Kirjoittaja Aihe: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)  (Luettu 9803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #45 : 07.08.2021 klo 19:25:13 »
Kuinkas sattuikaan, sekä Dropsie Avenue että Eternautti ovat kumpikin (vieläpä aika vahvasti) yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia.

Kvaak Kirjan julkaisupolitiikka (!) on silti ehkä enemmänkin sattumaa, kumpikin teos kun on ehdottomasti niitä sarjakuvan suuria klassikoita, mikä seikka on valinnoissa painanut eniten.

Mutta siltikin, sarjakuvalla on merkitystä myös sanomaltaan - totta kai. Siis jos sen sanoman haluaa ottaa vastaan.


Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #46 : 08.08.2021 klo 07:37:29 »
10 000 euron kerääminen ainoastaan muutamassa päivässä luo toivoa sarjakuvakustantamiseen!

Kampanjan ennenaikainen keskeyttäminen kuulostaa kummalliselta. Ihmiset saattavat olla kiireisiä tai nyt kesälomalla ”yllättäen” matkoilla. Kaikki eivät silloin suinkaan halua seurata nettiä tai pysty roikkumaan netissä koko ajan. Itsekin olin äskettäin puolentoista viikon ajan niin kiireinen, että en ennättänyt kuin vain vilkaista Eternautti-keskustelua täällä sekä Mesenaatin sivua ja merkitsin kalenteriini päivän 5.9., jolloin kampanjan on (oli) määrä päättyä. En ehtinyt edes vastata sähköposteihin. Ajattelin, että kirjan hankkimisessa ei ole kiire, koska en ole hommaamassa ekstroja. Tiedän Kvaakissa kaksi muutakin, jotka aikovat osallistua rahoitukseen vasta kampanjan loppupuolella. Vasta kohta osallistun rahoitukseen.

Nyt kun avasitte keskeyttämisen syytä eli verotuksen tietyn summan jälkeen, niin ymmärrän ratkaisun.

Jarkko: Esittelet ja hypetät kirjaa mahtavasti, siitä iso kiitos! Se on varmasti vaikuttanut olennaisesti tiedon leviämiseen, ihmisten innostumiseen ja kampanjan menestykseen. Ehkä vain viesteissäsi ja artikkeleissasi välillä oletat ihmisten tietävän enemmän Etelä-Amerikan kulttuurista ja politiikasta kuin mitä he oikeasti tietävät. Ainakaan minä en ymmärrä ihan kaikkia heittojasi ja viittauksiasi.

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 797
  • #MeTammelat
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #47 : 08.08.2021 klo 10:51:03 »
Tämän tyyppisen kampanjan toteuttaminen vielä kymmenenkin vuotta sitten olisi vaatinut osallistujilta koko lailla enemmän vaivannäköä. Nyt se tapahtuu minuutissa kännykällä. Näen unohtuneiden/sivuutettujen/kesken jääneiden klassikoiden julkaisun tulevaisuuden valoisana. Edes kilpailu, jos sellaista ilmenee, ei pystyne tuhoamaan tätä. Ainoa mikä hieman huolestuttaa, on se että organisaatio innon ollessa kova käy liian raskaaksi, ja toimijat väsyvät.
Mutta ei vielä murehdita, vaan odotellaan piukeina Eternautteja! ;)
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #48 : 08.08.2021 klo 14:14:39 »
Kiitos kannustuksesta!

Kansanedustaja, entinen pelitoimittaja Jyrki J.J. Kasvi suositteli just Eternauttia Twitterissä.

Hänellä on yli 50 000 seuraajaa, joukossa kulttuuriväkeä ja pelaajia. Originaaleja on jaossa 3 000 arvosta ja kampanjan sulkemisrajaan on vähän päälle se sama. Teoriassa kampanja voi siis mennä kiinni milloin hyvänsä. Teitä on varoitettu.

Kolmannen Kvaak Kirjan kampanjan todennäköisesti hoitaa yritys tai yhdistys, ei vielä moni arvannut millaista kultaa Eternautti on.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #49 : 08.08.2021 klo 16:12:20 »
Teoriassa kampanja voi siis mennä kiinni milloin hyvänsä. Teitä on varoitettu.

Kiitos varoituksesta. Minäkin ilmoitin tietämilleni kiinnostuneille, että nyt, heti ja välittömästi kannattaa osallistua kampanjaan, koska se on menossa kiinni!

Jos kampanja on kerännyt 8 000 euroa tuodakseen Suomeen ainutlaatuisen sarjakuvan, miksi se nyt tavoittelee 14 000 euroa? Sillähän saisi melkein kaksi kirjaa. Sehän olisi jo kaksi... yhden hinnalla.

Kukaan ei lupaa mitään, mutta 39 euroa ei ole hukkasijoitus paksuun, 350-sivuiseen opukseen. Siinä on nyt kotelo, ja jos rahaa tulee, niin voi olla muutakin. Mitä tahansa nyt toteutuu, niin se voi olla jotain mitä haaveiltiin, mutta ei uskallettu suoraan yrittää.

