Kirjoittaja Aihe: Blueberry  (Luettu 335924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Blueberry
« Vastaus #1290 : 05.01.2020 klo 12:05:16 »
Kun Charlier kuoli, Giraud halusi muokata Blueberryä fantastisempaan suuntaan, psykedeliaa jne.. Charlierin perikunta kielsi ehdottomasti, joten Gir teki sitten tämän, jossa Mustikkaluti ei tee juuri muuta kuin pelaa pokeria. Seuraavassa albussa makaa sairasvuoteessa...
Kounenille Giraud sanoi että tee elokuvasta just semmoinen kuin tahdot, ja niin tämä matkusti Meksikoon peyotea syömään. Blueberry-elokuva on sitten mitä on.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

OM

• Jäsen
« Vastaus #1291 : 05.01.2020 klo 15:02:24 »
Albumissa Mr Blueberry päähenkilö istuu koko seikkailun ajan saluunassa pelaamassa, joten siitä inspiroituneena tein oman cover version kappaleesta Gambler, suomeksi Peluri, ja siihen videon ko albumin ruuduista, vassoguud. Ihan tällaista sunnuntaisoittelija -amatöörin tuotantoa siis, kuunnelkaa omalla riskillä, en takaa täydellisyyttä :

Wautsi! Pidin kovasti näkemästäni videoista You Tubeen jonka olit tehnyt. Kerrankin sai ihastella yksittäisiä suurennettuja ruutuja, joissa Girin upea sivellin työskentely sai ansaitsemansa panoraaman. Tosi mahtavaa. Ja muutenkin video oli erinomainen kokonaisuutena. Tee lisää. Kiitos!

smaxx

• Jäsen
« Vastaus #1292 : 05.01.2020 klo 18:35:25 »
Wautsi! Pidin kovasti näkemästäni videoista You Tubeen jonka olit tehnyt. Kerrankin sai ihastella yksittäisiä suurennettuja ruutuja, joissa Girin upea sivellin työskentely sai ansaitsemansa panoraaman. Tosi mahtavaa. Ja muutenkin video oli erinomainen kokonaisuutena. Tee lisää. Kiitos!
Kiitoksia paljon :)  Teossa on originaalibiisikin, jossa Blueberry mainitaan, mutta se on vielä sovittamista vailla... Siihen koitan houkutella erilaisia länkkäri reenactoreita esiintymään videolle, mutta tosiaan ei ole nyt ihan just kohta teossa.

OM

• Jäsen
« Vastaus #1293 : 05.01.2020 klo 20:28:03 »
Sori tuo virhe postauksessa. En osaa sanoa mikä meni minulla vikaan, kun tuollainen harmaa laatikko tuli tuohon viestiin. En oikein nyt osannut lainata toisen tekstii kun omanikin tuli samaan mukaan. Olen tuon osannut tehdä ennen. Mahtaako siiderillä olla asian kanssa tekemistä.....🤫
« Viimeksi muokattu: 05.01.2020 klo 20:29:58 kirjoittanut OM »

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #1294 : 08.01.2020 klo 09:54:09 »
Tähän mennessä useampi blueberry on tainnut ilmestyä aikaisemmin kuin on ilmoitettu. Jos taas käy näin niin voisi saada tuon viimeisen hyvällä tuurilla jouluksi kotiin. Toki tuo tammikuukin kelpaa
Ei tullut jouluksi kotiin mutta tänään tuli adlibriksen ilmoitus että ovat lähettäneet. Menee varmaan kuitenkin seuraavalle viikolle että saapuu perille. Nyt saisi kohta tulla uutisia saadaanko jotain integraaleja lisäksi vai oliko se nyt tässä.

JAM

• Jäsen
« Vastaus #1295 : 11.01.2020 klo 13:39:26 »
Ei tullut jouluksi kotiin mutta tänään tuli adlibriksen ilmoitus että ovat lähettäneet. Menee varmaan kuitenkin seuraavalle viikolle että saapuu perille. Nyt saisi kohta tulla uutisia saadaanko jotain integraaleja lisäksi vai oliko se nyt tässä.

