Jahas, nyt siellä on artikkelikin aiheesta. Pakenee minun logiikkaani tämä tapa "varastaa". Miten se poikkeaa siitä että joku liimaa sun työhön copyright-merkin? Amerikkalaiset ymmärrettävästi ovat otettuja tästä kun siellä käytäntö muutenkin on aika sekavaa sen (C):n syntymisen kanssa ja firmat ostaa ja myy sarjiksia (oikeuksia) sekä rekisteröi hahmoja tavaramerkeiksi sun muiksi.
Tai yksinkertaisemmin jos joku nyt kryptomerkitsisi mun työn, niin miten se kiistatilanteessa selittäisi sen, että minulta löytyy se alkuperäinen jossa tätä kryptomerkintää ei ole? Mistä minä olisin sen voinut hankkia ellen olisi tekijä? Ja mitä tekee elokuva- ja musiikkiteollisuus?
Siitä olen artikkelin kanssa samaa mieltä että lohkoketjutekniikka on mennyt älyttömyyksiin. Ei riitä että se sotkee vedonlyöjien pasmoja, kun se nykyään vaikuttaa jo ärsyttävästi hyödyllisten laitteiden, näytönohjainten ja piirien markkinoihin, sekä pilaa luontoa (energinatuotanto) oikein urakalla.
Viimeisimpien uutisten mukaan ennätyshinnan Beeblen teoksesta maksoi NFT-rahaston perustaja, minkä voi hyvin tulkita markkinoinnin ja manipuloinnin yhdistelmäksi. Suosittelen suhtautumaan asiaan epäluuloisesti.
Tulee mieleen Elon Muskin temput Bitcoinin arvon manipuloinnissa.