Kirjoittaja Aihe: Valerian ja Laureline  (Luettu 200645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #120 : 19.04.2009 klo 11:43:46 »
Olen ostanut ebayltä varmaan kohta sata tuotetta. Vielä ei ole huijattu.

Ai joo, kerran on. Niilo Pielinen -juliste oli painettu alalaidastaan aivan poskelleen, tätä myyjä ei ilmoittanut etukäteen. Hinta tosin oli alle 10 euroa, mutta kuitenkin...   :-\

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #121 : 07.05.2009 klo 04:29:41 »
Viimeinkin sain kirjastosta varastoteoksia hyödyntäen koko sarjan luettavakseni, aikajärjestyksessä etenin, tosin urakkaa helpottaakseni skippasin kuitenkin Alfololololin, Varjojen Lähettilään ja ne kaksi uusinta, kun ne olin saanut jo aikaisemmin itselleni ihan kirjakaupasta.

Eräs huomio on toki se, että noita on melko vähän noita seikkailuja. Varsinkaan Galaxity-aika ei muodostu oikein vakiintuneeksi, ennen kuin se romutetaankin kokonaan. No, Mezieres vissiin piirsikin kaiken itse? (sivuhuomautus, olin jossain alpparissa näkeväni jonkun pienen kuvan, joka tuntui jotenkin Bilalin tekeleeltä, mutten nyt muista missä)

Tästä suurta kehyskertomusta en ihan suoraan vieläkään tajua. Aikajatkumo meni rikki kun ydinsota peruutettiin ja Galaxity ei noussut, mutta mitä ihmettä maapallolle sitten tapahtui? Eivätkö ihmiset päässetkään enää avaruuteen?

Mitä tasoon tulee, minusta ollaan jo paremmilla vesillä. Tähtitarhojen orpo on niin ristuksentyhymä albumi, ettei tosikaan. Miami Vice -veneillä huristelu saaristossa on vain nimellisesti koitettu verhota avaruusseikkailuksi, eikä koko edellisestä osasta jatkunut juttukaan ihan toimi. Avaruusöljyä poraavat avaruusarabit ovat pahoja! (tässä osassa ei ole edes shinguzeja!)
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #122 : 07.05.2009 klo 19:07:02 »
(sivuhuomautus, olin jossain alpparissa näkeväni jonkun pienen kuvan, joka tuntui jotenkin Bilalin tekeleeltä, mutten nyt muista missä)

Löysinpäs, Inverlochin aaveet s.29. Ainakin sivupotretti tuntuu jotenkin bilalmaisen rujolta.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

tertsi

  • Vieras
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #123 : 07.05.2009 klo 19:09:14 »
Christinin ja Bilalin Mestästysretken hahmojen kuvia.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #124 : 07.05.2009 klo 19:36:37 »
Seuraavassa albumissa selviää lisää, eikä senkään pitäisi se viimeinen albumi olla.

Miksi tappaa lypsävää lehmää? Minun puolestani saa jatkuakkin kunhan taso nousee tuosta Kivien Järjestyksestä ja muutamasta muusta alpparista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #125 : 10.11.2009 klo 11:40:00 »
Loppu tulee ja ilmestyy tammikuussa 2010 lähes yhtä aikaa ranskaksi ja suomeksi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

  • Vieras
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #126 : 10.11.2009 klo 12:12:26 »
Toivottavasti loppu ei ole sellainen että hypätään/joudutaan jonnekin Liikuvien vetten kaupunkiin tai Laurelinen keskiaikaan.
En haluaisi nähdä sankareiden kuolevankaan.

Paineet on nyt sinulla, Pierre Christin!

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #127 : 10.11.2009 klo 12:39:46 »
Toivottavasti loppu ei ole sellainen että hypätään/joudutaan jonnekin Liikuvien vetten kaupunkiin tai Laurelinen keskiaikaan.

Minun arvaukseni olisi jotakuinkin nykyajan Pariisi, jossa sitten siemailevat kahvia sen vanhemman herran seurassa. Alus on hukattu johonkin, samoin enin osa muusta tulevaisuusteknologiasta, mutta joku muistoesine (tai yrmyyttävä transmutaattori) on jäänyt jäljelle.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

jinroh

  • Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Viestejä: 964
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #128 : 10.11.2009 klo 15:35:37 »
Ei liene huono arvaus.

Todella vaikeaa tuollaisen saagan luonteva päättäminen joka tapauksessa on. Pakko nostaa hattua tekijöille jo pelkästä yrityksestä jos aikovat vetää langat yhteen.

Ja sitä odotellessa voinkin keskittyä hamstraamaan noita alkupään kirjoja divareista.
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #129 : 10.11.2009 klo 17:58:54 »
Lopun hetkeä odotellessa tutkailtavaksi mielenkiintoisia kuvapareja Hollannin Sarjainfosta, Stripschriftistä (nro 403). Valerian on muuten hollanniksi Ravian ??!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #130 : 10.11.2009 klo 18:01:07 »
Ja Suomen Sarjainfohan kirjoitti näistä yhtäläisyyksistä jo 1980-luvulla (ei tietenkään noiden uudempien leffojen osalta  ;D ).

Timo

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #131 : 10.11.2009 klo 19:24:55 »
Tiedä sitten muista viännöksistä, mutta silloin muinoin Christin ja Mezieres eivät laisinkaan pitäneet ruåtsinimestä  Linda och Valentin. Eikä ihme.

Kyllä, on tekijöiltä itseltään kysytty mitä ovat mieltä Tähtien sotien mallinnuksista. Vastasivat diplomaattisesti: "varmaan jokaisen Hollywoodin efektipajan kirjahyllystä löytyy pari Valerian-albumia, ei pelkästään George Lucasin kokoelmista".


