaa vastausta niin arvon voittajan väärien vastaajien joukosta. Ja jos ei tule yhtään vastausta, niin harmittelen kovaan ääneen.

Aikaa vastauksille on huomiseen kello 21.00 asti.


Katsoo kelloaan. Se on Greenwichin ajasssy.

Mutta vastaus on suomeksi 1997 jos hœerkst dansk niin 1991

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #4 : 02.12.2022 klo 21:05:49 »
Ensimmäinen luukku! Minä vuonna lause "Mutta kuka on salaperäinen muukalainen pimeässä?" kuultiin televisiosta ensimmäisen kerran joulukuun ensimmäisenä päivänä*? Jos tulee useampi oikea vastaus niin arvon voittajan. Ja jos ei tule yhtään oikeaa vastausta niin arvon voittajan väärien vastaajien joukosta. Ja jos ei tule yhtään vastausta, niin harmittelen kovaan ääneen.
No voi rähmä mä olisin tiennyt tän unissanikin, mut vasta nyt huomasin, et Kvaakissa on pienen hiljaiselon jälkeen tullut Joulukalenteri. Just äsken vasta luin tän 1. luuku kyssärin, mut kello oli jo 21.01...aaarggghhhhhh!

Just eilen illalla katselin The Joulukalenteria. Miksihän tämän tyylistä ei ole tehty toiste.
Meinaa sen verran monesti olen katsonut, kun se kaljupää ukkeli menee näyttämään anakondaa pihakuuselle, että osaan vuorosanat jo unissanikin.

Vaikka olen The Joulukalenteria katsonut monet kerrat, niin pakko se katsoa uudestaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #5 : 02.12.2022 klo 23:16:22 »
Koska kellon aika ehti loppumaan ennenkuin osallistujat ehtivät osallistumaan ja koska katson korkeimman oikeuden asiasta kuuluvat minulle, eli eilisen kisan arvoisalle korkeimman oikeuden tuomioistuimen puheenjohtajalle, heitään jälleen kaksipuolista noppaani, joka ilmoittaa minulle että kyseinen palkinto postitetaan Darth Mikalle, jos hän laittaa postitietonsa tulemaan!

Onnea voitosta siis!

Täällä on myös tehty niin että ollaan joka joulu katsottu sarja läpi, nyt on meneillään viidestoista vuosi putkeen kun se katsotaan joka joulukuu. Valitettavasti otsikko "Jako rikkaisiin ja köyhiin vahvistuu" pitää joka vuosi pahemmin paikkansa. Mutta onneksi me täällä saamme nauttia sarjakuvasta!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #6 : 02.12.2022 klo 23:38:11 »
Koska kellon aika ehti loppumaan ennenkuin osallistujat ehtivät osallistumaan ja koska katson korkeimman oikeuden asiasta kuuluvat minulle, eli eilisen kisan arvoisalle korkeimman oikeuden tuomioistuimen puheenjohtajalle, heitään jälleen kaksipuolista noppaani, joka ilmoittaa minulle että kyseinen palkinto postitetaan Darth Mikalle, jos hän laittaa postitietonsa tulemaan!

Onnea voitosta siis!

Täällä on myös tehty niin että ollaan joka joulu katsottu sarja läpi, nyt on meneillään viidestoista vuosi putkeen kun se katsotaan joka joulukuu. Valitettavasti otsikko "Jako rikkaisiin ja köyhiin vahvistuu" pitää joka vuosi pahemmin paikkansa. Mutta onneksi me täällä saamme nauttia sarjakuvasta!
Nyt teen Kari Leppäset!
Valitan, mutta en vastannut vuotta, jota kysyttiin. Curtvile taas sen kertoi ja myös tuon oliko tuo nyt se alkuperäisen The Joulukalenterin vuoden. Kyllä sääntö-Suomen tarkoilla säännöille en ole oikeutettu palkintoon.

Halusin vain ilmaista, että tämä oli liian helppo minulle...Sen verran monta kertaa katsonut tuon...jotenkin koukuttava sarja. Tuli tuo silloin 1997 katsottua, joka jakso. Olen myös katsonut aika monta joulukalenteria ja oma TOP 3 on:

1. The Joulukalenteri (1997)
2. Muumi-Joulukalenteri (1983)
3. Pasilan Ylen linkkitornissa olevat Tontut (en muista vuotta)

Näitä nykyisiä en ole niin hirveesti katsonut...jotenkin ne ei houkuttele. Ehkä olen kasvanut ulos Joulukalenteri-ohjelmista...vaikkakin juuri tämä The Joulukalenteri menee mulle vuosi vuodesta ihan täydestä.
Seikka on saletti!

