Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-albumien päällystäminen  (Luettu 344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Sarjakuva-albumien päällystäminen
« : 16.02.2021 klo 13:38:17 »
Mulla on Tinttejä, Autopartioita ja sellaisia säilynyt 80-luvulta asti, mutta kansien nurkat menee nuhrulle ja väri lähtee, kulmat pyöristyy ja pahvin rakenne näkyy.

Monta kertaa miettinyt että ne olisi kivoja samala tavalla kontaktimuovilla päällystettynä kuin kirjastossa. Kestäisi ukemista, aikaa, varastointia ja pläräämistä. Mutta aikanaan jo kun koulukirjoja päällystettiin meinas mennä hermot kun jäi ilmataskuja ja ryppyjä.

Mutta kokoajan mietin että kannattaisi nyt kuitenkin tehdä. Ja ehkä nyt menisi paremmin  ;D

Murhaahan toi taitaa olla arvolle mutta en mä niitä ajatellut myydä.

Mä varmaan saan keräilijät täällä haukkomaan henkeä mutta mä myös kylmästi niittaan albumit yhteen jos uhkaa sivut irrota liimaselästä. Se varmaan murhaa arvolle vasta on, mutta mä en tosiaan ajattele niiden jälleenmyyntiarvoa vaan arvoa mulle. Enkä liimalla viitsi sotke kun ei se hirveen pitkäaikainen korjaus ole.

Ja tuo päällystäminen myös kivasti suojaisi niitit ettei ne pääse raapimaan päällystämättömiä albumeita.

Mutta, teettekö muutkin näin vai oonko mä ainoo?

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: Sarjakuva-albumien päällystäminen
« Vastaus #1 : 17.02.2021 klo 09:25:06 »
Ja viivotin on tarpeellinen, sillä vedetään muovi tasaisesti.

Jep, juuri tämän tapaisia apuvälineitä ajattelin käyttää. Eiköhän muutenkin kädentaidot ja kärsivällisyys ole eri luokkaa kun silloin alakoulu-aikana. Aika päivittää traumat !

Siis korjaten...  ;D ;D

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Sarjakuva-albumien päällystäminen
« Vastaus #2 : 17.02.2021 klo 09:51:35 »
Ekoiksi harjoituskappaleiksi ne vähemmän mieluiset :)

Ja jep, tuon jälkeen keräilyarvoa ei tietenkään ole, mutta ahkerasti luetuilla albumeilla joissa lukemisen jäljet näkyvät sitä nyt ei ole muutenkaan, joten operaatio on ihan fiksukin lukukappaleille.