Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä  (Luettu 9374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

R.Reipas

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
  • Kvaak!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #15 : 29.08.2003 klo 10:59:01 »
Originaalit kiinnostaa, sekä suomalaiset, että ulkomaalaiset.

Hankinta onkin sitten kysymys!

Siis ehkä suomalaisten kohdalla voisi ottaa yhteyttä itse taiteilijaan.

Mites ulkomaalaisten kohdalla? Taiteilijalta vai lafkan kautta vai kaupasta vai...

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #16 : 29.08.2003 klo 11:08:30 »
Ulkomaalaisia originaaleja voi yrittää löytää vaikka täältä: http://www.heritagecomics.com/
en ole koskaan mitään ostanut, joten en osaa sen kummemmin sanoa. Kaikki hieno on kallista, joten en osta mitään. Sitten voi tietty yrittää saada yhteyttä itse piirtäjiin ja ruinata. posti kulkee ulkomaillekin.
En keräile itse, joten tämän kummempia ohjeita en osaa sanoa. Suomessa ei muutenkaan ole tämä originaalienkeräilykulttuuri päässyt vielä kehittymään.

Timo

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #17 : 29.08.2003 klo 11:11:57 »
Ulkomaalaisia originaaleja voi yrittää löytää vaikka täältä: http://www.heritagecomics.com/
Piti tietty sanomani, että amerikkalaisia.
Ranskalaisia (ja muita eurooppalaisia) originaaleja voi varmaan kysellä sikäläisistä sarjiskaupoista. Siellä niitä on kuulemma ihan reilusti esillä ja kaupan.

Timo

R.Reipas

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
  • Kvaak!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #18 : 01.09.2003 klo 11:35:13 »
Suomessa ei muutenkaan ole tämä originaalienkeräilykulttuuri päässyt vielä kehittymään.


Myönnetään! Ja siksi hinnat ovat varmaan vielä halvahkot ja sopivat!

Tällä hetkellä originaalit ovat mielessäni vain potentiaalisia oston kohteita, mutta jos halvalla ja helposti saa niin miksi ei!

Ja näyttää siltä, että esim. Neiti/taiteilija Tukiainen koittaa saada sarjakuvista myös salonki kelpoista!(siis seinälle laitettavaa!)

ana

  • Jäsen
  • Viestejä: 76
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #19 : 01.09.2003 klo 14:31:54 »
itselläni ei ole mitään oheiskrääsää tai keräily tuotteita, kun (melkein) kaikki on niin tyyriitä, ja kun raha ei puussakaan kasva...
tosin meinasin kerran ostaa Darkness-figuurin, mutta lompakko oli loppujen lopuksi eri mieltä.

Asral

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
  • Snikt!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #20 : 24.10.2003 klo 14:31:00 »
Vaikkei  tämä nyt niinkään liity sarjakuviin, niin kaikkea Star Warsiin liittyvää kannan aktiivisesti huonettani koristamaan, mm. julisteita, figuureita, pienoismalleja, sarjiksia ja kirjoja etc., etc. Olen myös huomannut että aika paljon Karviseen liittyvää tavaraa on tullut kerättyä vuosien varrella.
Hey, look. It's a three-headed monkey!

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #21 : 27.10.2003 klo 15:16:46 »
Digimon-krääsää olen haalinut kun olen nähnyt. Tähän mennessä
on peräti lasten muovilautanen ja tikkataulu (ns. epävirallinen mutta hieno).
Myös 2 Powerpuff Girls -kimallemuovimukia löytyy, Vapaa
Valinnasta kahmittuja. Eli katselen kaupoissa ympärilleni ja ostan
kaikenlaista kivaa jos sattuu löytymään.

Mieluusti hankkisin figuureita yms. mutta lompakko ei - tosiaan -
anna myöten. Onneksi ei ole luottokorttia, sen voin sanoa...  :D

Ainoa "virallinen" pehmolelu on Final Fantasya:
Kukunorista ostettu iki-ihana Tonberry!

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #22 : 09.04.2021 klo 13:57:45 »
Kevennyksenä sarjisten vakavan hinnoittelun lomaan tämmöinen mukimainos Huudosta.
Kauankohan tää mukibuumi jaksaa jatkua? Miettikää mikä määrä noita on Suomalaisten kotien hyllyissä ja vitriineissä!

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 757
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #23 : 09.04.2021 klo 14:02:58 »
Kevennyksenä sarjisten vakavan hinnoittelun lomaan tämmöinen mukimainos Huudosta.
Kauankohan tää mukibuumi jaksaa jatkua? Miettikää mikä määrä noita on Suomalaisten kotien hyllyissä ja vitriineissä!
Olen varmaan harvinaisuus. Mulla ei ole yhtään muumimukia, muumilasia tai muumiatraimia. Oikeastaan ei mitään muumitavaraa. Kirjastosta olen sarjakuvatkin lukenut..

Mutta kyllähän tuo Tove-elokuva on nyt ostettava...pitäähän kodista edes yksi muuumiin liittyvä löytyä.

Olen myös yrittänyt etsiä Muumiboksia, jossa olisi kaikki Muumilaakson TV-sarjan sarjat YLE:n äänillä...MTV:n äänillä en halua. Se on vaan kamalan kallis joka puolella ja aika harvinainen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #24 : 09.04.2021 klo 19:30:08 »
Kevennyksenä sarjisten vakavan hinnoittelun lomaan tämmöinen mukimainos Huudosta.
Kauankohan tää mukibuumi jaksaa jatkua? Miettikää mikä määrä noita on Suomalaisten kotien hyllyissä ja vitriineissä!

