Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 54108 kertaa)

DotC ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 739
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #105 : 27.05.2020 klo 22:23:42 »
Mesenaattiin ei tarvitse rekisteröityä, jos haluaa vain rahoittaa projekteja.

Hyvä, koska inhoan rekisteröintejä...siellä kuitenkin kysytään kaikkia semmoisia tietoja, joita en halua luovuttaa tahoille, joita en tunne.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 739
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #106 : 27.05.2020 klo 22:25:18 »
Siellä mesenaatissa voi maksaa luottokortin lisäksi suoraan pankkitunnuksilla (paytrail/lemonway muistaakseni maksujen välittäjä).  Mua voi myös suoraan lähestyä yksityisviestillä, jos se mesenaatti tuntuu liian pelottavalta :). Lisäksi, kirjoja toimitetaan ja voi noutaa pk-seudulla, jos ei luota postiin/matkahuoltoon.  Tavoitteena että kukaan halukas ei jää ilman kirjaa.
Hienoa! Itse haen mieluimmin kirjani itse! Postin ninjat ei houkuttele yhtään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #107 : 28.05.2020 klo 01:12:26 »
Toivottavasti tuonne on Kickstarterin tapaan keksitty myös houkuttelevia matskuja ihmisille, jotka ovat valmiit pistämään projektin kannatukseen myös isoja rahasummia. Tuskin sentään tonneja, mutta ehkä löytyisi muutama ihminen, joilta irtoaisi edes joitain satasia. Toivossa on hyvä elää. Ja ainakin, mitä olen itse Kicksejä ja muita seurannut, niin nämä nk. valaat ovat useissa proggiksissa olleet elintärkeitä.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #108 : 28.05.2020 klo 07:54:43 »
Kavaakissa on keskustelufoorumit "Eurooppalaiset sarjakuvat" ja "Toimintasankarit" yms, mihinkäs kategoriaan Eisner kuuluu ?? :)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #109 : 28.05.2020 klo 08:51:28 »
Kavaakissa on keskustelufoorumit "Eurooppalaiset sarjakuvat" ja "Toimintasankarit" yms, mihinkäs kategoriaan Eisner kuuluu ?? :)

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,2043.msg512863.html#msg512863

Muut sarjakuva-aiheet
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #110 : 28.05.2020 klo 12:45:55 »
Kavaakissa on keskustelufoorumit "Eurooppalaiset sarjakuvat" ja "Toimintasankarit" yms, mihinkäs kategoriaan Eisner kuuluu ?? :)
Kvaakin jakohan tehtiin vähän sen perusteella että miten paljon eri säikeitä voisi kuhunkin osioon tulla tai harrastajakunnan jakautumiseen perustuen. Helpottaisi keskustelujen löytymistä silmäilemällä. Ite sanoisin että Dropsie Ave olis alternativea, mutta esim. Spirit taas joko toimintasankari tai sanomalehtisarjakuvaa. Eisnerin töissä olisi myös ainesta estetiikka-alueella pohdittavaksi ja onhan hänellä oppaisiinkin lukeutuvaa tuotantoa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #111 : 28.05.2020 klo 15:39:37 »
ja onhan hänellä oppaisiinkin lukeutuvaa tuotantoa.

Nyt jätät ne oppait rauhaan, hentai-baka!  :laugh:
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 824
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #112 : 28.05.2020 klo 16:56:02 »
Toivottavasti tuonne on Kickstarterin tapaan keksitty myös houkuttelevia matskuja ihmisille, jotka ovat valmiit pistämään projektin kannatukseen myös isoja rahasummia.

Kickstarter on niin hiottu, toimiva ja koukuttava alusta, että sieltä kannattaa ottaa mallia useaan seikkaan.

Puhuin tuossa parille ihmiselle tästä tulevasta kampanjasta, ja hekin sanoivat heti, että "annas linkki Mesenaattiin". Vastasin, että voi, voi, linkkiä ei ole vielä, vaan käy itse etsimässä sieltä perjantaina. Juu-u. Olisiko se siellä sitten osastossa "Julkaisut", vai?

Pahoittelut Mesenaatin moittimisesta ensituntuman perusteella. Kiitos teille kvaakkilaisille, jotka olette taustalla tarttuneet härkää sarvista, tehneet jo monenmoista työtä ja suunnitelleet kampanjan!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #113 : 28.05.2020 klo 17:58:31 »
Kickstarter on niin hiottu, toimiva ja koukuttava alusta, että sieltä kannattaa ottaa mallia useaan seikkaan.

Puhuin tuossa parille ihmiselle tästä tulevasta kampanjasta, ja hekin sanoivat heti, että "annas linkki Mesenaattiin". Vastasin, että voi, voi, linkkiä ei ole vielä, vaan käy itse etsimässä sieltä perjantaina. Juu-u. Olisiko se siellä sitten osastossa "Julkaisut", vai?

Pahoittelut Mesenaatin moittimisesta ensituntuman perusteella. Kiitos teille kvaakkilaisille, jotka olette taustalla tarttuneet härkää sarvista, tehneet jo monenmoista työtä ja suunnitelleet kampanjan!

On meillä se linkki sinne ollut jo toista viikkoa, mutta sitä on ihan turha jakaa kenellekään kun se ei toimi vielä, koska sivua ei ole julkaistu. Ihan kiva että porukalla kiinnostaa niin paljon että linkki tarvittais. Kickstarter/Mesenaatti kamppiksista on tosiaan otettu mallia mm. noiden ekstrojen kanssa, siellä on vaikka mitä kivaa tarjolla. Huomenna näette. Kickstarterista vielä sen verran että päädyttiin käyttämään kuitenkin kotimaista palvelua, koska veikkaan että ulkomainen alusta ei kuitenkaan ole sen tutumpi ja siinä olisi tullut turhaa säätöä talkooporukalle ulkomaan bulvaanien kanssa.

