Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 55945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #570 : 27.04.2022 klo 13:26:23 »
Tiedoksi täälläkin kaikille KVAAK Kirjan mesenauteille (me tykästämme teitä!), että lisäherkkuna kirjoille on tulossa komea slipcase, kotelo, kirjahyllyn kaunistukseksi. Alla on mallikuva, ei vielä lopullinen tuote.
Ohhoh!
Kyllä näyttää hyvältä. Todella hienon näköinen kotelo.

Mietin, että jos tämmöinen kirja olisi tullut esim. Suomalaisen kirjakauppaan ostettavaksi, niin kuinka paljon Suomalainen olisi kehdannut laittaa tuohon hintalappuun nk. Suomaisen kirjakaupan lisää.

Siinä lafkassa, kun Punaparta kirjatkin maksaa 46,95 €, niin tämä kirja-boksi huitelis varmaan jossain 100 euron tietämillä.

Mesenoimalla saa kyllä selvästi rahoilleen katetta...Eternautti-boksi näyttää tosi upeelta!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #571 : 27.04.2022 klo 18:18:35 »
Ei kannata painaa kaupallisia toimijoita alas. KVAAK Kirjan kumppanina on joka kerta myös kustantaja.

Kuten monesti on todettu, KVAAK Kirjassa myös tehdään paljolti aivan pyyteetöntä työtä sarjakuvakulttuurin eteen. Kukaan ei ole myöskään turvassa inflaatiolta, joten plussa muuttuu nopeasti miinukseksi olipa tarkoitus kuinka ylevä tahansa.

Eternautti-boksi näyttää tosi upeelta!

Odotas, kun saat paketin käteesi ja pääset lukemaan teoksia. Siihen on ihan syynsä, miksi tiimi odottaa innosta pinkeänä yleisön reaktiota opuksiin.

J4N1

  • Jäsen
  • Viestejä: 186
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #572 : 28.04.2022 klo 18:30:27 »
Ohhoh!
Kyllä näyttää hyvältä. Todella hienon näköinen kotelo.

Mesenoimalla saa kyllä selvästi rahoilleen katetta...Eternautti-boksi näyttää tosi upeelta!

Ihan kuin tässä ei muutenkin jo odottelisi Eternaattoria ihan malttamattomana, niin sitten vielä kiusataan tuollaisilla kuvilla.  ;D

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 756
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #573 : 18.05.2022 klo 21:01:26 »
Turun sarjakuvakaupalla oli ennakkomyyntiä Eternauteille ja arvioitu ilmestymispäivä 27.6.2022. Ilmestyykö tämä samaan aikaan kaikille vai saisiko mesenautit tämän aikaisemmin?  :o

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #574 : 19.05.2022 klo 09:24:39 »
Turun sarjakuvakaupalla oli ennakkomyyntiä Eternauteille ja arvioitu ilmestymispäivä 27.6.2022. Ilmestyykö tämä samaan aikaan kaikille vai saisiko mesenautit tämän aikaisemmin?  :o

Mesenaateille toimitetaan ensin, sitten tulevat myyntiin kaikille.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TS2016

  • Jäsen
  • Viestejä: 142
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #575 : 31.05.2022 klo 12:23:13 »
Kauanko vielä pitää odottaa? Ei sentään tule vuosi täyteen vielä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #576 : 31.05.2022 klo 15:05:35 »
Kauanko vielä pitää odottaa? Ei sentään tule vuosi täyteen vielä.

Toivotaan ettei enää kauaa. Slipcaset puuttuu vielä, kirjat ovat jo valmiit. Ja ovat todella onnistuneet!!!! Ollaan vähän himmattu tarkoituksella viestinnän kanssa, ettei odotus käy liian pitkäksi. Nämä sopimusneuvottelut ovat noiden oikeuksien omistajien kanssa aika pitkällisiä prosesseja, ja niihin emme ole amatööreinä osanneet riittävästi varautua. Lisäksi siihen vielä pandemiat ja sodat, jotka vaikeuttavat toimitusketjuja ja esim. paperin tai kansipahvin saatavuutta! Mutta, kuten mainittu, kohta tärähtää!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #577 : 02.06.2022 klo 17:31:43 »
Muuten, kirjan oheisartikkeleissa olisi kiinnostavaa lukea, miksi ja miten (esim. kuka ehdotti) julkaisemisessa päädyttiin tällä kertaa juuri Woodiin.

Eiväthän nämä ole mitään salaisuuksia. Petri Aarnio kertasi KVAAK Kirjan historiaa Tampere Kuplii -esityksessään siihen malliin, että alkuperäinen idea Dropsien tapauksessa tuli häneltä, Eternautin ideoi Zum Teufelin Petteri Oja ja Wood-kokoelma oli puolestaan Egmontin Jouko Ruokosenmäen haave.