Jatkuu niin kauan kun markkinaa ruokitaan "erikoismukeilla" ja kun kerran menevät kaupaksi niin ei Iittala niitten tekoa lopeta eli keräilijät keräävät kunnes kuolema koittaa ja mukit jäävät perikunnan harteille pahimmassa tapauksessa ja sitten niillä ei ole välttämättä mitään arvoa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #25 : 09.04.2021 klo 19:57:40 »
eli keräilijät keräävät kunnes kuolema koittaa ja mukit jäävät perikunnan harteille pahimmassa tapauksessa ja sitten niillä ei ole välttämättä mitään arvoa.

Aivan kuten sarjakuvat. Ikävä kyllä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #26 : 09.04.2021 klo 20:13:12 »
Jatkuu niin kauan kun markkinaa ruokitaan "erikoismukeilla" ja kun kerran menevät kaupaksi niin ei Iittala niitten tekoa lopeta eli keräilijät keräävät kunnes kuolema koittaa
Mä en usko tuohon. Nuo on kuitenkin niin hankalia ja tilaavieviä säilöä, että ei ihmiset jaksa niitä kymmeniä vuosia katella. (käyttöesineenä toki toimivat, mutta eihän satasten arvoista mukia edes raatsi käyttää!) Eikähän se vaadi kuin että useampi keräilijä haluaa luopua, kuin mitä uusia keräilijöitä (jotka viitsii maksaa huippuhintoja) tulee, että kupla puhkeaa.
Sarjakuvat on hieman eri asia, niitä pystyy kuitenkin lukemaan eivätkä kaikki ole (potentiaalisesti) satasten arvoisia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 756
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #27 : 10.04.2021 klo 07:54:02 »
Täytyyhän nämä Muumi-astiat olla arvokkaita iäisyyden, kun sentään on laadukasta kotimaista Arabiaa suoraan ulkomailla valmistettua. Jokunen muki lja kannuja löytyy, mutta kaikki on kyllä käyttöön ihan otettu

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 757
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #28 : 10.04.2021 klo 11:04:22 »
Täytyyhän nämä Muumi-astiat olla arvokkaita iäisyyden, kun sentään on laadukasta kotimaista Arabiaa suoraan ulkomailla valmistettua. Jokunen muki lja kannuja löytyy, mutta kaikki on kyllä käyttöön ihan otettu
Suomalaiset ei kyllä arvosta noita ulkomailla tehtyjä. Arabialla on Suomessa pieni uuni, jossa tehdään aika vähän noita mukeja. Muistaakseni joskus oli, että siitä mukin pakkauksesta pystyi näkemään, että tuliko tuote ulkomailta vai kotimaasta. En tiedä löytyykö merkintää enää. Itse mukissa ei tuota valmistusmaata pysty todentamaan.

Jotkut Muumimuki keräilijät eivät kerää niitä mukeja, jolloin tuotanto siirtyi ulkomaille. Sen näkee siitä leimasta mukissa.
Määrätyn aikakauden leima kertoo milloin muki on tehty kokonaan Suomessa.

Vähän sama juttu kaikissa Arabian -keramiikassa. Arabian pitäisi myös niihin posliineihin laittaa se leima, joka kertoisi valmistusmaan. Silloin osa Arabian tuotteista olisi arkikäytössä ja osa keräilytavaraa niinkuin muumimukit.

Itse en noita muumimukeja pidä minkään arvoisina. Mulle rakkain muki on Teräsmies muki, jonka ostin omalle isälleni (biologinen isä), kun olin 6-vanha. Kun vanhemmat erosi, niin se jäi mulle. Isä kuoli mun armeija-aikanani ja se muki on ainoa isän omistama esine mitä mulla on valokuvien lisäksi. Sitä mukia ei käytetä, vaan se on kaapissa turvassa. Se on mulle korvaamaton.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuva-aiheisten fanituotteiden keräilyä
« Vastaus #29 : 10.04.2021 klo 19:33:55 »
Mä en usko tuohon. Nuo on kuitenkin niin hankalia ja tilaavieviä säilöä, että ei ihmiset jaksa niitä kymmeniä vuosia katella. (käyttöesineenä toki toimivat, mutta eihän satasten arvoista mukia edes raatsi käyttää!) Eikähän se vaadi kuin että useampi keräilijä haluaa luopua, kuin mitä uusia keräilijöitä (jotka viitsii maksaa huippuhintoja) tulee, että kupla puhkeaa.
Sarjakuvat on hieman eri asia, niitä pystyy kuitenkin lukemaan eivätkä kaikki ole (potentiaalisesti) satasten arvoisia.

Luulisi markkinan jo olevan kyllästetty mukeilla mutta silti ostajia löytyy näille uusille "harvinaisuuksille" joita tulee ulos ~vuosittain, toki ei niistä mukeista saa samaa hintaa kuin aiemmin ellei kyseessä ole joku muki joka on tehty silloin kun joidenkin keräilijöiden isovanhemmat olivat nuoria. Pahin skenaario on että kun aika jättää niin perillisille jää liuta mukeja ja muita tilpehöörejä joilla ei ole sen kummempaa arvoa.

Sarjakuvat ovat hiukan eri asia mutta siinäkin voi pahimmassa tapauksessa käydä että ne ei ole minkään arvoisia vaan parempi viedä paperinkeräykseen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.