Kirjoittaja Aihe: Will Eisner  (Luettu 20579 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Will Eisner
« Vastaus #60 : 10.10.2022 klo 20:17:20 »
Olen aidosti onnellinen, että Dropsie Avenue julkaistiin suomeksi! Will Eisnerin teos on monitahoisempi kuin muistin, mistä varmasti ansio kuului ensiluokkaisesta suomennoksesta. Sisäsivujen fontit ja ladonnatkin olivat niin mallikkaita, ettei sivujakaan tohtinut käännellä kovin rivakasti.

Teos jättää minut jossain määrin haikeisiin sävyihin, ja mietin opuksen teemoja viikonloppuna, kun harrastin kotiseutumatkailua. Lapsuudesta ja nuoruudesta tutut kylät ja kaupungit ovat nousseet ja rapistuneet, vanhaa ja persoonallista on paljon tyhjillään ja uutta persoonatonta valtavine parkkialueineen on noussut viereen. Tyhjien liiketilojen kohtalo on joutua puretuksi ja tilalle nousee uutta. Kaupunkikeskukset ovat jatkaneet Suomessa vuosikymmeniä liikettään kohti moottoritien varsia. Kuinka nämä alueet kehittyvät seuraavien 50 tai 100 vuoden kuluessa, mikä ne puolestaan korvaa ja mikä niiden tilalle nousee. Itse olen kiertänyt maailmalla, ja sinne päätynen uudestaan. Minne omien jälkeläisteni tie mahtaa viedä, kuinka he puolestaan jättävät jälkensä maailmaan. Eteen ei voi nähdä, vain taakse avautuu näkymä vuosisatojen taakse. Silti tarvitaan Will Eisnerin tapaisia tulkitsijoita esittämään ne ymmärrettävästi, kuvaamaan ja selittämään tapahtunutta.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #61 : 11.10.2022 klo 21:20:54 »
Aikas moneen on tehnyt tavallista syvällisemmän vaikutuksen, sillä Dropsie Avenuesta, ja Will Eisnerista, löytyy Google Scholar -haulla valtavasti artikkeleita. Ei muuta kuin tutkimaan!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #62 : 30.01.2023 klo 18:03:36 »
Nyt olis tarjolla Dropsieta ja Sivukujia huudossa:

https://www.huuto.net/kohteet/will-eisner-dropsie-avenue---katu-bronxissa--sivukujat/576245404

Jännä seurata, mihin asti hinta kohoaa!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #63 : 12.02.2023 klo 21:06:10 »
Nyt olis tarjolla Dropsieta ja Sivukujia huudossa:

https://www.huuto.net/kohteet/will-eisner-dropsie-avenue---katu-bronxissa--sivukujat/576245404

Jännä seurata, mihin asti hinta kohoaa!

Vajaa vuorokausi jäljellä, hinta on 106€. Jännäksi menee, kuka tämän harvinaisen paketin lopulta ottaa ja mihin hintaan!

Edit: lopullinen hinta oli 162€. :)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2023 klo 19:30:05 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"