Sotakirjasto on viettänyt nähtävästi hiljaiseloa Kvaakin puolella, jollei lasketa sitä että olen itse hypännyt mainostamaan satunnaisiin ketjuihin. (Joskin vain ja ainoastaan aiheesta!) Sen sijaan että olisimme jatkaneet
Youtube-videoiden tekemistä (niitäkin on toki tulossa, jossain välissä...), niin olemme siirtyneet tiedottamaan asioista ja asioiden vierestä
Instagramiin. (Käykää toki seuraamassa molempia!) Tämä tosin ei ollut se varsinainen aihe josta tulin puhumaan, mutta käynee selitykseksi siihen että miksi uusin viesti on vuodelta 2019, eikä sekään minun tekemäni.
Sitten asiaan! Sotakirjastolta on ensi viikolla tulossa painosta uusi sarjakuvalehti, jota voi tilata ainoastaan Sotakirjastolta. Lehti keskittyy vähemmän yllättäen sotasarjakuviin, mutta varsinaisten sarjakuvien lisäksi siellä on mukana artikkelia, haastattelua, tekijäesittelyjä, sekä tietoja tulevista uutuuksista. Ja mikä parasta, niin lehti on tilaajille täysin ilmainen. Eli jos tilaat Sotakirjastolta mitä tahansa, niin saat tämän lehden tilaukseesi mukaan. Tarjous on voimassa niin kauan kuin lehteä riittää. Siinä tapauksessa että niitä on jäljellä vielä kun Porin sarjakuvafestivaalit (27.-28.8) järjestetään, lehteä saa sieltäkin aina kun ostaa jotain Musta Ritari kustannuksen/Sotakirjaston pöydästä.
Tässä ensimmäisessä numerossa ovat mukana Tuomas Koivurinne, Mauri Tuure, Vesa Vitikainen, Mikael Mäkinen ja Hannu Kesola. Lehti sisältää Tuuren sarjakuvan Huijaus, sekä Vitikaisen, Mäkisen että Kesolan sarjakuvan Kunnian päivät. Sen lisäksi on Tekijäesittely Mauri Tuuresta, että pidempi haastattelu Panssarikenraalin tekijöiltä, Vitikaiselta ja itseltäni. Kansi on uskomattoman Tuomas Koivurinteen maalaus, joka on tehty tätä numeroa varten.
Jotta kaikilla olisi hyvä syy tilata kaupastamme jotain saadakseen tämän lehden, on kesä-heinäkuun tarjouksiin laitettu kaikki Revontulen sotasarjakuvat joita on vielä jäljellä 5 euron kappalehintaan.
TÄMÄ TARJOUS ON VALITETTAVASTI JO VANHA, SILLÄ KAIKKI SOTAKIRJASTO ESITTÄÄ 1/21 LEHDET ON JAETTU!