Kirjoittaja Aihe: Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".  (Luettu 3146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".
« : 05.07.2019 klo 02:14:51 »
Hei,

Minä olen lautapelisuunnittelija, minä tulin puhumaan piirtämisestä tänne foorumille, minä olen helsingin ykkönen netti sotalautapeleissä, tässä on minun sivu - https://www.lautapelisivusto.com, siinä se, jos joku haluaa siihen tutustua, mutta, piirtämisestä tulin silti kirjaamaan ja käymään mielipide vaihtoa tänne.

Minä aion suunnitella noin 50 - 150 eri lautapeliä, suomi nettiin, minulla tällä hetkellä on jo 33 lautapeliä netissä.

Tässä on videokaappausta, minun "ilmojein pilotit 1917", lautapelistäni, klikkaa linkkiä, niin, video näkyy selaimen ruudulla.

Video linkki - https://www.lautapelisivusto.com/videot/ip1917_koiratappelu_002.mp4

--

Tämä IP1917 on minun ensimmäisiä ihan omia lautapelejäni, joita olen nettiin laittana, lautapeli on kahden netti ihmisen välinen ilmataistelu.

Minä tahtoisin keskustella, seuraavista kohdista tuosta videon lautapelistäni, ja toivoisin palautetta.

1) Tyhjän alueen täyttäminen, minulla on tuo lautagrafiikka videolla, niin, maastoa ranskasta vuodelta 1917, tämä on minun ensimmäinen lautapeli jonka esitin sivustolleni, minä pyrin pitämään sen yksinkertaisena, mutta, silti "tehokkaana" ja "kauniina" ja "ajateltuna", kuinka nuo on onnistunut, kun tuota lautaa katselee, onko se "täynnä" vai jäikö minulle "tyhjiä" kohtia, taikka, onko kuvassa "tyhmiä" kohtia.

2) Peli merkkien ja grafiikan yksityiskohtia, onko grafiikat jälleen kerran, niin, "täynnä" ja "onnistuneet", ne on tarkoituksella hieman yksinkertaiset, mutta, yritän niin, että ei ole "tyhjiä tyhmiä" kohtia.

3) Kaiken grafiikan toimiminen yhdessä, kuinka hyvin nuo lentokoneet ja pilvet sopivat lautaan, entä räjähdykset ja savu hattarat ?

4) Jos on jokin piirtämisen alue jota olisi hyvä liittää tämän kaltaiseen grafiikkaan vastaisuudessa, olisin kiitollinen jos kertoisitte.

--

Minä olen Linuxin kanssa liikenteessä, minun piirto-ohjelmani ovat (k)ubuntussa gimp ja inkscape.

Minä kiitän palautteestanne, se video on tuossa ylläolevassa video linkissä.

:) :) :)

Hannu Särö.

--
« Viimeksi muokattu: 05.07.2019 klo 02:25:25 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Vs: Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".
« Vastaus #1 : 19.07.2019 klo 02:29:55 »
Hei,

Höh, eikö kukaan tahdo kertoa mielipidettä, minä olen lautapelisuunnittelija, tulin tänne kvaak foorumille oppimaan piirtämistä ja piirtämisen tekniikoita.

Olen harrastana piirtämistä jostain vuodesta 1984 lähtein taitavasti, eninosin olen piirtänyt tietokoneella ja ääriviiva tai pikseli grafiikkaa.

Pyrin että voisin kehittyä ihan oikeaksi lautapelisuunnittelijaksi, seuraavien vuosien ja vuosikymmenien aikana.

Olen alkana lautapeli harrastamisen netissä joskus 2009 ja 2014 lähtein vakavasti, ihan oman sivun kanssa, minun lautoja taidettani tietää noin 25 000 ihmistä tällä hetkellä, pyrin kasvattamaan lukua nyt tulevina vuosina.

Tässä on minun omakuva - minä pääsääntöisenä suunnittelen sotalautapelejä.




Tuo omakuva kuvaa minua vuonna 1985 ja siintä olen siirtynyt nykyiseen taulutelevisio aikaan.

:) :) :)

--
« Viimeksi muokattu: 27.08.2019 klo 17:47:33 kirjoittanut Hannu Särö »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".
« Vastaus #2 : 19.07.2019 klo 10:52:19 »
Vaikka Kvaakissa on ainakin muutama tyyppi, jotka ovat suunnitelleet bittikarttagrafiikkaa kaupallisiin peleihin, he eivät liene kovin aktiivisia juuri nyt (kesä, muut aktiviteetit...).

Todennäköisesti peligrafiikkafoorumeilta saisit parempaa palautetta. En osaa neuvoa sellaista tänä päivänä, itse olen seurannut vain englanninkielisiä joskus muinaisuudessa. Google auttanee.

Videostasi sanoisin, että ihan ok. Lentokoneiden malli on vähän liikaa yksinkertaistettu, mutta ei sekään haittaa kovin paljoa.

Täällä Kvaakissa tämä piirtäminen on keskittynyt varsin erilaiseen grafiikkaan. Sarjakuvan ilmaisumuotoa käytetään melko vähän peleissä muualla kuin Japanissa. Täällä puhutaan enemmän tussaamisesta ja sellaisista asioista, joita peligrafiikka ei juurikaan hyödynnä muuten kuin splash-kuvissa ja videoissa.

Tämä on minun mielipiteeni, muut voivat olla eri mieltä...  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Vs: Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".
« Vastaus #3 : 19.07.2019 klo 15:32:44 »
Hei,

Kiitos kun vastasit, minun pääsääntöiset kysymykseni, näin alkuun tulevat keskittymään kahteen kohtaan, jotka koen ongelmana.

1) Tyhjän kohdan täyttäminen laadukkaalla älykkäällä kuvalla.
2) Kivojen älykkäitten bonuksien lisääminen, melkein valmiiseen työhön.

Elikä minun töissäni on vielä tänään kevyen hieman tyhjää tyhmää kohtaa ja ajoittaista latteutta.

Minä uskon että ihan kuka tahansa taiteilija osaa jutella noista kahdesta, minä varmaankin kyselen vielä täällä kvaak foorumilla.

Tahdon taide ystäviä ympäri suomen, minä olen itse hieman kuuluisa lautapelitaiteilija, minulla on oma sivusto netissä, jossa näytän taidettani, noin 25 000 ihmistä tietää lautojani.

Täällä on minun lautapeli taiteeni - https://www.lautapelisivusto.com
Siellä on kuvia ja videoita jos joku haluaa nähdä tämän hetken lautojani.

Pyrin kehittymään ihan oikeaksi lautapelitaiteen tekijäksi, aion valmistaa 50 - 150 lautapeliä sivulleni.

:) :) :)

--
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019 klo 16:04:47 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Vs: Lautapelin piirtäminen, "ilmojein pilotit 1917".
« Vastaus #4 : 26.07.2019 klo 07:06:48 »
Jatkoja,

Ok, aika hiljaista on nyt kesällä, minä tulen uudestaan takaisin elokuun puolen välin paikkeilla, ihmisten kesälomat on sitten varmaankin jo enin osin pidettynä.

Minä tähän laitan vielä minun kuvakaappaukset, kaikista minun tämän hetken laudoistani -
https://www.lautapelisivusto.com/Etusivu.html?sivu=sivuston_kuvia


Tuossa linkissä on minun tämän hetken laudat, tulen sitten elokuun puolella takaisin, juttelemaan tyhjien tilojen täyttämisestä, värisävyistä ja kaikesta hienoudesta, mitä omaan taiteeseen voi laittaakaan.

Nähdään sitten elokuussa. :) :) :)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]