Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 54133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TS2016

  • Jäsen
  • Viestejä: 138
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #600 : 16.06.2022 klo 12:44:58 »
Miten KVAAK-kirjalle tuo varhainen Hugo Pratt, josta oli artikkeli? Suuressa Sarjakuvakirjassa oli aikoinaan jotain, mutta muuta ei liene julkaistu. Ja sarjan keskeltä Jalava julkaisi yhden albumin Kersantti Kirkin seikkailuja. Oli hyvä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #601 : 16.06.2022 klo 14:48:03 »
Ei taida ehtiä ennen juhannusta?  :P

Ei ainakaan tämän vuoden.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #602 : 16.06.2022 klo 15:27:51 »
Miten KVAAK-kirjalle tuo varhainen Hugo Pratt, josta oli artikkeli? Suuressa Sarjakuvakirjassa oli aikoinaan jotain, mutta muuta ei liene julkaistu. Ja sarjan keskeltä Jalava julkaisi yhden albumin Kersantti Kirkin seikkailuja. Oli hyvä.
Mulla on toi Suuri sarjakuvakirja 2, jossa on yhden sivu tieto-osuus Pratista. Tuossa samaisessa kirjassa on myös Prattin sarjakuva "Varjo", joka näyttää omituisesti Mustanaamiolta. Suuri sarjakuvakirja 3:ssa, jota minullla ei ole...pitäisi olla sarjakuva "Pataässä". En tiedä onko siinä Pratista mitään tieto-sivua.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 747
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #603 : 30.06.2022 klo 21:19:20 »
Ei ainakaan tämän vuoden.

Ehtiiköhän tämän vuoden lomat loppua ensin?  ;D

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #604 : 30.06.2022 klo 21:24:02 »
Ehtiiköhän tämän vuoden lomat loppua ensin?  ;D

Riippuu lomien ajankohdasta. Elokuussa on luvattu painosta kotelot. Tiedotetta on tulossa, kesäkiireiden vuoksi on jäänyt laittamatta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #605 : 01.07.2022 klo 09:58:17 »
Eternautin tapauksessa se taas meni siten, että Kvaakin ideoista punnittiin parhaat ja kvaak kirjan ylin päättävä elin, kollegio, päätti Eternautista, johon Petteri Oja ehdotuksestani (Turusta Dropsieita noutaessani) tarttui.

Eternautti oli yksi niistä kirjoista, joiden suomentamisesta olin itsekin haaveillut, joten tähän ehdotukseen oli helppo tarttua. Sama juttu seuraavan, vielä julkistamattoman projektin kanssa. Juuri näin siis:

Mutta joo, kannattaa ihmisten tosiaan unelmoida kirjallisessa muodossa pitkin poikin Kvaakia, koska onhan se mahdollista että käy kuin Sandman-tarinassa, jossa toivotaan mahdollisimman monen kissan uneksivan paremmasta maailmasta niin että eräänä päivänä saalistajat heräisivät todeksi tulleeseen unelmaansa.

Muitakin käännösprojekteja on toteutettu tähän tyyliin, esim. Aseman, Zum Teufelin ja Täysi Käden yhteiset Altanit. Kun tarpeeksi moni tarpeeksi kauan haaveilee jonkun asian toteuttamisesta niin jonain päivänä se materialisoituu. Altania on muuten tulossa loppukesästä lisää, tällä kertaa aiemmin kääntämätöntä: https://www.sarjakuvakauppa.fi/kolumbus-eraan-haahuilijan-tarina.html

Etranger

  • Transvisionary tramp
  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #606 : 27.07.2022 klo 23:27:25 »
Mites kustannusmielessä tuo Mark Schultzin Jack Cadillac (xenozooisia tarinoita, tjsp.)?

Ei kai niitä kaikkia suomeksi tullut, missään formaatissa?

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #607 : 24.08.2022 klo 10:50:02 »
Suuri päivä on koittanut! Kohta kaikkien mesenauttien kirjahyllyssä komeilee Eternautti-slipcase! Postitukset ja noudot Turusta aloitettiin maanantaina, torstain jälkeen niitä voi ilmoittaneet hakea Helsingistä ja Oulusta. Kaikille mesenauteille on laitettu tiedotusta asiasta. Lopultakin saadaan tämä projekti loppuun, ja toivottavasti vanha klisee ”hyvää kannatti odottaa” on kaikkien mielestä oikeutettu. Kiitokset teille kaikille kärsivällisyydestä ja tuesta!

Jos olet jo saanut pakettisi, kerro ihmeessä miltä se ja kirjat näyttävät! Ja mitä mieltä olet itse sarjakuvasta?

