Kirjoittaja Aihe: The Sandman (TV-sarja)  (Luettu 1329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
The Sandman (TV-sarja)
« : 09.06.2021 klo 08:49:13 »
Kun ei ole kukaan Sandmanin TV-sarjasta täällä mitään laittanut, niin aloitanpa itse. Ehkä sarjakuva-puolella on jotain kerrottu...

Tosiaan tänä vuonna pitäisi alkaa Netflixissä The Sandman TV-sarja.

Tänään tuli siitä jonkinmoinen behind the scene traileri.

https://www.youtube.com/watch?v=fK-Bl7gZ9s8

Itse ainakin odotan tätä sarjaa innolla. Ei ne voi sitä ihan sössiä, jos Neil Gaiman on mukana tossa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2021 klo 08:54:45 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #1 : 09.06.2021 klo 09:53:43 »
Ei ne voi sitä ihan sössiä, jos Neil Gaiman on mukana tossa.

Joo, toivotaan että jos sarja on vaikka 10-osainen, niin eivät peruuta viimeistä osaa ja jätä sitä tekemättä.  ;D >:D
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #2 : 09.06.2021 klo 10:09:15 »
Joo, toivotaan että jos sarja on vaikka 10-osainen, niin eivät peruuta viimeistä osaa ja jätä sitä tekemättä.  ;D >:D
Hei jospa tässä tulisi sen viimeisen kirjan tapahtumat. Saataisiin edes jonkinmoisessa formaatissa se myös Suomeen!
Edelleenkin toivon, että Kvaak kustannus saisi tehdä ton vikan kirjan!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #3 : 27.06.2021 klo 18:58:42 »
"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #4 : 25.09.2021 klo 21:25:59 »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Maisteri Outo

  • Jäsen
  • Viestejä: 417
  • (Ei tekstiä)
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #5 : 11.06.2022 klo 01:09:13 »
The Sandman tulee Netflixiin elokuun alussa:

https://www.youtube.com/watch?v=cWJTB6FPVaA

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #6 : 06.08.2022 klo 01:09:09 »
Nyt on kaksi ekaa jaksoa The Sandmania nähty ja kyllähän tää näytti ihan hyvältä. Vähän siellä oli hieman muunneltu juttuja, mvuottautta päällisin puolin mentiin sarjakuvan mukaan.

Eniten minua kyllä ihmetytti sana "Lopulliset" siis tarkoittaa kai "ikuisia". Lopulliset ei vaan oikein kuulosta oikeelta, niin kuin ikuset tekee. No nuo on vain sanoja.

Ihmettelen myös miksi kaikki puhuvat TV-sarjassa, että Sandmanin vankeus kestää vuosisadan, kun oikeesti vain 70 vuotta.

Pitää katsoa näitä tällä lailla hitaammin. En viitsi ahmia tätä sarjaa maratoonina läpi.

Tämä eka kausi käsittelee kirjat 1-2 ja se on kymmenosainen eli takoittaako tämä sitä, että kun kirjoja on 10 kpl ja yksi kausi olisi aina kaksi kirjaa, joten kausia tulisi 5 kpl.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2022 klo 08:38:24 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #7 : 07.08.2022 klo 08:40:17 »
En muuten suosittele katsomaan The Sandmanin 3. osaa. Siinä yksi henkilö on muutettu radikaalisti. Jos olisin tämän tiennyt, niin olisin hypännyt tuon osan yli.

En usko, että Neil Gaiman on tätä ehdottanut...kyllä ohjaaja on tätä vaatinut. Olen nyt katsonut 5 osaa tätä ja muuten ollut ihan mahtava sarja, mutta tuo 3. jakso ärsytti tosi paljon. Mitä hittoa siellä tekijäporukan aivoissa oikein meni sekaisin, kun tuommoisen päätöksen teki. Voihan sitä muutella juttuja menemään vähän erilailla, mutta tuo yksi muutos on liian suuri...se vaikuttaa kaikkeen...myös muissa DC-jutuissa....AARRGGHHHHHH!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #8 : 07.08.2022 klo 19:33:44 »
En muuten suosittele katsomaan The Sandmanin 3. osaa. Siinä yksi henkilö on muutettu radikaalisti. Jos olisin tämän tiennyt, niin olisin hypännyt tuon osan yli.

En usko, että Neil Gaiman on tätä ehdottanut...kyllä ohjaaja on tätä vaatinut. Olen nyt katsonut 5 osaa tätä ja muuten ollut ihan mahtava sarja, mutta tuo 3. jakso ärsytti tosi paljon. Mitä hittoa siellä tekijäporukan aivoissa oikein meni sekaisin, kun tuommoisen päätöksen teki. Voihan sitä muutella juttuja menemään vähän erilailla, mutta tuo yksi muutos on liian suuri...se vaikuttaa kaikkeen...myös muissa DC-jutuissa....AARRGGHHHHHH!!!

Muut eivät ole kanssasi samaa mieltä, ei myöskään Neil. Spoileri-artikkeli

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #9 : 08.08.2022 klo 01:08:32 »
Muut eivät ole kanssasi samaa mieltä, ei myöskään Neil. Spoileri-artikkeli
On kysytty vääriltä ihmisiltä mielipide ja Neil Gaiman on ostettu hiljaseksi.
Varmasti Putin ollut asialla tässäkin...muuttanut Deepfacellä Contantinen kasvot naispuoliseksi.

Kyllä Alan Mooreakin vi....kiukuttaa!

Katoin loputkin jaksot ja ne näytti ihan hyviltä. Onko tietoa, koska tää jatkuu eli koska tulee 2. kausi.


