Kirjoittaja Aihe: BD-sarja  (Luettu 19284 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
BD-sarja
« : 30.10.2020 klo 21:25:31 »
Aloitetaanpas Egmontin uudelle BD-sarjalle oma ketjunsa.

Alkuun siis Yoko Tsunoa sekä Heiskaa ja Hetaa.

Kunpa tässä sarjassa saataisiin keskenjäänyttä Sillageakin vielä joku päivä...

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: BD-sarja
« Vastaus #1 : 31.10.2020 klo 09:21:39 »
Minulla on nämä molemmat ruotsiksi, ja ne ovat siellä ilmestyneet 80-luvulla. Ilmeisesti käytetään ruotsalaisten vanhaa materiaalia. Aikaspiraali olisi tullut aikoinaan seuraavaksi Non Stop -albumina jos sarja olisi jatkunut.

Eli en usko, että Sillagea tässä sarjassa tulee, vaan pelkästään vanhempaa jota on ilmestynyt ruotsiksi.

Yokoa tuli monta albumia Örnserien-sarjassa. Riku Oksaa siinä oli myös, joten se saattaa olla mahdollinen suomennettava. Frankaa tuli pari albumia.

Muuten Örnseriereistä suurin osa on tullut suomeksikin samoihin aikoihin, kuten Aristokraatit, Alain Chevalier, Cubitus, Clifton ja Chick Bill. Yokohan jätettiin Suomessa silloin väliin kun epäiltiin etteivat pojat tykkää jos sankari on tyttö.

Örn-serien oli kuitenkin aika lyhytaikainen ja eivät kai matskut tuohon aikaan digitaalisia olleet?

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Vs: BD-sarja
« Vastaus #2 : 31.10.2020 klo 14:09:46 »
Ei ole este, mutta onko siinä mitään järkeä? Varmaan nuo materiaalit saa helposti digitaalisena suoraan Ranskasta. Hexejä ei saanut mustavalkoversioina Jenkeistä, jos en väärin muista.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #3 : 31.10.2020 klo 22:48:47 »
Hyvä Egmont!
Eurooppalainen sarjakuva kunniaan!

No meikä  haluaisi, että siihen sarjaan tulisi
Black&Mortimer
Pielinen (Ruotsissa tehtiin jotkut integraalit...sama tänne) No kyllä pehmeäkantinenkin käy, jos julkastaan kaikki
Johannes ja Pirkale (ne jota ei vielä Suomessa ole julkastu)
Alix (ehottomasti jatkoa tälle)
Marsupilami (näitähän on paljon jäänyt julkasematta)
Thorgal (koska WSOY ei enää näitä julkaise niin mites olisi)
Sillage (tätä toivon todella)
XIII (jatkakaa tätä sarjaa)

Uusista sarjakuvista en tiiä, kun en oikein voi seurata ranskankielistä, kun en osaa sitä.
Tertsi taisi joskus laittaa kvaakkiin linkin johonkin nettikauppaan, missä oli paljon uusia eurooppalaisia  sarjakuvia...en vaan löydä sitä enää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Czaba

  • Jäsen
  • Viestejä: 471
  • No mutta..
Vs: BD-sarja
« Vastaus #4 : 27.02.2021 klo 18:49:19 »
Egmontin julkaisukalenteriin on tullut hieman lisää tietoa tulevista julkaisuista. Vuoden kolmas BD- sarja on ennakkotiedoissa Sammy Day, mutta ei mitään tarkempaa tietoa mikä albumi.

Vuoden neljäs ja viimeinen BD on Bruno Brazil. Koska kaikki vanhat Brazilit julkaistiin hienoina integraaleina vuosina 2013-14, niin tämä julkaisu on uutta sarjaa eli tämä:

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: BD-sarja
« Vastaus #5 : 27.02.2021 klo 19:24:08 »
Ensimmäisenä siis ilmestyy Yoko Tsuno, Ajan Pyörre, julkaisukalenterin mukaan 17.3.2021 ja seuraavana Heiska ja Heta, Pelkkää pilaa, 5.5.2021. Sammy Day ilmestyy elokuussa ja Bruno Brazil lokakuussa.

https://egmont.fi/julkaisukalenteri/


haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: BD-sarja
« Vastaus #6 : 27.02.2021 klo 20:08:26 »
Tämä uusi kokeilu kyllä tuntuu etukäteen varsin hyvältä. Pehmeäkantista Yokoa, Sammy Dayta ja muuta. Ihan tulee lapsuus mieleen.