Itse sain Adlibriksen paketin eilen. Koko sarja on nyt kirjahyllyssä. Suuret kiitokset vielä kerran Liken porukalle! Tämä oli todellinen kulttuuriteko.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #1296 : 11.01.2020 klo 14:08:15 »
Itse sain Adlibriksen paketin eilen. Koko sarja on nyt kirjahyllyssä. Suuret kiitokset vielä kerran Liken porukalle! Tämä oli todellinen kulttuuriteko.
Jaahas!
Täytyykin alkaa katella kivijalkakauppojen hyllyjä. Jospa minäkin saisin sarjan sitten täyteen.
Seuraavaksi sitten toivotaan ja odotellaan Marshall Blueberry integraalia ja mahdollisesti tuota uutta Blueberrya.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #1297 : 11.01.2020 klo 20:55:20 »
Minä sain myös eilen noutaa paketin postista. Kyllä nyt on hieno sarja. Varsinkin kun saatiin nuo alkupään integraalitkin. Näin homma pitäisi hoitaa kaikkien sarjojen julkaisussa

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #1298 : 11.01.2020 klo 20:58:05 »
Aika jännää. Tilasin joulukuun alussa mutta ei oo vielä edes ilmoitusta, että olisi edes matkalla. Pitäisikö olla huolissaan?

Ekku

Morgan

• Jäsen
« Vastaus #1299 : 11.01.2020 klo 23:10:17 »
Tulossa kuulemma on mutta ei ole vielä näkynyt.Lasku tuli.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #1300 : 12.01.2020 klo 00:34:05 »
Aika jännää. Tilasin joulukuun alussa mutta ei oo vielä edes ilmoitusta, että olisi edes matkalla. Pitäisikö olla huolissaan?

Ekku

Itse tilasin 27 .10 ja yritin perua että olisi saanut black friday tarjouksen mutta jostain syystä silloin adlibriksen sivuilta ei millään saanut omia tilauksia näkyviin. Eiköhän se sieltä kohta sinullekin löydä tiensä. Dont worry

kaitsu016

• Jäsen
« Vastaus #1301 : 13.01.2020 klo 12:15:36 »

Sama juttu täällä. Perjantaina hain postista viimeisen integraalin. Suuret kiitokset Likelle kaikkien osien julkaisusta!

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #1302 : 30.01.2020 klo 19:53:49 »
Tähtivaeltaja-kiireiden keskelle ehdin myös päivittää lehden blogia.

Nyt arvostelussa mahtavan Blueberry-integraalisarjan kaksi ensimmäistä osaa:

https://tahtivaeltajablogi.com/2020/01/30/sarjakuvat-blueberry-fort-navajo-ukkosta-lannessa-yksinainen-kotka-kadonnut-ratsumies-navajojen-jaljilla-hopeatahti/

"Aikaahan siihen meni, mutta lopulta myös kaksi ensimmäistä Jean-Michel Charlierin ja Jean Giraudin Blueberry-integraalia (Like) saatiin suomeksi. Tämä käänne on vähintäänkin muutaman viikon kestävän länkkärijuhlan paikka!"

Lehdessä tämä oli siis jo viime vuoden puolella.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

OM

• Jäsen
« Vastaus #1303 : 30.01.2020 klo 22:24:29 »
Oli kiva lukea Blueberry arvostelut hyvien kuvien ja juonipaljastuksen kera. Olisi tosi hienoa, jos Liken julkaisuohjelmaan kuuluisi myös uusimman Blueberryn julkaiseminen Suomeksi.  Tästä olen aikaisemmin jo mainninutkin. Löytäisiköhän se ostajia meillä Suomessa. Seuraan mielenkiinnolla julkaistaanko se Ruotsissa tai muissa Pohjoismaissa.

Tuohon uusimpaan albumiin ( Blain ja Sfar tekijöinä), on suunniteltu myös toinen albumi jatkoksi. Siitä  oli maininta netissä. Albumista julkaistiin myös hieno musta-valkoinen albumi, joka myytiin loppuun nopeasti.  Hienolta näytti näytekuvat.
On aihetta totisesti iloita kun saimme tosiaan nuo kaikki Bluberryt suomeksi kivojen extrojen kera. Tosiaan kuten Toni lehdessään kirjoitti tätä täytyy juhlia ainakin pari viikkoa. On vissiin käytävä ennen sitä alkossa.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020 klo 22:37:24 kirjoittanut OM »

Maso

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1304 : 13.02.2020 klo 19:54:21 »
Olen koittanut ostella noita Blueberry-integraaleja, mutta en ole nyt varma löytyykö kaikki. Onko jossain listaa ilmestyneistä? Tai kuinka monta niitä tuli kaikkiaan?