Kiinnostavina ja mieluisina ne ovat sitten ideoista lähteneet versomaan kirjoiksi isommalla porukalla. Suuri osa hommasta on hauskaa, ja sitten sellaisella ideologian palolla ja keskinäisellä tsemppauksella joukko heilauttaa itsensä yli siitä ikävämmästä osasta tekemistä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #578 : 02.06.2022 klo 18:36:05 »
Eiväthän nämä ole mitään salaisuuksia. Petri Aarnio kertasi KVAAK Kirjan historiaa Tampere Kuplii -esityksessään siihen malliin, että alkuperäinen idea Dropsien tapauksessa tuli häneltä, Eternautin ideoi Zum Teufelin Petteri Oja ja Wood-kokoelma oli puolestaan Egmontin Jouko Ruokosenmäen haave.

Korjataan sen verran että Dropsie -idean isä on kyllä Petri mutta ei Aarnio vaan Hänninen. Tunnetaan kvaakissa nimimerkillä Doc Lomapäivä. Dropsien historia löytyy tästä ketjusta. Asiaa on myös käsitelty Sivukujien esipuheessani.

Eternautin tapauksessa se taas meni siten, että Kvaakin ideoista punnittiin parhaat ja kvaak kirjan ylin päättävä elin, kollegio, päätti Eternautista, johon Petteri Oja ehdotuksestani (Turusta Dropsieita noutaessani) tarttui. Woodin tapauksessa taas Egmont lähestyi meitä yhteistyöehdotuksella, joka on siis tämä Joukon pitkäaikainen haave.

Kvaak kirjan lyhyeen historiaan mahtuu kyllä niin paljon hauskoja ja yllättäviä tilanteita ja sattumuksia että jonkinlainen historiikki pitänee joskus kirjoittaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.06.2022 klo 20:11:24 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 291
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #579 : 02.06.2022 klo 19:29:47 »
Mutta kyllähän me tehtäis enemmänkin näitä kirjoja, jos vain oikeuksien omistajat ja perikunnat toimisivat sopimusasioissa vikkelämmin!  :D

Timo

Timo

  • Mikä lie
  • Jäsen
  • Viestejä: 165
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #580 : 02.06.2022 klo 20:01:57 »
Kyllä ainakin minä olematonta hattuani nostan ja syvän virtuaalisen kumarruksen kera kiitokseni lausun KVAAKin porukalle jaksamisesta ja puurtamisesta ja jaksamisesta. Jatkojulkaisuja kieli pitkällä odottaen....
 

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #581 : 02.06.2022 klo 21:00:36 »
Kyllä se on niin, että noissa kustannus hommissa ei kannata rupee hätäilee...muuten jäljestä tulee kuin hätästen "sensuroitu".
Tietysti olisi kiva jos kvaak kirja saisi 2 kirjaa vuodessa julkastua, mutta kyllä nyky-vauhtikin mulle riittää.
Täällä odotetaan, että saisikohan Eternauttia luettua kesälomalla...alkaa meinaa  juhannuksena kesäloma.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #582 : 02.06.2022 klo 21:14:58 »
Tietysti olisi kiva jos kvaak kirja saisi 2 kirjaa vuodessa julkastua, mutta kyllä nyky-vauhtikin mulle riittää.

Toistaiseksihan on tullut  2 kirjaa vuodessa, viime vuonna Dropsie Avenue ja Sivukujat, tänä vuonna tulee ainakin Eternautti ja Eternautti 1969! Ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, tänä vuonna tulee vielä Verta ja väristyksiä ennen joulua!

Teaserina sen verran, että seuraava julkaisu voisi ollakin esim. 3 kirjan kokonaisuus, mitäs arvon kvaakkaajat sellaisesta satsista tuumaisivat?
« Viimeksi muokattu: 02.06.2022 klo 21:55:20 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #583 : 02.06.2022 klo 21:22:11 »
--
Kvaak kirjan lyhyeen historiaan mahtuu kyllä niin paljon hauskoja ja yllättäviä tilanteita ja sattumuksia että jonkinlainen historiikki pitänee joskus kirjoittaa.  ;D

Kollektiivisten unelmien toteuttamistahan tämä on jollain tasolla. Täällähän on jossain se ketju sarjakuvaharrastajien unista, mutta tässä kohden maailmanaikaa ovat unet jollain ihmeellä konkretisoituneet tosiolevaisiksi. Ainakin omalla kohdalla. Ihmettelin vuoden 2013 sarjisfestareilla David B:n t-paitaa ja siinä ollutta hienoa mutta eriskummallista kuvaa, ja nyt sitten itselläni on paita samalla aiheella.


(David B. on muuten vähän Pertti Jarlan näköinen...)

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #584 : 02.06.2022 klo 21:52:36 »
Korjataan sen verran että Dropsie -idean isä on kyllä Petri mutta ei Aarnio vaan Hänninen.

Tosiaan, meni kirjoittaessa sekaisin. Petri A. piti siis esityksen ja siinä esityksessä nimellisesti kunnian taisi saada Petri H. ja kumpp. vaikka toki kunnia/syyllisyys jakautuu laajemmin.

Onhan näissä teoksissa itsessään ollut aina jotain erityistä, että ne ovat saaneet tekijät ensin ryhmittäytymään ja sitten puurtamaan julkaisujen eteen.

On todella jännä nähdä, miten Eternautti teosparina otetaan vastaan. Wood puolestaan on antologiana hieman erilainen, kuin kaksi aiempaa. Ja ilmeisesti nimeämättömän nelosprojektin tiisaaminen jo alkoi...