PS: Mutta Mikaelille kiitos, että Kvaakin oma joulukalenteri pistettin taas pystyyn.

PPS: Tässä jokin aika sitten uumoilin kvaakissa, että meinaan tehdä itelleni Olutjoulukalenterin...jos haluaa teko-ohjeet, niin ne löytyy tuolta...

https://www.youtube.com/watch?v=Mu6s_UaH7rg

Joo tiedetään...taas se mainostaa omaa youtubeaan...prkl mikä luuseri!

« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 klo 23:45:00 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #7 : 06.12.2022 klo 21:30:49 »
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Kysytään siis sen kunniaksi että kenellä oli paras puku? Vastauksen ei kuitenkaan tarvitse liittyä linnan juhliin Suomessa tai Latveriassa, vaan yksinkertaisesti voitte vastata että kenellä mielestänne oli paras puku. Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan Mauri Tuuren Vanha Erkki - Huijaus ja muita tarinoita, jossa on mm. Huijaus ja muita tarinoita! (Saatavilla myös Sotakirjastolta!)

Ja annetaan nyt kunnolla aikaa vastata, niin varmemmin ehtivät kaikki mukaan, eli kilpailu päättyy perjantaina 9.12 klo. 18.00!

T: Sotakirjaston virallinen edustaja


X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #8 : 08.12.2022 klo 19:29:00 »
Ei ole Kvaakissa vissiin joulumieltä.

No kummiskin minun luukkuvuoroni on huomenna mutta pistän kuva-arvoituksen jo nyt vaikka vastausaika alkaa vasta keskiyöllä.

Eli kenen kanssa Doc Strange on treffeillä? Jos mietitse että Kitty Pryde niin olette täysin väärässä. Palkintona on pieni herkkulippu Finnkinon teattereihin.

Jos oikeita vastauksia tulee enemmän kuin 1 niin sitten onnetar päättää voittajan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #9 : 08.12.2022 klo 20:39:33 »
Vaikeita kysymyksiä.

1.luukku ei sanonut minulle mitään. Vastauksen kun näki niin  tuli sen innoittamana nyt katsottua ensimmäisen kerran the joulukalenterin eka jakso. Ehkä voisi katsoa loputkin jossain vaiheessa.

6. Luukku. Ei tullut seurattua linnanjuhlia ja aika vähiin on jäänyt juttujen lukeminenkin niistä. Että saan vastattua Mikaelin kysymykseen piti nopeasti yrittää katsella kuvia puvuista. Ekat jotka näytti hienoilta oli Sanna marininin ja Jaana Pelkosen puvut. Vastataan arpaa heittäen Marin.

X-menin luukku on häiritsevä. Kuvassa oleva nainen on niin tutun näköinen mutta en millään saa päähäni nimeä. Palaan asiaan jos se tuolta muistilokeroista löytyy

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #10 : 08.12.2022 klo 21:35:11 »
Ei ole Kvaakissa vissiin joulumieltä.

No kummiskin minun luukkuvuoroni on huomenna mutta pistän kuva-arvoituksen jo nyt vaikka vastausaika alkaa vasta keskiyöllä.

Eli kenen kanssa Doc Strange on treffeillä? Jos mietitse että Kitty Pryde niin olette täysin väärässä. Palkintona on pieni herkkulippu Finnkinon teattereihin.

Jos oikeita vastauksia tulee enemmän kuin 1 niin sitten onnetar päättää voittajan.
Näyttää kyllä aika vanhalta tuo nainen. Tuli vaan mieleeni America Chavez tuosta elokuvasta "Doctor Strange in the Multiverse of Madness". En ole lukenut Tohtori Oudon sarjakuvia, niin en osaa sanoa. Tää on ihan puhdas arvaus!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #11 : 09.12.2022 klo 01:28:01 »
Luukku 6:
Mitä Linnan juhlien pukuihin tulee, niin olihan siellä ihan hienoja pukuja...
Ehkä yksi puku oli meikäläiselle mieleen. Melkein koko ikäni pukeutunut farkkuihin ja tykään olla farkuissa. Siksi vasemmistoliiton kansanedustaja  Mai Kivelän puku oli ihan tyylikäs, koska se oli tehty 100 käytetystä farkkukankaasta. suunittelijana oli ollut ompelija Paula Malleus.

