Kirjoittaja Aihe: Rip Kirby  (Luettu 98163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #60 : 14.08.2009 klo 21:38:14 »
Mites Jalavan Rip Kirby? Tulikos siinä noita alkupään tarinoita?

Minua kiinnostaisi hankkia Raymondin Kirby-seikkailuja siltä ajalta, jolle sijoittuu tarina "kapteeni Draken aarre".



tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #61 : 14.08.2009 klo 21:52:22 »
Olen ollut huomaavinani että Raymondille tuli kiire aika ajoin. Moneen otteeseen taustat on jätetty liian viimeistelemättömiksi. Jalavan albumin viimeisessä stoorissa taisi henkilötkin kärsiä mustan puutteesta.

Kuusi strippiä viikossa on kova tahti. Ja Raymondhan käsikirjoitti alussa Kirbyä itse. Eikö?

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #62 : 14.08.2009 klo 21:59:32 »
ja John Prentice oli apupiirtäjä vielä Raymondin ollessa elossa.
Ahaa! Tämä oli uusi tieto. Kitoos.

Ihmettelinkin miten Prentice oli heti alusta asti niin "raymondmainen".
Hyvässä merkityksessä, siis.

EDIT
Kas, joku muutti ketjun nimen. Hyvä.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2009 klo 22:18:08 kirjoittanut Tertsi »

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #63 : 23.11.2009 klo 18:03:10 »

Jokos jollain nopeella on hankittuna tuo IDW:n Rip Kirby Vol1 1946-1948.

Ensikommentteja odotellen (kannattaako hankkia?)

-MTT

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #64 : 24.11.2009 klo 16:38:34 »
Löytyy.

Hyvältä näyttää!

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #65 : 08.12.2009 klo 20:56:05 »
Rip Kirby -järkäle tuli postissa. Pahalta näyttää.

Jälki on hyvin usein tukkoista, mustaa on lurahtanut vähän liikaa.
Piirsikö Raymond tosiaan tuollaista tärinäviivaa?
Veikkaukseni on, että viivat on skannattu hiukan liian isolla resolla ja että pikselit ne siellä kiusaavat herkkää silmääni. Toinen mahdollisuus on, että paperi jolle nämä on painettu silloin joskus, antaa oman mausteensa viivaan. Sillehän ei kai sitten enää voi mitään.

En ole vielä luupilla tutkaillut surkeuden syitä, mutta  olen pettynyt. Jos olisin selaillut kirjaa etukäteen, se olisi jäänyt ostamatta.

Ostin tämän  netistä ja tässä tulos.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2009 klo 21:01:58 kirjoittanut Tertsi »

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #66 : 08.12.2009 klo 23:42:11 »
Hyvältä näyttää edelleen.

En lue sarjkuvia looppin kanssa tai muutenkaan nenä kiinni kirjassa.
Lisäksi ei ole mahdotomia ennakko-oletuksia siitä minkälaisesta matskusta n-kymmen vuoden takainen sanomalehtisarja joudutaan painamaan.

Netin kautta kun ostaa kannattaa varautua siihen että välillä tulee vikaostoksia. Kompensoituu sitten useimmiten nettipuljujen halvemmilla hinnoilla.

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #67 : 09.12.2009 klo 00:02:08 »
Hyvältä näyttää edelleen.

En lue sarjkuvia looppin kanssa tai muutenkaan nenä kiinni kirjassa.
Kuten en minäkään.
Minulla on erinomainen lukulamppu.

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #68 : 09.12.2009 klo 00:13:34 »
Lisäksi ei ole mahdotomia ennakko-oletuksia siitä minkälaisesta matskusta n-kymmen vuoden takainen sanomalehtisarja joudutaan painamaan.
Rohkenen väittää, että surkea/välttävä jälki ei selity materiaalin iällä, vaan
skannauksessa tehdyillä säädöillä.
Tämä Kirby-kooste olisi toisin toimien voinut olla ihan laadukas
julkaisu, luulen ma.  

