Kirjoittaja Aihe: Yksityisviesteistä  (Luettu 566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonyymi

• Jäsen
Yksityisviesteistä
« : 01.05.2021 klo 10:22:01 »
Uudistusten jälkeen kävi ilmi että yksärien lähetetyistä viesteistä ei jää jälkeä.

Eli:
Mene profiiliisi -> valitse vasemmalta yksityisviestien asetukset -> Ruksi ruutuun että tallenna lähetetyt -> tallenna profiili

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Yksityisviesteistä
« Vastaus #1 : 01.05.2021 klo 11:32:33 »
Ei mulla kyllä ennen uudistustakaan jääny.  :) Eli olisko tää kuitekin sellainen oma valinta aina ollu.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 01.05.2021 klo 12:53:27 »
Miksi tuo ei ole oletuksena päällä? Minkälaisessa tapauksessa joku ei halua omia viestejään säilöä?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #3 : 01.05.2021 klo 18:58:18 »
Ei ennen tullut mieleenkään että vuoden 2019 jälkeen itse lähetetyt viestit eivät ole tallessa. Janne kyseli että tuliko viesti perille, kun en ollut kovin nopeasti vastannut.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #4 : 01.05.2021 klo 19:43:48 »
Ei mulla kyllä ennen uudistustakaan jääny.  :) Eli olisko tää kuitekin sellainen oma valinta aina ollu.

Sama täälllä eli lähetyt (mm. joulukalentereissa olen kysellyt yhteystietoja) on tyhjiä mutta saapuneissa pari tilaa viemässä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #5 : 01.05.2021 klo 20:29:00 »
Kyseinen ominaisuus tai oletusvalinta ei liity suurempaan järjestelmäpäivitykseen.

Ohjelmistojen kehittäjillä on mahdollisesti viestinnän luottamuksellisuuteen ja lainsäädäntöön liittyviä näkökohtia. Sen omalta foorumilta tai wikistä löytynee valmis vastaus.

(Kvaakin foorumiohjelmiston nimi ja versio on jokaisen sivun alalaidassa.)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #6 : 02.05.2021 klo 11:26:54 »
Uudistusten jälkeen kävi ilmi että yksärien lähetetyistä viesteistä ei jää jälkeä.

Eli:
Mene profiiliisi -> valitse vasemmalta yksityisviestien asetukset -> Ruksi ruutuun että tallenna lähetetyt -> tallenna profiili
Huomasin että on myös mahdollista ruksia "Tallenna kopio" samalla kun kirjoittaa ykistyisviestiä (optio sen laatikon alapuolella)

Mulla tosiaan siis ei käsittääkseni IKINÄ ole Kvaakissa ollut tämä päällä. Joskus kymmenen vuotta sitten kai heräsin asiaan, mutta noin yleisesti en ole juurikaan kaivannut yksäreitäni. Suurin osahan niistä on ainakin itsellä aika simppeleitä kysymyksiä tms. Olenkin pyrkinyt ohjaamaan enimmät keskustelut sähköpostiini, jossa pidän niitä säilössä (puolin ja toisin).

Mietin että vähentääkö tuo oletus serverin muistinkäyttötarvetta, mutta ei. Onhan ne viestit kuitenkin jossain tallessa kun vastaanottajat ne näkevät. Eli tämä saattaisi olla myös "menetettyjen viestien" osalta korjattavissa oleva ohjelmointitekninen jippo? En ole kyllä tsekannut pystyykö vastaanotettuja viestejä poistamaan, että onko tyypit sitten poistelleet multa saamaansa höpönhöpöä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #7 : 02.05.2021 klo 13:09:32 »
Voi niitä poistaa. Juha Kouvalainen aikoinaan kehotti siivoamaan yksäreitä joita ei enää tarvita. Silloin oli kait puutetta palvelintilasta.