Kirjoittaja Aihe: Otava Heikkilä  (Luettu 394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Otava Heikkilä
« : 26.10.2020 klo 18:20:24 »
Etusivulla on arvio Otava Heikkilän Shattered Spear -sarjakuvasta.


Tätä nykyä minulle enää harvoin herää tarve omistaa sarjakuva paperilla, mutta nyt näin on. Tässä tapauksessa olisi kuitenkin ollut syytä osallistua joukkorahoitusprojektiin. Kirjaa ei enää ole saatavilla.

Sähköisessä muodossa luin sarjakuvan kolme kertaa saman päivän aikana, mitä en muista tehneeni vuosikausiin.

Teos on saatavilla PDF-tiedostona ”maksa mitä jaksat” -periaatteella tässä osoitteessa, kuten on myös tekijän toinen sarja, Sasha from the Gym (K18).

Tekijän muita sarjoja ovat Letters for Lucardo/Fortunate Beasts.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Otava Heikkilä
« Vastaus #1 : 26.10.2020 klo 19:17:11 »
Tekijä Twitterissä jo korjasi tekemäni mokan, minä kun luin sujuvasti erään keskeisen osan teosta väärin. Tämä ei tietenkään tarinan koskettavuutta ja toteutuksen kauneutta muuta millään tavoin.

Lopussa taustoitetaan Naihun ja Pitun taustoja, mistä asia olisi käynyt hitaammallekin arvostelijalle selväksi, mutta en minä sitä enää arvostelun yhteydessä niin tarkasti käynyt lävitse.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2020 klo 21:59:34 kirjoittanut Jiksi »

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Otava Heikkilä
« Vastaus #2 : 26.10.2020 klo 22:27:00 »
Vain yksi kuva arvostelun ohessa. En sit viitsinyt lukea arvosteluakaan.

Kaksi kuvaa.

Lue kuitenkin arvosteltu teos, on ehdottomasti sen arvoinen, ja siinä on myös ne loput kuvat.

EDIT: Eipä vain näkynytkään toista kuvaa. Olin lisännyt sen kahdesti järjestelmään ja tuplakappaleen poistaminen poisti sen arvostelusta, vaikka kuvittelin tarkistaneeni ettei se ollut linkitetty.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2020 klo 23:01:03 kirjoittanut Jiksi »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Otava Heikkilä
« Vastaus #3 : 27.10.2020 klo 00:57:37 »
Kuka on Otava Heikkilä? Jotain olisi voinut siitä arvostelussa kertoa. Koska heti kysyy, onko suomalainen vai ulkomailla asuva suomensukuinen...

Timo

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Otava Heikkilä
« Vastaus #4 : 27.10.2020 klo 01:43:34 »
Kuka on Otava Heikkilä?

Tekijä on suomalainen, ja hänet tavoittaa Twitterissä (@claystorks). Tämä minun oli tarkoitus kirjoittaa jo aloitusviestiin.

Heikkilän töihin voi tutustua mm. Goodreads-palvelussa.

Arvostelussa valitsin pitäytyä tiukasti teoksessa, ja käytin hyväksi mahdollisuutta täydentää sitä näin foorumin puolella.

Tässä yhteydessä on kuitenkin hyvä muistuttaa, että Kvaakin kirjoittajille voi ja pitää antaa palautetta aivan omassa ketjussaan, mikä on sopiva paikka vaikka ojentaa minua jatkossakin kuvan ja sanan epäsuhdasta.