Luulenpa ostavani näistä kaikki. Hinta 13.90 ei vielä lompakkoa kaada jos painojälki ei aivan kamalaa ole.

Pitkää ikä BD:lle!

JJalonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 840
Vs: BD-sarja
« Vastaus #7 : 27.02.2021 klo 22:03:09 »
Toivottavasti tuo punainen reunus on vaan esiteversio kannesta eikä päädy varsinaisen albumin kanteen. Huoh. ::)

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #8 : 28.02.2021 klo 21:48:52 »
Aika jännä, että Sammy Day on vaihtanut julkaisijaa. No, pääasia mulle, että ilmestyy. Ja itse asiassa nuo kaikki vaikuttavat erinomaisilta valinnoilta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: BD-sarja
« Vastaus #9 : 01.03.2021 klo 19:12:09 »
Toivottavasti tuo punainen reunus on vaan esiteversio kannesta eikä päädy varsinaisen albumin kanteen. Huoh. ::)
Pahalta näyttää joo. Ilmeisesti kustantaja on miettinyt että jokin sarja-asu albumeille pitää keksiä ja sitten on menty tuommoiseen. (Nyt kun katson niin itse asissa Egmont ei todellakaan mitenkään juhli, tai ole juhlinut, graafisen suunnittelun tai kirjamuotoilun saralla. Mikäli ulkomailta ei tule valmista, design on yleensä mallia järkyttävä.)

Mutta ei se kansi sisältöä pahenna ja luulen minäkin hankkivani tänä vuonna ainakin pari Egmontin albumia. BD-sarja sinänsä mielenkiintoinen kun samassa sarjassa tarjolla noinkin eri ikäistä matskua. Ja mikäs siinä. Uusiakin avauksia toki toivoisi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: BD-sarja
« Vastaus #10 : 01.03.2021 klo 19:28:16 »
Minulle tuosta reunuksesta tulee mieleen ne vanhanaikaiset kangassidoksiset selkämykset á la Sarviaisen salaisuus. Tyylikäs ja nostalgiaa korostava ratkaisu.



Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #11 : 01.03.2021 klo 20:00:59 »
Minulle tuosta reunuksesta tulee mieleen ne vanhanaikaiset kangassidoksiset selkämykset á la Sarviaisen salaisuus. Tyylikäs ja nostalgiaa korostava ratkaisu.
Mulla tulee mieleen Tammen kultaisen kirjaston oikeesti kultainen reunus. Nykyäänhän se on semmoinen ruskean värinen ja tylsä...ei kiillä, mutta ei myöskään lähde repeilemään irtikään.
Mua ei kyllä toi reunus häiritse. Pääasia, että julkaisee näitä. Taidan alkaa keräämään tätä sarjaa...toivottavsti eivät heitä pyyhettä heti kehään.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: BD-sarja
« Vastaus #12 : 02.03.2021 klo 11:15:55 »
Minulle tuosta reunuksesta tulee mieleen ne vanhanaikaiset kangassidoksiset selkämykset á la Sarviaisen salaisuus. Tyylikäs ja nostalgiaa korostava ratkaisu.
Sitähän siinä on haettu. Ei ole kumminkaan kai panettu mitään kangaskuviointijäljitelmää siihen?
Punainen on kuitenkin aika voimakas väri ja monille jo "punainen vaate" sinällään. Samalla se vaikuttaa koko kannen varimaailmaan ja myös tuo soiro muoto sommitteluun.

Varmaan keräilijöille ja muille harrastajille merkitsee enemmän se että miten selän yhtenäistäminen saadaan luonnistumaan sarjan jatkuessa. Onko kaikissa sitten punainen selkä ja lieneekö siellä peräti numerointi, vaiko vain sarjiksen nimi? Kohta se nähdään.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: BD-sarja
« Vastaus #13 : 02.03.2021 klo 15:48:08 »
Tämä keräilijä tuskin pistää noita albumeita samaan nippuun. Ainakin Yoko menee muiden Yokojen seuraksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 797
  • #MeTammelat
Vs: BD-sarja
« Vastaus #14 : 03.03.2021 klo 18:59:57 »
Aika jännä, että Sammy Day on vaihtanut julkaisijaa. No, pääasia mulle, että ilmestyy. Ja itse asiassa nuo kaikki vaikuttavat erinomaisilta valinnoilta.
Julkaisisko viimeinkin noita alkupään juttuja, jotka tuli noissa jatkislehdissä muinoin? ???
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)