Tavoitteena on puristaa vielä hieman lisää ja sitten kolauttaa leuka lattiaan koko sarjakuvia harrastavalta kansalta julkistamalla jotain mitä ei kukaan olisi osannut odottaa.

”Kaksi kirjaa” ja ”leuan kolauttaminen lattiaan”, hmm… Toivottavasti kustannusporukka on vähintään edes harkinnut Alberto Breccian myöhemmän Eternautin suomentamista ja panemista mukaan jos ja kun kerran ylimääräistä rahaa on pursunut...? Toki myös taustoittavat ja analysoivat artikkelit kelpaavat mainiosti!

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #50 : 08.08.2021 klo 16:16:40 »
Mesenoinnin rajana on siis se, että kampanja suljetaan ennen kuin se ylittää 15 000 €.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #51 : 08.08.2021 klo 16:43:53 »
Kiitos varoituksesta. Minäkin ilmoitin tietämilleni kiinnostuneille, että nyt, heti ja välittömästi kannattaa osallistua kampanjaan, koska se on menossa kiinni!

”Kaksi kirjaa” ja ”leuan kolauttaminen lattiaan”, hmm… Toivottavasti kustannusporukka on vähintään edes harkinnut Alberto Breccian myöhemmän Eternautin suomentamista ja panemista mukaan jos ja kun kerran ylimääräistä rahaa on pursunut...? Toki myös taustoittavat ja analysoivat artikkelit kelpaavat mainiosti!

Hetkinen…? Mikä tämä myöhempi Eternautti siis on ja kuka on Alberto Breccia??!!?? Milloin kuuhun mentiin/mennään?  ^-^ :angel:
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #52 : 08.08.2021 klo 17:08:26 »
Toki myös taustoittavat ja analysoivat artikkelit kelpaavat mainiosti!

Tätä on toivottu kovasti, mutts saatte ilmaiseksi!

Kampanjan ilmainen, oma epävirallinen digivastike käsittelee Argentiinan epävirallista sarjakuvan kultakautta. Solano, Hugo Pratt, Alberto Breccia ja muita sarjakuvan mestareja!

”Kaksi kirjaa” ja ”leuan kolauttaminen lattiaan”, hmm… Toivottavasti kustannusporukka on vähintään edes harkinnut Alberto Breccian myöhemmän Eternautin suomentamista ja panemista mukaan jos ja kun kerran ylimääräistä rahaa

Raha ei varsinaisesti ole ylimääräistä. Jos tulee 12 000, niin onhan se kohtuullista olettaa, että tulee toinen kirja mukaan, turha kierrellä.

Bonuskirjan pitäisi kuitenkin olla samaa laatua ja Eternautti on niin kuumaa, että sen materiaali ei ole sivuja vastaavasti 2 tai 3 kertaa kalliimpaa kuin Dropsie vaan hinta on moninkertaista. Mitä pakettiin tulee, riippuu saadaanko 14 000 rikki.

Sen sijaan en muista kuulleeni, että vuonna 1969 olisi tapahtunut mitään mielenkiintoista. Samoin kiistän jyrkästi koskaan kuulleeni kenestäkään Alberto Brecciasta. Ja jos olen joskus kuullut mainittavan, se en ollut minä. Eikä minulla ole toista käännöstä pöytälaatikossa. Ja jos olisikin, niin sellaista mistä on enää 20 s. oikolukematta.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #53 : 08.08.2021 klo 19:22:29 »
Sen sijaan en muista kuulleeni, että vuonna 1969 olisi tapahtunut mitään mielenkiintoista. Samoin kiistän jyrkästi koskaan kuulleeni kenestäkään Alberto Brecciasta. Ja jos olen joskus kuullut mainittavan, se en ollut minä. Eikä minulla ole toista käännöstä pöytälaatikossa. Ja jos olisikin, niin sellaista mistä on enää 20 s. oikolukematta.

Hih! Vau, mahtava homma! En olisi uskonut. Toisen kirjan kanssa mesenautti saa neljälle kympille erittäin erinomaisen vastineen! Siinähän on postituskulutkin mukana.

Harmittaa jo niiden puolesta, jotka missaavat kampanjan ja joutuvat myöhemmin metsästämään lisäkirjaa.

(EDIT: Typo.)
« Viimeksi muokattu: 08.08.2021 klo 19:34:29 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #54 : 08.08.2021 klo 19:34:03 »
Hih! Vau, mahtava homma! En olisi uskonut. Toisen kirjan kanssa mesenautti saa neljälle kympille erittäin erinomaisen vastineen! Siinähän on postituskulutkin mukana.

Harmittaa jo niiden puolesta, jotka jäävät missaavat kampanjan ja joutuvat myöhemmin metsästämään lisäkirjaa.

Jos joku sellainen ihmeellinen kuumatka toteutuisi niin sen raketin kuljettaja olisi Petteri Oja ja raketin kyljessä lukisi KVAAK Kirja ja Zum Teufel.

