Kirjoittaja Aihe: Näköispainokset  (Luettu 123177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • **
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Näköispainokset
« Vastaus #405 : 14.10.2020 klo 17:24:31 »
Painokset on sitten vedetty niin pieniksi, ettei oo tottakaan.

Timo

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #406 : 14.10.2020 klo 18:33:47 »
Tietävät kai miten paljon suunnilleen menee ja painavat vielä vähemmän ettei jää ylimääräisiä varastoon. Ei tarvitse kuljettaa kauppoihin eikä paljon mainostaa ja silti kaikki myydään.

313Pete

• Uusi jäsen
« Vastaus #407 : 15.10.2020 klo 20:30:48 »
Mulle jäi itselle sellainen käsitys, että -79 painos oli jo pieni. -80 Painos on siitäkin vielä pienempi. Kannattaa olla nopea jos omansa tahtoo. Omia tässä vielä odotellaan saapuvaksi.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #408 : 16.10.2020 klo 14:37:52 »
Minulle tuli tänään puhelua Näkkärimyyjältä ja hänen kanssaan keskustellessa selvisi, että tämän nyt kaupattavan vuosikerran painos on vain jotain 900kpl(!) luokkaa ja viimeisten kolmen vuosikertojen painokset ovat pyörineet siinä 1000-1500kpl välissä.

Pitihän tuo nyt sitten ostaa pois kun vasta hiljattain itseänikin on alkanut kiinnostamaan näiden Näkkäreiden keräily.

Harmikseni vuosikerta 1979 meni minulta sivu suun, joten pitänee metsästellä sitä sitten toisaalta.

Mutta joo, halukkaiden kannattaa olla nopeita jos mielivät saada omansa. :o
Kääk13-kirjoittaa!

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #409 : 16.10.2020 klo 18:46:11 »
En niin näkkäreistä enää piittaa. Mulla on alkuperäiset.

Hassua oli kyllä tänään kun puhelinmyyjä soitteli että olisin kaupannut Hesaria ja Aku Ankkaa. Sanoin että mulle tulevat jo molemmat.

Pasmat menivät pirtsakalla naismyyjällä vähän sekaisin, ja kysyi vielä että olisiko taloudessa kouluikäisiä. Sanoin että on vain eläkeläisiä. Ei se keksinyt mitään myytävää.

Sanoi että mulla on kaikki asiat parhaalla tolalla jos tulee Hesari ja Aku Ankka.

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #410 : 16.10.2020 klo 19:17:18 »
painos on vain jotain 900kpl(!) luokkaa

Eli luokkaa yhdeksänkertainen kotimaiseen pienkustanteeseen nähden ja kolminkertainen RW:n viimeisiin supersankarikirjoihin nähden. Toisin sanoen aika suuri painos, jonka tekemisessä ei tarvitse huomioida edes käännös- ja ladontakuluja kuten RW:n kirjoissa.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #411 : 16.10.2020 klo 20:07:59 »
Ai! Minusta 900kpl kuulosti todella vähältä.
Ainakin nykyisillä painosmäärillä nämä loppuvat kesken käytännössä heti.

Minkähän kokoinen painos näillä on sitten aiemmin ollut jos niitä on riittänyt myytäväksi useammaksi kuukaudeksi tai yli vuodeksikin?

Kääk13-kirjoittaa!

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #412 : 16.10.2020 klo 20:36:54 »
Minusta 900kpl kuulosti todella vähältä.