Toivotaan että mesenaattisivu julkaisun jälkeen tavoittaa kaikki, kyllä siitä on joka paikkaan suunnitteilla puffia, twitteriin, facebookiin, kvaakkiin, lehdistötiedotteisiin, sarjainfoon... Toki myös teillä kaikilla kvaakkilaisilla on iso rooli kun jaatte sitä linkkiä sitten eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2020 klo 19:15:34 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 039
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #114 : 28.05.2020 klo 20:49:02 »
Jos haluat laadukasta käännössarjakuvaa suomeksi, nyt on tilaisuutesi tehdä jotain asian eteen!

Katu Bronxissa -sarjakuvaromaanin julkaisu on tapaus, joka edistää omalta osaltaan laadukkaan käännössarjakuvan saattamista suomen kielelle.

Nyt on tekojen aika. Unelma Kvaak Kirjasta voi olla totta, jos siitä tehdään totta. Mikäli tämä onnistuu, jatkoa tulee.


Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #115 : 29.05.2020 klo 07:42:06 »
Joukkorahoituskampanja Will Eisnerin Dropsie Avenue - Katu Bronxissa julkaisemiseksi Suomessa on käynnistynyt Mesenaatissa! Osallistu rahoitukseen osoitteessa:

https://mesenaatti.me/1658

Hankkeessa on mukana Suomen eturivin sarjakuvataiteilijat: Ninni Aalto (Sähköjänis), Mari Ahokoivu (Oksi), JP Ahonen (Belzebubs), Matti Hagelberg (Läskimooses), Petri Hiltunen (Praedor), Jyrki Nissinen (Borgtron), Pentti Otsamo (FC Palloseura), Ville Pirinen (Yhesti yhes paikas), Marko Raassina (Kalevala), Anssi Rauhala (Väinö I - Suomen kuningas) ja Janne Toriseva (Valas).

Mukana yhteistyössä on myös Kustannusosakeyhtiö Sininen Jänis.

Nyt jokaisella on ainutlaatuinen mahdollisuus vahvistaa suomalaista sarjakuvakulttuuria tukemalla Dropsie Avenuen julkaisemista suomeksi!

Uutinen aiheesta: http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2666.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Maso

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Kvaak!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #116 : 29.05.2020 klo 09:41:42 »
Aika mukavasti on ilmeisesti lähtenyt liikkeelle.

Mites tuo sponsorimesenaatti, johon "kuuluu hankkeessa mukana olevan sarjakuvataiteilijan "Katu Bronxissa" -originaali Will Eisnerin Hengessä"? Onko originaaleja kuitenkin enemmän kuin 1 kpl, ja pystyykö taiteilijaan vaikuttamaan (siis siihen kenen taiteilijan originaali pakettiin tulee)? (koska nuo originaalipaketit on tuolla myös erillisinä)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #117 : 29.05.2020 klo 09:48:08 »
Aika mukavasti on ilmeisesti lähtenyt liikkeelle.

Mites tuo sponsorimesenaatti, johon "kuuluu hankkeessa mukana olevan sarjakuvataiteilijan "Katu Bronxissa" -originaali Will Eisnerin Hengessä"? Onko originaaleja kuitenkin enemmän kuin 1 kpl, ja pystyykö taiteilijaan vaikuttamaan (siis siihen kenen taiteilijan originaali pakettiin tulee)? (koska nuo originaalipaketit on tuolla myös erillisinä)

Kun sen ostaa, saa esittää toiveen taiteilijasta. Se pyritään toteuttamaan. Ihan kaikki taiteilijat ei ole kuitenkaan sitoutuneet tekemään kuin vain yhden kappaleen originaaleja. Ei muuta kuin ostamaan! :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #118 : 29.05.2020 klo 12:49:39 »
Hienosti lähtenyt kamppis liikkeelle, varmaan toteutuukin! Näytesivuilla tekstaus on kuitenkin mun silmään aika isoa. No, onhan se alkuperäisessäkin, mutta tuohan erottuisi jo vaikka A6 koossa! Sivumäärääkin hieman ihmettelin. Ainakin yksi jenkkipainos näkyy olevan 170 sivua. Suomalainen kasvaa 192:een ja jos artikkeliosio toteutuu peräti 222:n?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #119 : 29.05.2020 klo 13:12:27 »
Aivan mahtavaa! Upea menestys!

Tunnustan heti, etten ole viime vuosina juuri piitannut siitä mitä sarjakuvia Suomessa julkaistaan. Vasta nyt, kun näin syksyn julkaisulistat havahduin siihen, ettei käännössarjakuvaa julkaista juuri lainkaan. Kiinnostus hyviä sarjakuvia kohtaan on selvästikin ennallaan, mutta ehkä informaatio- ja ärsyketulvan keskellä ihmiset eivät vain aina jaksa lähteä kaikkeen mukaan.

Onneksi kuitenkin tähän!

Kustannustoiminta näyttäisi tänä vuonna ottaneen sen odotetun (ja pelätyn) joukkorahoitusharppauksen, jossa perinteinen kustannustoiminta jää taka-alalle ja sarjakuvien ystävät ostavat Mesenaatista. Toivottavasti muutkin kustantajat seuraavat Kvaak kustannuksen ja Sinisen Jäniksen jalanjälkiä, ja uskaltavat lähteä pyörittämään joukkorahoitus- ja kustannusprojekteja!