Äänestys

Kuka on paras Texin piirtäjä?

Galep
Ticci
Civitelli
Villa
Letteri
Fusco
Ortiz
Nicoló
Font
Cestarot
Monti
Marcello
Giolitti
De la Fuente
Blasco
Brindisi
Venturi
Della Monica
Repetto
Diso
Capitanio
Sommer
Gamba
Muzzi
Del Vecchio
Piccinelli

Kirjoittaja Aihe: Paras Tex Willer -piirtäjä  (Luettu 180398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ludvik14

  • Vieras
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #75 : 20.04.2006 klo 18:46:39 »
Marcelloa kommentoisin siten että mies on piirtäjänä ihan OK.  Mustat Paholaiset ja Carsonin Menneisyys ovat parhaimmin piirrettyjä. Mies teki Yhdeksän Tex Willer tarinaa

Mustat paholaiset
Carsonin menneisyys
Tulac
Pergamentin arvoitus
Voittamattomat
Murhenäytelmä junassa
Seitsemän tappajaa
Tappajat Sonorasta
Suuri hyökkäys

Ja täytyypä lisätä vielä että näistä Boselli Marcello niinsanotuista Katastrofi tarinoista suurin osa on kerrassaan hyvää, jos ei suorastaan pirun hyvää ja jännittävää, sekä kunnianhimoisesti toteutettuja seikkailuja. Ja mitä vielä tulee Marcellon, hänen jokseenkin karu  piirrosjälki sopi kuin nakutettu tarinaan Seitsemän tappajaa, jossa Itse Jack Thunderin kopla oli kerrassaan häijyn ja karmean näköistä sakkia.

Lasarus

  • Vieras
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #76 : 21.04.2006 klo 09:20:08 »
Onko Tex Willereistä olemassa samantapaista tietokantaa kuin Aku Ankasta on inducks ::)

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #77 : 21.04.2006 klo 09:50:01 »
No tämmöinen on ainakin, mutta ei se Inducsia vastaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

pasoleati

  • Jäsen
  • Viestejä: 590
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #78 : 23.04.2006 klo 18:03:05 »
Valitettavasti tuo sivusto on törkeän Galep-propagandan läpitunkema >:(

pasoleati

  • Jäsen
  • Viestejä: 590
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #79 : 23.04.2006 klo 18:06:40 »
Kannattaapa verrata ***cellon tarinoita Mustat paholaiset ja Suuri hyökkäys ja todeta miten kehnohkosta piirtäjästä tuli arvostelun alapuolella olevaa kuonaa.

Ludvik14

  • Vieras
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #80 : 26.04.2006 klo 18:08:07 »
Olen kyllä samaa mieltä siitä että Marcellon viimeiset tarinat, ja varsinkin viimeinen oli jo melko surkean näköistä jälkeä, ja oli kerrassaan hyvä kun miehen jälkeä ei enää Texissä nähdä. Mutta silti sanon että äijä aloitti ihan siedettävästi, suorastaan hyvin.

Tästä minä ja Paso voisimmekin tingata vaikka kokoajan, mutta kun oma mielipide on oma mielipide, se ei kannata. Kuitenkin olen huomannut etten todellakaan ole täällä ainoa joka on Marcellosta samaa mieltä kuin minä.

Sam Willer

  • Jäsen
  • Viestejä: 30
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #81 : 29.04.2006 klo 09:58:53 »
On se kyllä jännää miten nämä mielipiteet piirtäjistä vaihtelee. ... Itse kyllä Nicoloa luonnehtisin (Galeppiin verrattuna) laatusanoilla suttuinen, nuhruinen ja alkeellinen. 

Ei voi kuin ihmetellä näitä makuasioita...
jos otetaan esimerkiksi tuo mainittu "Tahrittu tinatähti" niin voitko kuvailla millä tavoin jälki sinun silmissäsi paranee kun Galep tarttuu puikkoihin kesken tarinaa?


Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #82 : 29.04.2006 klo 17:40:34 »
Ei voi kuin ihmetellä näitä makuasioita...
jos otetaan esimerkiksi tuo mainittu "Tahrittu tinatähti" niin voitko kuvailla millä tavoin jälki sinun silmissäsi paranee kun Galep tarttuu puikkoihin kesken tarinaa?

Minulle se on suunnilleen samanlainen ilmiö kuin silloin kun laitan silmälasit päähän: Nicolon piirrosjälki on jotenkin epämääräistä ja suttuista, Galepin selkeää. En osaa tuota sen paremmin kuvata, mutta jos katsot esim. kroninkan 7 sivut 181-183, jossa piirtäjä vaihtuu, niin ainakin minä havaitsen selvän terävöitymisen piirrosjäljessä .  Tietysti olennnainen seikka on se, että Galepin piirtämät texit (liuskalehdet 50- ja 60-luvuilta) olivat minulle ne ensimmäiset  joihin tutustuin ja joiden jälkeen jokaisen uuden piirtäjän hyväksyminen on aina vienyt aika kauan.

