Karttakaa kyseistä divaria ainakin netin kautta.
Taannoin, ehkä noin puolitoista vuotta sitten tein Ensipainoksen nettisivujen kautta erään sarjakuvaostoksen. Ilahduin, sillä olin etsinyt tuota sarjakuvaa melko kauan. Sain ostoksesta sähköpostiin automaattisen vahvistusviestin ja tuote muuttui nettisivulla ”myydyksi”. Mutta: divarinpitäjä ei koskaan ottanut minuun yhteyttä sarjakuvan maksamista varten. Lähetin sinne useita sähköposteja ilman vastausta.
Kun soitin divariin, sieltä vastasi apulainen, joka ei uskaltanut sanoa mistään mitään eikä ottaa mitään epäkohtia hoitaakseen. Sain kuitenkin puristettua apulaiselta divarinpitäjän suoran puhelinnumeron. Koetin soittaa pitäjälle, jonka nimi oli minulle ennestään tuttu, monta kertaa, ei vastausta. Lähetin kaksi tai kolme tekstiviestiä, ei vastausta. Odotin puolitoista viikkoa ennen kuin luovutin.
Välikäden kautta kuulin, että liikkeenharjoittaja on ollut välillä huonossa kunnossa. Sen takia kuulemma ei nettisivujakaan päivitetä eikä viesteihin vastata. Heikko terveys ei kuitenkaan oikeuta näin huonoa palvelua, vaan jonkun pitäisi hoitaa asioita sairaan puolesta. Edes jälkikäteen minulle ei ole tullut mitään pahoittelua. Kyseinen suhteellisen harvinainen sarjakuva näkyy yhä tänä päivänäkin Ensipainoksen sivulla myytynä. Ostajaa ja maksajaa sille ei tullut.