"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #10 : 08.08.2022 klo 09:05:27 »
On kysytty vääriltä ihmisiltä mielipide ja Neil Gaiman on ostettu hiljaseksi.
Varmasti Putin ollut asialla tässäkin...muuttanut Deepfacellä Contantinen kasvot naispuoliseksi.

Kyllä Alan Mooreakin vi....kiukuttaa!

Katoin loputkin jaksot ja ne näytti ihan hyviltä. Onko tietoa, koska tää jatkuu eli koska tulee 2. kausi.

En nyt ole ihan varma, vitsailetko, mutta siis Constantinen hahmoa ei ole muutettu vaan hänet on korvattu Johanna Constantinella, jonka esiäiti oli lady Constantine (joka varmaankin myös nähdään sarjan myöhemmissä osissa).

Constantine, John saanee oman sarjansa HBO Maxille, joka on todennäköinen syy sille, miksei hahmoa voitu käyttää Sandman-sarjassa.

Constantine on myös eräänlainen "ikuinen" hahmo itsekin, constantiner, joka narraa jumalia ja paholaisia vuosisadoista toiseen.

Katsoin vasta ensimmäisen jakson, ja täytyy sanoa että napakymppi. Hahmot, lavastus, tunnelma...

Gaiman admits that Coleman's take on the character is the best he's seen to date.

"I think Jenna is the best Constantine on screen so far, and weirdly somehow the truest, because she both has the humour and the attractiveness and that sleazy, doomed quality.

"You know that if you fall in love with her, you are dead and demon-fodder and you also know that you can't help falling in love with her."

https://www.digitalspy.com/tv/ustv/a40793611/the-sandman-constantine-jenna-coleman-explained/

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #11 : 08.08.2022 klo 10:33:44 »
Kuusi jaksoa takana ja olen aivan haltioissani. The Guardian -arvio epäilytti etukäteen, mutta juuri tunnepuoli toimii, kuten kirjoittaja ylisti.

Sekin toimii, että alkuteoksen teinivuosina herättämät ihastuksen ja ärsytyksen tunteet ovat mukana, eikä pieniä kuoppia ole tasoiteltu. Kuudennessa jaksossa pidin siitä, että kaksi erillistarinaa oli yhdistetty.

Näyttelijät ovat napakymppejä, mutta pääosa vedetään erityisen hienosti, eli vähäeleisyydestä huolimatta tunteiden kuohuminen pinnan alla välittyy hienosti.

Pienten muutosten ansiosta sarjasta on tehty jännittävää seurattavaa. En itse löydä mitään murjottamisen aihetta. Tekee mieli lukea taas myös sarjakuva!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 758
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #12 : 08.08.2022 klo 10:58:42 »
En nyt ole ihan varma, vitsailetko, mutta siis Constantinen hahmoa ei ole muutettu vaan hänet on korvattu Johanna Constantinella, jonka esiäiti oli lady Constantine (joka varmaankin myös nähdään sarjan myöhemmissä osissa).
Täytyyhän täällä vähän huumoriakin viljellä.

Mutta kyllä mua vähän ärsyttää tuo John Constatinen muutos...onneksi ei ole montaa kohtaa missä Constatine esiintyy The Sandmanissa. Mutta jos alkavat kehittelemään jotain romanssia Sandmanin ja Johannan välille niin silloin mennään kyllä hakoteille.

Mutta onhan se kiva katella The Sandman sarjaa ja samalla seurata kirjasta, että missä mennään. Verrata sarjakuvan henkilöitä, TV-sarjan vastaaviin. Kuinka eri kohtaukset on tehty ja mitä on muutettu erilailla. Kyllähän sarjasta näkee, että Neil Gaiman on ollut mukana neuvomassa. Siellä on monta hahmoa, jotka TV-ruudulla on juuri sen näköisiä, kuin olisin toivonutkin olevan. Aivan mahtava sarja ja tästä on hyvä jatkaa.
Ainoastaan tuo Johanna Constantine mulla vähän tökkii.

Alla kuva perjantai-illalta (5.8)...alan just katella ekaa jaksoa The Sandmanista. Käsillä The Sandman kirja yksi ja Helsingin sarjakuvafestivaaleilta ostettu Desire-figuuri. Aivan fantastista!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 879
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #13 : 12.08.2022 klo 18:24:15 »
Sainpa minäkin kauden katsottua loppuun. Lähdemateriaali lähes täysin lukematta tai sen lukemisesta kauan aikaa. Osa tapahtumista tuntui tutulta ja osasta olin varma että olen tarinan lukenut.

Jakson 3 tapahtumista ihmettelin mikä tässä nyt oli niin pahasti pielessä että jaksoa ei kannattaisi katsoa. Vasta tämän ketjun myöhemmistä kommenteista tajusin mistä oli kyse. Minulle olisi mennyt ihan täydestä että näin se sarjiksessakin on ollut kunnes olisin saanut sandmanit viimeinkin hyllystä luettua.

Jakso 6 oli omasta mielestä kauden paras.  Sen loppupuoliskon tarinan muistin jopa joskus lukeneeni. 

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 879
Vs: The Sandman (TV-sarja)
« Vastaus #14 : 17.08.2022 klo 23:57:25 »
The Sandman’ Producer Says John Constantine Gender-Swapped For Netflix Series Because Neil Gaiman Wanted It To Be “As Inclusive As Possible”
Though he didn’t create the character, Neil Gaiman is standing by his decision to gender-swap the curmudgeon wizard John Constantine for his appearance in Netflix’s live-action adaptation of The Sandman.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2022 klo 00:33:06 kirjoittanut TOSA »