Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä  (Luettu 9373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #30 : 10.04.2021 klo 20:19:17 »
Sarjakuvat ovat hiukan eri asia mutta siinäkin voi pahimmassa tapauksessa käydä että ne ei ole minkään arvoisia vaan parempi viedä paperinkeräykseen.
Ehkä sitten joskus aikanaan, kun meikäläisestä aika jättää, niin nuo mun sarjakuvat menee makkeliin ja niistä tehdään lämmöneristettä. Sitten sarjakuvat lämmittää jonkun tyypin omakotitalon seiniä samalla kun se lukee löhötuolissa interaktiivisi ja virtuaalisia sarjakuvia, jossa pääsee itse yhdeksi sarjakuvahenkiläksi...esim Spidermaniksi liitelemään sarjakuvan sisään. On hyvä tietää sitten, että ainakin noista sarjakuvista on se hyöty ettei tyypillä varpaat palele.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #31 : 11.04.2021 klo 13:55:16 »
Luulisi markkinan jo olevan kyllästetty mukeilla mutta silti ostajia löytyy näille uusille "harvinaisuuksille" joita tulee ulos ~
Oon näiden kohdalla ihastellut sitä miten firma pystyy brändäyksellä tuottamaan aika suuren lisäarvon. Siis sitä miten valmistus- ja kuljetuskustannuksiltaan alle euron tuotteesta voi kaupassa pyytää helposti 15-25€. Tai mitä ne nyt pyytääkään. Keramiikka on vanhastaan arvostettua ja nykyään myös design-lasitavara, mutta kieltämättä hämmentää se millä perusteella nuo mukit olisivat jotenkin VIELÄ arvokkaampia kuin se euromäärä millä niitä on kaupasta saanut?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #32 : 11.04.2021 klo 19:35:45 »
Ehkä sitten joskus aikanaan, kun meikäläisestä aika jättää, niin nuo mun sarjakuvat menee makkeliin ja niistä tehdään lämmöneristettä. Sitten sarjakuvat lämmittää jonkun tyypin omakotitalon seiniä samalla kun se lukee löhötuolissa interaktiivisi ja virtuaalisia sarjakuvia, jossa pääsee itse yhdeksi sarjakuvahenkiläksi...esim Spidermaniksi liitelemään sarjakuvan sisään. On hyvä tietää sitten, että ainakin noista sarjakuvista on se hyöty ettei tyypillä varpaat palele.

Synkkä tulevaisuuskuva nykypäivän näkökulmalla. Yhteys aivosiruun ja pääsee vaikka Battikseksi Battiksen paikalle puhdistamaan Gothamia rosmoista.

Oon näiden kohdalla ihastellut sitä miten firma pystyy brändäyksellä tuottamaan aika suuren lisäarvon. Siis sitä miten valmistus- ja kuljetuskustannuksiltaan alle euron tuotteesta voi kaupassa pyytää helposti 15-25€. Tai mitä ne nyt pyytääkään. Keramiikka on vanhastaan arvostettua ja nykyään myös design-lasitavara, mutta kieltämättä hämmentää se millä perusteella nuo mukit olisivat jotenkin VIELÄ arvokkaampia kuin se euromäärä millä niitä on kaupasta saanut?

Rajoitettu erä jollakin "erikoisella" värityksellä ja/tai kuvioinnilla tai vaikka virhepainos niin rahaa tulee mukavasti kun tavallisen pulliaisen lompakolle tarkoitetut mukit jne maksaa 10-30 euroa uutena ja kirpparilla muutaman euron (jos myyjä ei kuvittele että hänen muuminsa ovat jotain harvinaisuuksia).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #33 : 11.04.2021 klo 19:46:30 »
Jos olisin rikas, niin ostaisin ihan järettömän harvinaisen muumimukin ja sitten istuttaisin siihen ruusun tai jonkun muun kasvin!
Tämä tietenkin youtubeen ja lopuksi syksyllä muki heitettäisiin roskiin. Sen verran arvostan noita.
Siinä moni muumimukikeräilijä saisi sydänkohtauksen ja hyppisi seinillä.
Muumi taidetta arvostan, mutta en tuota rahastusta ja nykyhysteriaa.
Mulle tommonen muki ei ole mitään...pelkkää käyttötavaraa...kaakao siinä pysyy ja sen voi juoda siitä...ei muuta.
Mutta ehkä sitten, jos Tove olisi itse omin kätösin tai hänen veljensä piirtänyt siihen mukiin aivan itse oman uniikin kuvan. Sen voisin ottaa ja säilyttää sitä vitriinissä.

No jokaisella on harrastuksensa. Parempihan se on kerätä muumimukeja kuin potkia mummoja kaduilla.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #34 : 12.04.2021 klo 15:37:27 »
mukit jne maksaa 10-30 euroa uutena ja kirpparilla muutaman euron (jos myyjä ei kuvittele että hänen muuminsa ovat jotain harvinaisuuksia).
Kai näissä on jo sama kuin akuankka-lehdissä että osa jengistä kuvittelee että kaikki mukit missä vain Muumi on keräilykamaa ja hinnat sen mukaan. Niin paljon näistä on keräilytuotteina toitotettu.  :laugh:
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #35 : 12.04.2021 klo 19:34:49 »
Kai näissä on jo sama kuin akuankka-lehdissä että osa jengistä kuvittelee että kaikki mukit missä vain Muumi on keräilykamaa ja hinnat sen mukaan. Niin paljon näistä on keräilytuotteina toitotettu.  :laugh:

Sitähän ne valitettavasti kuvittelee kunnes joku tiputtaa ne maanpinnalle eikä mitenkään kevyt pudotus välttämättä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.