Disney-julkaisujen painosmäärissä on tosiaan menneinä aikoina ollut tyypillistä, että niissä on lopussa 1-3 nollaa enemmän kuin kaikkien muiden julkaisujen painosmäärissä. Mutta kun Disneyn suosio ja painosmäärät jatkuvasti laskevat, niin kannattaa totutella siihen normaaliin suomalaisen sarjakuvajulkaisun kokoluokkaan, jossa tuo määrä on tilanteen mukaan joko erittäin suuri, varsin hyvä tai tyypillinen. Aku Ankan ja taskukirjojen painoksista kun riittää edelleen niitä nollia vähennettäväksi, ja siitäkin huolimatta julkaisuja voidaan vielä jatkaa. Maailman vahvinta Nallea eli Bamse-lehtiä ja Karvinen-lehtiä painetaan nykyään jokaista numeroa 2000 kpl, eli saman verran kuin aikanaan Vulle Vuojaš -lehtiä.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #413 : 20.10.2020 klo 20:22:37 »
No niin, hain Näkkärit 1980 tänään postista. Eipä olisi näidenkään ilmestymisestä tiennyt mitään ilman Kvaakia.

Secos-Bill

• Galleriataiteilija
« Vastaus #414 : 20.10.2020 klo 22:24:41 »
^^ Mistäköhän noita sitten saa ? Ei ole Aku Ankka-kaupassa eikä Adlibriksellä.
Tai jos on, niin en ainakaan löytänyt.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #415 : 21.10.2020 klo 00:25:07 »
^^ Mistäköhän noita sitten saa ? Ei ole Aku Ankka-kaupassa eikä Adlibriksellä.

Itse soitin viikko sitten Aku Ankka kaupan asiakaspalveluun kysyäkseni onko niitä yleensä ilmestynyt ja mistä niitä saa. Kirjat pystyikin tilaamaan siltä asiakaspalvelun naiselta saman tien (p. 0203 31017). Hinta oli 78 + 5,90 postimaksu.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2020 klo 00:27:56 kirjoittanut Garwin »

Secos-Bill

• Galleriataiteilija
« Vastaus #416 : 21.10.2020 klo 10:11:29 »
Soittivat. Varmaan siksi, että ostin edelliset suoraan Aku Ankka-kaupasta.
Tilasin kirjat jo ennen kuin myyjä ehti edes kertoa mitä tarjoaa  ;D

tahkonpolku

• Jäsen
« Vastaus #417 : 21.10.2020 klo 10:25:15 »
Juu, soittivat minullekin viime viikolla vanhasta muistista. En ole ostanut näkkäreitä enää vuosikerran 1975 jälkeen. Oma tilaukseni Akuista loppui aikoinaan siihen, enkä ole kiinnostunut myöhemmistä Ankoista.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #418 : 21.10.2020 klo 16:57:14 »
No nyt soittivat minullekin. Kaveri ei meinannut millään uskoa että tilasin yli viikko sitten ja kävin eilen jo hakemassa kirjat postista. Piti mahdottomana ja kysyi oikein että minkä väriset ne on ja sitten piti kuvailla kirjoja ennen kuin uskoi. Luuli että valehtelin, heh.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #419 : 21.10.2020 klo 20:43:04 »
Minulle ei ole vielä saapunut  :-\ mutta puhelimyyjä soitti tänään. Kun sanoin että olen tilannut jo niin sanoi että se on mahdotonta aku ankka kaupan kautta. Kuulemma koko myynti on kahden ihmisen harteilla ja mistään muualta ei niitä saa. Laittoi minulle varmuuden vuoksi varauksen kirjoista ja lupasi tarkistaa asian aku ankka kaupasta ja palata asiaan jos tilaus siellä ei ole kunnossa. Ei soittanut ainakaan tänään uudelleen joten eiköhän näkkärit ole matkalla, toivottavasti.

Painos kuulemma vain puolet 1979 näkkärien painoksesta joten isoin harppauksin painosmäärä tippuu. Julkaistaan enemmän näkkäreitä kuin aiempina vuosina, tiputetaan painosmääriä ja osto mahdollisimman hankalaksi pistää kyllä hieman ihmetyttämään miksi homma noin hoidetaan. Helmi-maaliskuun paikkeilla tällä tahdilla saisi kai sitten odotella 1981 näkkäreitä