Otan yhteyttä vielä tällä viikolla kustantajaan. Tuskin siitä on mitään
hyötyä, mutta olenpahan ainakin yrittänyt.

EDIT:
Vilkaisin vertailun vuoksi Terry ja piraatit 1943-44-kokoelmaa. Piirrosviivan reunassa ei ole mitään vikaa. Vaikka on siis kyse vielä vanhemmasta sarjakuvasta kuin tämä Rip Kirbymme.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2009 klo 00:57:03 kirjoittanut Tertsi »

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #69 : 16.12.2009 klo 11:30:14 »
Kirja tuli tänään ja vaikuttaa hyvältä, aikamoinen järkäle, itse en huomannut mitään ihmeellistä painojäljessä. Olen tyytyväinen, mutta tämän lukeminen menee ensi vuoteen, on sen verran rästissä.

Alkukeväästä tulee sitten toinen osa tästä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #70 : 05.02.2010 klo 09:48:39 »
John Prentice on nyt parhaimmillaan parast'aikaa Hesarissa julkaistavissa stripeissä. Tässä pari suurennosta. Yksityiskohtien määrä on mykistävä, mutta kuvat ovat silti selkeitä.

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #71 : 12.02.2010 klo 15:51:12 »
Vihdoinkin amazonilla on ruvettu antamaan lukijoiden toimesta moitteita Kirby-kokelman painojäljestä!!! Ihmettelinkin kun sille ropisee viisiä tähtiä jatkuvasti. Eikö ihmisillä ole silmiä päässä. Tai makua.

Erään postaajan mukaan Italiassa on Kirbyistä saatavilla parempilaatuisia versioita kuin tämä hyvin keskinkertainen tekele.

En missään tapauksessa osta seuraavaa osaa näkemättä sitä ensin.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2010 klo 15:53:38 kirjoittanut Tertsi »

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #72 : 12.02.2010 klo 18:54:32 »


Kannattaisiko ehkä Tertsi laittaa risuja kustantajalle aika pian. Kävin heidän sivuillaan ja siellä oli aika monta e-mail osoitetta jonne voi antaa asiallista palautetta. Palaute kannattaa antaa jos sinusta siltä tuntuu, ettei painotuote tyydyttänyt sinua. Minusta on hienoa, että olet tarkka paino jäljen suhteen. Niin minäkin olen. Kiva saada rahoilleen vastinetta kun painojälki on ihailtavaa katseltavaa. Siitä tulee kiva lukuelämys.

tertsi

  • Vieras
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #73 : 12.02.2010 klo 19:28:19 »

Kannattaisiko ehkä Tertsi laittaa risuja kustantajalle aika pian.
Kannattaisi. On vaan laiskottanut tässä viime aikoina, enkä ole saanut kirjoitettua palautetta. Ehkäpä huomenna lauantaina. Ensin käyn kyllä  ostamassa Kulkukatin pojasta Tappajan.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2010 klo 19:39:56 kirjoittanut Tertsi »

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #74 : 12.02.2010 klo 20:05:37 »


Kerrotko tarkemmin millaista vikaa kirjassa oli. Kysyn siksi, koska näin linkin, että Rib Kirby volume 2 oli ilmestynyt Amazonille.  Mietin kannattaisiko tilata. On meinaan Turkok Volume 1-4 ilmestynyt. Ja Manningin Magnus robottajain sankari kovakantisina.

Suuri kiitos MTT:lle linkistä Amazonin sivuille kun kyselin Al Williamsonista. Ilman tota linkkiä en olisi edes tiennyt Rib Kirgyn volume 1 ja 2:osasta lainkaan.

Samalla kun kirjoitat, voisitko mainita, että tekisivät kunnollisista lähteistä tuon Al WIlliamsonin Corricanin. Se julkaistaan vasta kesän kynnyksellä, joten aikaa koota aineistoa vielä on.