Myös Sanna Marinilla ja tulevalla tohtorilla Jenni Haukiolla oli ihan kivat iltapuvut päällä.

Mutta tässä tehtävässä olisi pitänyt kysyä myös kamalimpia pukuja. Sanonpa myös niistä jotain. Linnan juhlien puku-koodi miehille on tumma puku. Mun mielestä puku-koodia pitää kunnioittaa, kun tullaan kutsuttuna juhliin. Tätä ei kuitenkaan Atte Kilpinen ollut kuunellut ja tuli pinkissä frakissa juhliin. Puvun oli suunnitellut Teemu Muurimäki. Itse porttimikkona käännyttäisin tämmöset heput heti ovella. Tarkoitus on vain kohauttaa ja tuoda itteään julki. Kuitenkin juhlitaan Suomen itsenäisyyttä...eikä omaa itteään. Kaiken lisäksi minä inhoan pinkkiä väriä.

Toinen ihan hirveen näköinen kolttu oli elokuvapuvustajalla Tiina Kaukasella. Kuin joku kansanopiston helvetin-enkeleiden virkkuu-kurssin tilkkutäkki. Lähinnä näytti ensimmäisiä viina-kokeiluja tehneen teinin oksennukselta. No joo näitä tulee joka vuosi.

Mutta, jos saisi mennä Linnan juhliin itse, niin menisin Taika-Jimin asussa. Kenellään ei ollut viittaa kaiketi mukana. Sehän on tumma puku, joten Linnan juhlien koodistoon sopiva. Vielä, kun osaisi joukkohypnotisoida, niin voisi tulla ikimuistoiset Linnan juhlat.

Elikkä vastaukseni luukkuun 6 on Taika-Jimin asu ja tietenkin meikäläinen on kutsuttu Linnan juhliin. Heti maistamaan Linnan boolia ja syömään herkkuja.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #12 : 09.12.2022 klo 19:10:48 »
Näyttää kyllä aika vanhalta tuo nainen. Tuli vaan mieleeni America Chavez tuosta elokuvasta "Doctor Strange in the Multiverse of Madness". En ole lukenut Tohtori Oudon sarjakuvia, niin en osaa sanoa. Tää on ihan puhdas arvaus!

Ko. kuva on kauan ennenkuin Ms Chavez oli edes pantu alulileen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #13 : 09.12.2022 klo 19:47:14 »
Ei ole Kvaakissa vissiin joulumieltä.

No kummiskin minun luukkuvuoroni on huomenna mutta pistän kuva-arvoituksen jo nyt vaikka vastausaika alkaa vasta keskiyöllä.

Eli kenen kanssa Doc Strange on treffeillä? Jos mietitse että Kitty Pryde niin olette täysin väärässä. Palkintona on pieni herkkulippu Finnkinon teattereihin.

Jos oikeita vastauksia tulee enemmän kuin 1 niin sitten onnetar päättää voittajan.

Googlettelun jälkeen sanon Morgana Blessing ja lukitsen vastaukseni!

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Kvaakin joulukalenteri 2022
« Vastaus #14 : 09.12.2022 klo 19:50:12 »
Vaikeita kysymyksiä.

1.luukku ei sanonut minulle mitään. Vastauksen kun näki niin  tuli sen innoittamana nyt katsottua ensimmäisen kerran the joulukalenterin eka jakso. Ehkä voisi katsoa loputkin jossain vaiheessa.

6. Luukku. Ei tullut seurattua linnanjuhlia ja aika vähiin on jäänyt juttujen lukeminenkin niistä. Että saan vastattua Mikaelin kysymykseen piti nopeasti yrittää katsella kuvia puvuista. Ekat jotka näytti hienoilta oli Sanna marininin ja Jaana Pelkosen puvut. Vastataan arpaa heittäen Marin.

X-menin luukku on häiritsevä. Kuvassa oleva nainen on niin tutun näköinen mutta en millään saa päähäni nimeä. Palaan asiaan jos se tuolta muistilokeroista löytyy

Kuudennen päivän arvonnan voitto osui TOSAlle, laita yksityisviestillä osoitetietoja niin pistetään albumi postiin!

Kenellä sitten oli paras puku oikeasti? No tietenkin Purppura-hämiksellä!