Kirjoittaja Aihe: Shang-Chi  (Luettu 681 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Shang-Chi
« : 21.07.2019 klo 04:54:32 »
tai virallisesti

ja kyllä on Mandariini. Ei, ei Ben Kingsley. Tony Leung.
Shang-China kanadalaiskiinalais-syntyperäinen Simu Liu

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Shang-Chi
« Vastaus #1 : 19.04.2021 klo 17:54:15 »

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #2 : 19.04.2021 klo 18:09:23 »
Trailerista en tunnistanut kyllä mitään siihen sarjakuvaan viittaavaa mitä itse tunnen. 70-luvun kung-fu tietojen varassa toki olen. Mielenkiintoiselta kuitenkin näytti.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #3 : 20.04.2021 klo 13:30:23 »
Sen kyllä arvasikin ettei nykyään voi elokuvissa näyttää englantilaisen kirjailijan Sax Rohmerin luomaa kaikille tuttua viiksekästä, vinosilmäistä ja pitkäkyntistä Fu Manchun hahmoa (mikä on sinänsä harmillista). Fu Manchu on esiintynyt lukuisissa kirjoissa, elokuvissa, TV- ja radio-ohjelmissa sekä sarjakuvissa yli sadan vuoden ajan. Tuo "kiinalaisen pahuuden perikuva" on aiheuttanut rasismisyytöksiä 1930-luvulta saakka.
Ja Shang-Chin näyttelijäkään ei oikein vielä vakuuttanut. Tuntui vähän kuin olisi katsellut vähän kieli poskella tehtyä nuoren Jackie Chanin traileria. Se ei sinänsä ole huono asia, mutta kun ostin kioskista pikkupoikana kaikki Kung Fu lehdet 1970-luvulla ja olen yhä säännöllisesti lueskellut niitä, on minulla Shang Chista jotenkin toisenlainen mielikuva.

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
« Vastaus #4 : 25.04.2021 klo 10:21:12 »
Vähän tylsä traileri oli tämä Shang-Chin tiiseri. Jos ei olisi ollut Marvelin logoa alussa, olisin luullut että nyt katsottiin uuden Mortal Kombatin mainosta tai jotain geneeristä kung-fu leffaa tai jotain vastaavaa. "Mandariinikin" meni ihan ohitse.

Paljon mieluummin kyllä tänä vuonna odottelen Black Widow- ja Eternals- leffoja, tämä putoaa johonkin katson jos jaksan -sarjaan.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #5 : 25.04.2021 klo 15:45:19 »
Heikohkolta näyttää. En juurikaan martial arts leffoissa pidä hidastuksista ja vaijereiden käytöstä. Taistelijoiden lentäminen wanhaan aikaan sijoittuvissa fantasioissa vielä menettelee mutta..... Varmasti tähän(kin) ympätään mukaan komediaa aika paljon kuten tapana on ollut monessa Marvelleffassa. Tulee katsottua sitten joskus kun fyysisen tallenteen hinta femman hujakoilla.