 Makuasia on tosiaan ihmeellinen asia, ennen kwaakia en olisi ikimaailmassa kuvitellutkaan sellaista mahdollisuutta että joku näkisi Galepin ja Nicolon piirrokset niinpäin että Nicolon olisi millään muotoa parempi.  Muiden mielipiteiden kuuleminen on kyllä ollut erittäin avartavaa. Silti, edelleenkään en kyllä Nicolon jäljestä erityisesti pidä, ei se varsinaisesti huonoa ole mutta kumminkin...
     
« Viimeksi muokattu: 29.04.2006 klo 17:42:41 kirjoittanut Hannu »
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

pasoleati

  • Jäsen
  • Viestejä: 590
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #83 : 30.04.2006 klo 13:36:55 »
Luemmekohan edes samaa lehteä, kun joku aivan tosissaan väittää Nicoloa epämääräiseksi ja tuhruiseksi samalla kun Galep on muka selkeä? Verrataanpas vaikka numeroita 9/81 (Nicolo) ja 15/81 (Galep). Pitää pystyä aika bolsevistiseen totuuskäsitykseen jos voi rehellisesti väittää edellisen olevan tuhruista ja epämääräistä verrattuna jälkimmäisen numeron antiin.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2006 klo 14:31:18 kirjoittanut pasoleati »

Sam Willer

  • Jäsen
  • Viestejä: 30
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #84 : 30.04.2006 klo 17:21:52 »
jos katsot esim. kroninkan 7 sivut 181-183, jossa piirtäjä vaihtuu, niin ainakin minä havaitsen selvän terävöitymisen piirrosjäljessä

Minä taas olen just päinvastaista mieltä: kyllä piirrosjälki muuttuu mutta ei suinkaan terävämpään suuntaan. Minun silmissäni tyyli lässähtää ja syntyy vaikutelma että piirtäjälle olisi tullut niin kiire ettei kuvien viimeistely täytyy unohtaa - näin siis ellen tietäisi että piirtäjä vaihtui kesken tarinan.

Mutta asiasta toiseen: Fusco on yhä nollilla.
Luulisi että joku pitäisi hänenkin tyylistään, onhan Fuscon kynästä lähtenyt mm "Tehtävä Great Fallsissa" ja "Paholaisen merkki"?

pasoleati

  • Jäsen
  • Viestejä: 590
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #85 : 01.05.2006 klo 14:34:25 »
Minä pidän suuresti Fuscon tyylistä!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #86 : 02.05.2006 klo 09:43:07 »
Aika kummallista on, että juuri Galepia ja Nicolóa verrataan keskenään, koska molemmat ovat hyviä. Kai tässä täytyy kantaa ottaa... ;) Olen pitänyt aina Galepia jollain tavalla 'oikeana' Texien piirtäjänä. Hänen töistään hyökyy oikeanlainen tunnelma. Nicolóa olen pitänyt jollain tavalla tylsähkönä. Mielestäni hänen tyylinsä on silti siistiä. Tinatähti on Nicolón ensimmäinen työ, ja siinä hänen otteensa oli vielä aika hapuilevaa. Nopeasti hän kuitenkin löysi oman tyylinsä.

En osaa selittää lievää penseyttäni Nicolóa kohtaan. Olen tutustunut Texiin 70-luvun lopulla, jolloin Nicolóa ja Galepia tuli suhteellisen tasaisesti. Muistan, että erityisesti minua lapsena ärsytti se, että Carsonin paidan helma oli piirretty housujen päälle.

Kehnona piirtäjänä en Nicolóa en missään tapauksessa pidä. Monet hänen töistään kuuluvat suurimpiin suosikkeihini. Mutta jos tarina on ollut keskinkertainen, niin Nicolón tyyli ei ole sitä onnistunut pelastamaan, vaan se on kaikonnut mielestä jättämättä juuri minkäänlaista muistijälkeä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Ludvik14

  • Vieras
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #87 : 03.05.2006 klo 16:36:54 »
Ja tarina nimeltään Suuri vehkeily on nimenomaan Nicolon kuvittama, joka on parhaimpien tarinoiden kärjessä. Olisiko Nicolo ollut kaikkein parhaimmillaan juuri silloin?

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 825
  • Hornan kekäleet!
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #88 : 04.05.2006 klo 08:27:30 »
Kyllä minun mielestäni. eli 70-luvun alkupuolella. Alkuperäisessä järjestyksessä sitä tarinaa seurasivat mahtavat Timantti-Jimin kosto (Nicolón käsialaa jälkipuoli) ja Coloradon rajoilla. Hiukan myöhemmin tuli myös seikkailu, jossa Tex saa vastaansa arabeja. Ja joitakin vuosia myöhemmin tuli ylittämätön Sasquatch seikkailu. Kaikki nämä 70-luvulla! Sitten alkoi taso aavistuksen laskea ennen kuin tuonelan viikate heilahti. Mutta melko tasalaatuista Nicolón jälki oli parin ekan tarinan jälkeen. Viimeisen tarinan viimeisteli Monti ja siinä jälki on mielenkiintoista ja mielestäni erittäin hienoa
"Tex-tieteen yli-morisco"

Ludvik14

  • Vieras
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #89 : 04.05.2006 klo 17:40:46 »
Ja se viimeinen tarina oli Kadonnut maailma 5-7 1987. Mainio scifi tarina. Hyvä lopetus Nicolon Tex uralle.