Kirjoittaja Aihe: BD-sarja  (Luettu 2465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #15 : 28.02.2021 klo 21:48:52 »
Aika jännä, että Sammy Day on vaihtanut julkaisijaa. No, pääasia mulle, että ilmestyy. Ja itse asiassa nuo kaikki vaikuttavat erinomaisilta valinnoilta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #16 : 01.03.2021 klo 19:12:09 »
Toivottavasti tuo punainen reunus on vaan esiteversio kannesta eikä päädy varsinaisen albumin kanteen. Huoh. ::)
Pahalta näyttää joo. Ilmeisesti kustantaja on miettinyt että jokin sarja-asu albumeille pitää keksiä ja sitten on menty tuommoiseen. (Nyt kun katson niin itse asissa Egmont ei todellakaan mitenkään juhli, tai ole juhlinut, graafisen suunnittelun tai kirjamuotoilun saralla. Mikäli ulkomailta ei tule valmista, design on yleensä mallia järkyttävä.)

Mutta ei se kansi sisältöä pahenna ja luulen minäkin hankkivani tänä vuonna ainakin pari Egmontin albumia. BD-sarja sinänsä mielenkiintoinen kun samassa sarjassa tarjolla noinkin eri ikäistä matskua. Ja mikäs siinä. Uusiakin avauksia toki toivoisi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #17 : 01.03.2021 klo 19:28:16 »
Minulle tuosta reunuksesta tulee mieleen ne vanhanaikaiset kangassidoksiset selkämykset á la Sarviaisen salaisuus. Tyylikäs ja nostalgiaa korostava ratkaisu.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #18 : 01.03.2021 klo 20:00:59 »
Minulle tuosta reunuksesta tulee mieleen ne vanhanaikaiset kangassidoksiset selkämykset á la Sarviaisen salaisuus. Tyylikäs ja nostalgiaa korostava ratkaisu.
Mulla tulee mieleen Tammen kultaisen kirjaston oikeesti kultainen reunus. Nykyäänhän se on semmoinen ruskean värinen ja tylsä...ei kiillä, mutta ei myöskään lähde repeilemään irtikään.
Mua ei kyllä toi reunus häiritse. Pääasia, että julkaisee näitä. Taidan alkaa keräämään tätä sarjaa...toivottavsti eivät heitä pyyhettä heti kehään.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #19 : 02.03.2021 klo 11:15:55 »
Sitähän siinä on haettu. Ei ole kumminkaan kai panettu mitään kangaskuviointijäljitelmää siihen?
Punainen on kuitenkin aika voimakas väri ja monille jo "punainen vaate" sinällään. Samalla se vaikuttaa koko kannen varimaailmaan ja myös tuo soiro muoto sommitteluun.

Varmaan keräilijöille ja muille harrastajille merkitsee enemmän se että miten selän yhtenäistäminen saadaan luonnistumaan sarjan jatkuessa. Onko kaikissa sitten punainen selkä ja lieneekö siellä peräti numerointi, vaiko vain sarjiksen nimi? Kohta se nähdään.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #20 : 02.03.2021 klo 15:48:08 »
Tämä keräilijä tuskin pistää noita albumeita samaan nippuun. Ainakin Yoko menee muiden Yokojen seuraksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #21 : 02.03.2021 klo 21:17:36 »
Mulla on Heiskoja ja Hetoja kolme kappaletta ruotsiksi. Tuo kansi ei vastaa niistä mitään, joten en osaa etukäteen kertoa millaista on tulossa. Tasoeroja niillä ei kummiskaan ole.

Edit: Olen näköjään täällä sanonut, että kakkosalbumi on paras. Ehkä sitten niin, mutta suuria tasoeroja ei ole.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2021 klo 21:26:09 kirjoittanut Jukka Laine »

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeTarzan
« Vastaus #22 : 03.03.2021 klo 18:59:57 »
Aika jännä, että Sammy Day on vaihtanut julkaisijaa. No, pääasia mulle, että ilmestyy. Ja itse asiassa nuo kaikki vaikuttavat erinomaisilta valinnoilta.
Julkaisisko viimeinkin noita alkupään juttuja, jotka tuli noissa jatkislehdissä muinoin? ???
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #23 : 03.03.2021 klo 20:05:08 »
BD-sarja, uusi Non Stop -albumien sarja? 12 kpl ilmestyy ja sit kaputt?  >:D

Timo

STD

• Jäsen
« Vastaus #24 : 03.03.2021 klo 20:08:53 »
Non Stopeja tuli siis 12?
En tajunnutkaan että niinkin monta tuli.

Mutta surullistahan se oli että sarja loppui noin lyhyeen.
Kyllä se siitä.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #25 : 03.03.2021 klo 20:17:44 »
Non Stopeja tuli siis 12?
En tajunnutkaan että niinkin monta tuli.

Mutta surullistahan se oli että sarja loppui noin lyhyeen.

Niilo oli viimeinen.

https://mattimattila.fi/nonstopalbumit.html

STD

• Jäsen
« Vastaus #26 : 03.03.2021 klo 21:09:05 »
Tarkoitin näitä uusia: Attilaa, Benjaminia, Tim ja Tomia.

Edit
Tosiaan, Timohan puhui albumeista! Ja Egmont julkaisee albumisarjaa!
Mä olin jäänyt kiinni integraaleihin.

« Viimeksi muokattu: 03.03.2021 klo 21:37:35 kirjoittanut STD »
Kyllä se siitä.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeTarzan
« Vastaus #27 : 04.03.2021 klo 08:23:01 »
Valtettavasti mäkin kuvittelin puhuttavan integraaleista... :(
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #28 : 05.03.2021 klo 13:30:50 »
Julkaisisko viimeinkin noita alkupään juttuja, jotka tuli noissa jatkislehdissä muinoin? ???

Mielestäni paras Sammy on Nuoruuden eliksiiri, joka olisi tullut Non Stop -albumina seuraavaksi jos sarja ei olisi mennyt kaputt.

Ainoa jolle on tehty jatko-osakin, tosin se ei ole yhtä hyvä.

JMTee

• Uusi jäsen
« Vastaus #29 : 08.03.2021 klo 11:34:35 »
Punainen on kuitenkin aika voimakas väri ja monille jo "punainen vaate" sinällään.
^-^