Mutta emme mene asioiden edelle, koska kuumatkaa vasta suunnitellaan ja ESA:n luvat ovat aika vaikeita saada. Olen aivan varma, että vaikka mesenautit pääsisivät tuollaiselle matkalle ilmaiseksi, olisi turistiluokkaan lippuja tarjolla myös Matti Myöhäisille kohtuullista korvausta vastaan.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #55 : 08.08.2021 klo 19:47:43 »
Tulee niin spesiaalia suunnitelmaa, että varmaan tuosta lisäkirjasta tulee 15 000 rajasta johtuen jotain kallista erilliskirjaa, muu olisi julmaa.

Kaikki kampanjassa mukana olevat rahoittajat saavat ilmaiseksi myös teoreettisen bonuskirjan. Se on iso bonus 39 euron panokseen verrattuna.

Koska mitään bonuskirjaa ei ole luvattu, ei luvata että sitä tulee minnekään kampanjan jälkeen. Kampanjan rahoittajien postiosoitteen lisäksi, siis.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #56 : 08.08.2021 klo 22:22:53 »
Hei nyt ehdottaisin, että rauhoitutaan nyt hetken ja katsotaan minne saakka tuo rahamäärä yltää.
Ei kannata jossitella, että mitä tulee, jos joku raja menee rikki, kun mitään ei ole vielä oikeasti painettukaan vielä.

Ihan rauhassa katsotte mikä lopullinen summa on ja sitten sen jälkeen mietitte, että olisiko mahdollista laittaa mesenaateille jotain kivaa extraa. Muuten tulee luvattua liikaa ja väki pettyy.

Muutenkin vähän sekavaa ollut tämä extrojen puhe täällä. Nyt jäitä hattuun siellä. Älkää mokatko tätä, ettei kenellekään tule paha mieli. Siellä on nyt ihan mukavasti mennyt tuo tavoite rikki. Itsekin vasta tänään ostin tuon pelkän kirjan 39 euroa.

Hieno juttu, että tämäkin mestariteos saadaan julkaistua, vaikka itselle aika tuntematon sarjakuva, kun ei sitä suomeksi ole koskaan julkaistu. Suunnitelkaa nyt rauhassa tuo kirjan painatus ja jos mahdollisuuksia on, niin myös jotain extraa...kaikki on kotiin päin. Mutta lopettakaa tuo epämääräinen jossittelu, että jos tämä raja ylittyy, niin sitten ehkä voisi tämmöistä ja tämmöistä tulla...siitä vaan mesenaatti hämääntyy ja ei tiedä, että mitä tässä nyt tulee. Sitten kun asiat on selville, niin sitten julkaisette virallisesti mitä kivaa saadaan, jos saadaan tuon kirjan lisäksi.
Eipä tässä muuta!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #57 : 09.08.2021 klo 00:37:42 »
Eternautti on nyt hyperavaruudessa, kampanja kulkee valonnopeutta vauhdikkaammin nyt, kun 12 000 euron välitavoite on saavutettu!

Sen ylittäminen merkitsee ihan konkreettista hyvää, mutta sitä ei vielä paljasteta. Seuraava välitavoite on 14 000, ja ennalta ilmoitetun mukaisesti kampanja päätetään ennen kuin 15 000 euroa menee yli.

Tästä kampanjasta seuraa kaikkine välitavoitteineen ja lisäeuroineen vain erityisen hyvää ja erikoista hyvää Teille kaikille rahoittajille, se on selvä juttu. Tiedämme, mitä tulee mutta meillä on painavia syitä olla kertomatta sitä.

Koska kampanja on nyt ihan loppusuoralla, on pakko rajoittaa osallistumista internetin lukuisilla eri kanavilla. Keskitän oman tiedottamiseni vain ja ainoastaan Twitteriin siihen saakka, kunnes kampanjasivu suljetaan.

Olette saaneet kaiken oleellisen tiedon, joten emme ole jättäneet jälkipuheille sijaa. Twitter reaaliaikaisuudestaan johtuen sopii kiivaaseen loppukiriin paremmin, ja tahdomme kaiken tästä eteenpäin olevan julkista siltä osin mitä sanotaan. Emme siis tahdo jälkipuheita siitäkään näkökulmasta, että tiedottaisimme "sisäpiiriläisiä" enemmän ja tarkemmin.

Kun kampanjasivu on rahoituksen osin suljettu, huomioin myös Kvaakin käyttäjien minulle kohdennetut kysymykset, pahoittelen (mm. Sampsa) etten ole lukenut kaikkea ajatuksella lävitse, vaikka olen nähnyt minulle kohdistettuja kysymyksiä.

TS2016

  • Jäsen
  • Viestejä: 138
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #58 : 09.08.2021 klo 08:03:00 »
Minäkin sitten oman ETERNAUTTINI hankin ja liityin joukkoon tummaan. Hieno homma tämä!

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Eternautti (El Eternauta - The Eternaut)
« Vastaus #59 : 09.08.2021 klo 11:56:43 »
Suurkiitos kaikille Kvaakin "mesenauteille", teille Eternautin mesenaateille!