Kirjoittaja Aihe: Tuisku Hiltusen sarjakuvat  (Luettu 2927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Tuisku Hiltusen sarjakuvat
« : 03.05.2020 klo 12:34:12 »
Suuri Kurpitsa on julkaissut Tuisku Hiltusen ersikoisalbumin Kuutamo ja muita kertomuksia. Kustantajan sivuilla albumista kerrotaan näin:

Tuisku Hiltusen (s. 1995) esikoisalbumi sisältää kolme herkkävireistä sarjakuvanovellia. Nimisarja käsittelee kahden miehen suhdetta ja sijoittuu nykyaikaan sekä kuolemanjälkeiseen elämään. Yli meren seilaa purjelaivojen aikakaudelle. Pakolliset päivitykset lentää tulevaisuuteen, jossa avaruusmatkailu on arkipäivää. Kertomukset sijoittuvat eri aikakausiin, ne on luotu eri tarkoituksiin, eri aikoina ja erilaisissa tunnetiloissa. Niiden ei ollut tarkoitus päätyä samoihin kansiin, mutta toisin kävi. Tarinoista löytyi yhtäläisyyksiä, jotka nivovat niistä kokonaisuuden. Kaikki kolme kertovat rakastetuksi tulemisen tarpeesta, kiintymyksestä, velvollisuudentunnosta ja kutsumuksesta. Ne kuvaavat mutkikkaita ihmissuhteita, joita rakkaus ei tee yhtään helpommiksi.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Tuisku Hiltusen sarjakuvat
« Vastaus #1 : 03.05.2020 klo 12:47:43 »
Kuutamo ja muita kertomuksia on nyt arvioitu Kvaakissa.

Muokkaus: Artikkeli on nykyään täällä.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 880
Vs: Tuisku Hiltusen sarjakuvat
« Vastaus #2 : 04.05.2020 klo 13:57:55 »
Hienoa että kirja toimi sinulle. Itse en saanut siitä oikein mitään irti. Ensimmäinen tarina on paikoin mukavasti piirretty, mutta kirjaksi asti eivät nämä sarjakuvat minusta tahdo kestää. Aivan kelpoa omakustannelehtimateriaalia olisivat tarinat kyllä erillään.
Vaikka, kuten esipuheesta ja takakannesta selviää, niiden tunnesisältö on tekijälleen uutta ja omakohtaista niin juonet näiden tunteiden ympärillä olivat valitettavan ennustettavia. Ehkä se on tuo viipyilevä sävy, mikä minulle näyttäytyi vain tyhjäkäyntinä. Sivuja käytettiin kyllä kymmeniä joka juttuun, mutta yhdessäkään ei päästy niin sanotusti puusta pitkään eikä oikein jaarittelua pidemmälle.
Sama, todella ohuen sisällön konsepti, on kyllä tuttu jo muutamista aiemmistakin Kurpitsan uusista albumeista, joten ehkä minä itse vain olen kasvanut ulos tästä meiningistä, jossa koko sisältö on se että raapaistaan hieman jotain yhtä tunnetta?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Tuisku Hiltusen sarjakuvat
« Vastaus #3 : 08.07.2020 klo 20:06:51 »
Heipparallaa!

Tähtivaeltajablogi päivitetty:

https://tahtivaeltajablogi.com/2020/07/08/sarjakuvat-tuisku-hiltunen-kuutamo-ja-muita-kertomuksia/

Eli esillä arvostelu Tuisku Hiltusen sarjakuva-albumista Kuutamo ja muita kertomuksia.

"Kulisseista riippumatta Tuisku Hiltusen tarinat tavoittavat jotain syvällistä elämästä, meitä ohjaavista tunteista sekä ihmisen ikävästä toisen luo."
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!