   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #132 : 10.11.2009 klo 21:50:05 »
Tieto uuden albumin ilmestymisestä on ollut ylivoimaisesti viikon paras uutinen. Vielä, kun Ilta-Sanomissa julkaistut lyhärit saataisiin albumimuodossa, olisi onni täydellinen. Vai onko jotain muutakin julkaisematta suomeksi?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Brushman67

  • Freelance Designer
  • Jäsen
  • Viestejä: 19
  • Kuvallinen & kirjaimellinen pilkunviilaaja
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #133 : 10.11.2009 klo 22:42:15 »
Viitaten tapaan millä Valerianin seikkailut päättyisivät ja mitä ehkäpä voitaisiinkin käyttää ko. tarinassa, niin minulla on ollut ajatus Valerianin aika-avaruuden kaikkein korkeimmasta tai paremminkin korkeimmista voimista, kun Pyhä Kolminaisuuskin oli kuvattu minun mielestäni sangen yllättävällä ja hämmentävällä...jopa tyrmistyttävällä tavalla, mikä osaltaan (ehkä) heijastaa myös sarjan tekijöiden uskonkäsitteitä, mene ja tiedä. Luulenpa, että tämä sama ajatus on ollut useammallakin kuin vain minulla, kun tämä mielikuva on yksinkertaisesti se, että he itse ovat tämän tarinan aika-avaruuden korkein voima; hehän ovat tämän sarjakuvan tekijät, jolloin heillä on siis myös kaikki valta. Tosin he ovat jo aiemmin esiintyneet mainioina interaktiivisina toden ja fiktion yhdistäjinä, sankarien yhteistyökumppaneina, kirjassa 'Avaruuden asukkaat' mikä on kirjana upea ja nerokas yleiskatsaus Valerianin maailmaan ja toivonkin, että myös sen toinen osa julkaistaisiin täällä meillä Suomessa  :).

Tämä 'Suuri tyhjyys' -trilogian kolmas osa siis tulee ensi vuonna 2010 ja ihan vuoden alkupuolella  ;D?! Siis ettäkö se olisi (jo :P) myös päätösosa Valerianin ja Laurelinen seikkailuille, jos ymmärsin oikein?! Aiemminhan oli puhetta, että tämä kolmas osa olisi päätös vain tälle useaan osaan jaetulle seikkailulle, josta ollaan oltu montaakin mieltä  ;)! Minäkin myös toivon tälle tarinalle jonkinlaista ytimekästä, upeaa palat yhteen sovittavaa ratkaisua, sillä kahta eri aikajanaa (Galaxityn aika/uusi, korvaava tai nykyaika, mitenvain) on vaikeaa pitää yllä samassa aika-avaruus linjassa. Vai mitenkä on, olisiko todella mahdollista, että Galaxity, Valerianin kotimaailma, jota Valerian ja Laureline ovat niin kovasti etsineet, voitaisiinkin saada takaisin..? Tosin sen ja sen asukkaiden olisi näin myös muututtava tähän aikajanaan sopiviksi. Kun tuosta uudesta suuresta tuhosta mainittiin 'Kivien Järjestys' kirjassa, niin itse olen tuuminut, että mahdollisesti myös planeetta Rubanis voisi olla vaarassa, sillä sehän on ollut monessa tarinassa päätapahtumapaikkana, tai sitten kaikki aiempien tarinoiden maailmat, mukaanlukien kaikkien vieraiden sivilisaatioiden risteyspaikka 'Keskuspiste', joutuisivat vaaraan. Eli siis jopa koko Valerianin tunteman avaruuden olemassaolo voisi olla vaakalaudalla, mikä olisi jo aika hurjaa ja vaikuttavaa :o! Lisäksi on mainittava myös tämä 'Vallan Piirit' tarinassa esiin tuotu ja vain tässä ko. seikkailussa näkynyt 'Tähtien Prinssi'. Hän saattanee hyvinkin olla taustalla vaikuttamassa tuleviin tapahtumiin, kun hänet kerran kuvattiin sangen mystisenä ja palvottuna voimallisena olentona  ;)!

Vielä yksi juttu tässä tuli mieleeni, että mitä sitten kun ja jos agenttihommat päättyvät Valerianilta? Hänhän on tullut ymmärretyksi useammassa tarinassa paremminkin sangen yksinkertaisena ja mielikuvituksettomana toiminnan miehenä (ei selityksiä kesken toiminnan) ja nyt hän joutunee hankkimaan kokonaan uuden työn. Eli siis onkohan sarjan tekijöillä mielessään myös jokin naseva humoristinen kevennys tähän suureen 'Grand Finale' teokseen?

Elikä odotan suurella mielenkiinnolla tätä 'Suuren Tyhjyyden' tarinan kolmatta osaa 'Aika-avaaja'! On oikeen hianua, että kirja julkaistahan myös tällä puhtaalla suamen kiälellä samahan aikahan muiren mairen kuten Ranskan julukaasujen kans  ;D! Toivottavasti julkaisuaikataulut pitävät nyt paikkansa ja näin pitkä odotus myös palkitaan!
« Viimeksi muokattu: 11.11.2009 klo 00:19:24 kirjoittanut Brushman67 »

tertsi

  • Vieras
Vs: Valerian ja Laureline
« Vastaus #134 : 01.01.2010 klo 15:47:47 »
Aika-avaajan kansi ja kuusi näytesivua täällä.

Minusta albumin alku näyttää lupaavalta. Bra.
Onko kannessa oleva Valerian hiukan ikääntynyt?
« Viimeksi muokattu: 01.01.2010 klo 16:11:39 kirjoittanut Tertsi »