Ps. Kirjoja ilman boksia voi ostaa myös sarjakuvakaupoista jahka mesenautit ovat saaneet omat eksklusiiviset kotelonsa. Muutama kotelollinen kappale saattaa jäädä yli, ja näitä keräilyharvinaisuuksia voi todennäköisesti ostaa seuraavan kampanjamme yhteydessä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Maso

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Kvaak!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #608 : 25.08.2022 klo 16:35:48 »
Paketti saatu. Mesenaatinro 50, joten varmaan moni muukin on jo omansa saanut. Toinen vielä tulossa myöhemmin.. Samoin kommentit. Mutta hienolta näyttää päällisin puolin.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #609 : 27.08.2022 klo 18:26:10 »
Tänään kävin hakemassa Tuon Eternautti kirjan Mika Iivarilta Ruskeasuolta. Laitoin kirjapaketin reppuun...siellä oli jo yksi tarjotin ja hiirimatto..koteloineen päivineen (ne oli ensimmäiset hankintani siivouspäivän kirppislöydöistä). Ikusena pessimistinä olin ottanut myös takkini mukaan...joka myös oli sullottu reppuun. Siitä siiten poljin Hesperianpuistoon katsomaan puiston kirppikset ja keskustaan Vanhan kirkon puistoon, jossa oli suurin kirppiskansa.

Sieltä ostin Canon AE-1 Program (35 mm) filmikameran ja kaksi optiikkaa mukaan + kantolaukku. Maksoi vain 75 euroa (tinkasin myyjän suohon...olenko sukua Väinämöiselle)...lähes ilmainen. Siitä Kaisaniemen kautta Karhupuistoon...mutta sieltä ei kirpputoreilta löytynyt mitään. Siinä vaiheessa repun paino ja varsinkin Eternautti-kirja alkoi viedä miehestä mehut...varsinkin, kun se kameralaukku oli myös olkalaukkumaisesti kannossa.

Tästä poljin takas Kannelmäkeen radanvartta...tietenkin Pasilassa piti mennä kiertoteitä ja Huopalahden aseman ja Pohjois-Haagan välinen osuus oli pyörätie revitty auki. Kannelmäessä vielä Kaaren prismaan ja sieltä muovikassillinen painavaa kannettavaa...meni pyörän tankoon (lainvastaisesti). Onneksi koti oli ihan lähellä.

Kotona T-paita oli hiestä litimärkä ja selkä ihan paskana kantamisesta (ollut muutenkin kipeenä viime aikoina). Juu älkää kantako Eternautti-boksia pitkin Stadia...se on tosi painava jötikkä. Ihme kyllä selvisi hyvin repussa...ei naarmun naarmua missään. Iivari oli viksusti laittanut sen muovikassiin tuon kirjakotelon. Laitoin kyllä minipyyhkeen ympärille, joten se oli kunnolla pakattu reppuuni.

Sanoisin, että siivouspäivästä tuli oikein onnistunut...sain viimeinkin Eternautti-kirjan, löytyi hyviä kirpputorikamoja ja ruumis sai sekä aurinkoa, että liikuntaa. Voiko enempää pyytää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #610 : 27.08.2022 klo 20:12:46 »
Paketti saatu. Mesenaatinro 50, joten varmaan moni muukin on jo omansa saanut. Toinen vielä tulossa myöhemmin.. Samoin kommentit. Mutta hienolta näyttää päällisin puolin.
Näkeekö tuon mesenaattinumeron jostain kohtaa tästä boksista?
Itse en löydä kuin tuosta jouluisesta postikortista 158/238.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #611 : 27.08.2022 klo 20:39:36 »
Ainakin kirjanmerkissä on joku sarjanumero. Tiedä sitten onko se sama kuin mesenaattinumero.

Timo

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #612 : 27.08.2022 klo 20:51:03 »
Ainakin kirjanmerkissä on joku sarjanumero. Tiedä sitten onko se sama kuin mesenaattinumero.

Timo

Kirjanmerkissä oleva numero ei ole sama kuin mesenaattinumero. Se on järjestysnumero niistä jotka otti kirjanmerkillä kirjan. Mesenaatteja 238, kirjanmerkkejä 100.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J4N1

  • Jäsen
  • Viestejä: 185
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #613 : 30.08.2022 klo 13:55:53 »
Tänään oli Eternaattori materialisoitunut lähikaupan pakettiautomaattiin. Hiukan jo aloittelin sitä alkuperäistä versiota. Hienolta näyttää.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #614 : 30.08.2022 klo 19:02:44 »
Kaivatut Eternautit tulivat nyt tännekin. Kirjat ja kotelo vaikuttavat tukevilta, ja sarjakuvat erittäin hienoilta. Näissä on valtavasti sarjakuvasivuja, 350 + 50. Tuntuu hyvältä saada nämä!

Pääkirjan ihailtavan asiantuntevat oheistekstit kyllä ovat yllättävän pienellä – varmaankin painoteknisistä syistä, jotta ne mahtuivat tiettyyn tilaan. Minun pitää etsiä suurennuslasi, jotta jaksan lukea näin pientä fonttia pidempään. Ohuemmassa kirjassa artikkelien fontin koko on minusta sopiva.

Ohuempi kirja eli Eternautti 1969 muuten sointuu kannen ulkoasussa kivasti yhteen Dropsie Avenue -kirjojen kanssa!