Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 54315 kertaa)

Timo Ronkainen, Lurker ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #90 : 27.05.2020 klo 14:31:43 »
Eräältä belgialaiselta kauppiaalta/kustantajalta. Hän on itse painattanut ne ex librikset 2000-luvun alussa ja käytti ne Eisnerillä nimmaroitavana. Julisteet tulevat samasta paikasta mutta niiden historiaa en tunne yhtä tarkasti. Ex libriksiä on neljää erilaista ja jokaisen painos on vain 250 kappaletta.

Enpä odottanut noin hienoja juttuja. Hatunnosto kuka tuon onkaan hoitanut!!

Niin ja unohtu kysyä. Ilmoitattehan sitten kellonajan milloin tuo Mesenaatissa on.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020 klo 14:36:37 kirjoittanut MTT »

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #91 : 27.05.2020 klo 14:57:01 »
Enpä odottanut noin hienoja juttuja. Hatunnosto kuka tuon onkaan hoitanut!!

Niin ja unohtu kysyä. Ilmoitattehan sitten kellonajan milloin tuo Mesenaatissa on.


29.5.2020 klo 8 tähdätään. :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #92 : 27.05.2020 klo 14:59:01 »
29.5.2020 klo 8 tähdätään. :)

Kiitos :)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #93 : 27.05.2020 klo 15:27:08 »
Eräältä belgialaiselta kauppiaalta/kustantajalta. Hän on itse painattanut ne ex librikset 2000-luvun alussa ja käytti ne Eisnerillä nimmaroitavana. Julisteet tulevat samasta paikasta mutta niiden historiaa en tunne yhtä tarkasti. Ex libriksiä on neljää erilaista ja jokaisen painos on vain 250 kappaletta.
Siis onko Eisner nimmaroinut 4 x 250 Exlibristä! Kyllä on käsi ollut kipeä tuon jälkeen!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #94 : 27.05.2020 klo 16:33:37 »
Enpä odottanut noin hienoja juttuja. Hatunnosto kuka tuon onkaan hoitanut!!


Kiitos!
Tulin joskus hankkineeksi noita ex libriksiä itselleni ja ajattelin, että joku muukin voisi niistä tykätä.


Siis onko Eisner nimmaroinut 4 x 250 Exlibristä! Kyllä on käsi ollut kipeä tuon jälkeen!

Onhan se varmasti ollut melkoinen savotta. Mutta ei hän sitä ihan ilmaiseksi ole tehnyt  ;D
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #95 : 27.05.2020 klo 18:47:42 »
Nyt onkin mielenkiintoista nähdä miten paljon tommonen Eisner Exlibris maksaa. Mä en kerää tämmöisiä juurikaan ollenkaan, mutta kyllä Eisnerin nimmarin voisin ehkä omistaa. Saa kyllä olla aika alhainen hinta, että semmoisen itselleni aikoisin hankkia.

Itse tuo "Katu Bronksissa" sarjakuvakin kiinnostaa ja tämä Kvaakin kustannus on hyvä juttu, jos tällä tavalla saataisiin semmoisia sarjakuvia suomeksi, joita tavalliset kustantajat eivät uskalla ottaa hoidettavakseen. Toivotaan, että mahdollisemman moni lähtee mukaan. Itsekin varmaan ostan ton, jos ei hinta hyppää ihan pilviin.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #96 : 27.05.2020 klo 20:43:13 »
Will Eisnerista on hyvä aloittaa! Kvaak kirja saa komean alun.

Jos tämä onnistuu, ja sehän riippuu teistä ja muista sarjakuvan ystävistä, niin se voi olla pitkän ja kauniin ystävyyden alku.

Tulkaa kaikki mukaan, sarjakuva ei tästä parane - ja kirja on taatusti harvinainen, sillä painokset ovat ns. kohtuulliset.

Saa myös haaveilla ja ehdotella, mitä muuta tekisi mieli saada suomeksi - mielellään sarjakuvaromaaneja tai muita yhden kirjan kokonaisuuksia.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #97 : 27.05.2020 klo 21:19:12 »
Olisikos antaa suoraa linkkiä kohteeseen Mesenaatissa? Eikö Mesenaatissa ole mitään hakua? Miten sieltä potentiaalinen rahoittaja löytää mitään?! Itse olen tukenut kohteita Kickstarterissa, jossa on erinomainen sanahaku.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #98 : 27.05.2020 klo 21:31:35 »
Olisikos antaa suoraa linkkiä kohteeseen Mesenaatissa? Eikö Mesenaatissa ole mitään hakua? Miten sieltä potentiaalinen rahoittaja löytää mitään?! Itse olen tukenut kohteita Kickstarterissa, jossa on erinomainen sanahaku.

Kampanja alkaa Mesenaatissa 29.5. eli se ei näy vielä.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #99 : 27.05.2020 klo 21:33:13 »
Mulle ei ole tuttuja mesenaatti eikä kickstart tai muukaan juttu. Nettiostaminenkin on vähän niin ja näin meikäläisellä. Ostan melkein kaiken kivijalkakaupasta henkilökohtaisesti.
Olis kiva tietää, että kuinka tätä kirjaa sitten ostetaan tuolta. Käykö pankkisiirto...pitääkö olla kirjautuneena jonnekin mesenaatissa?
Alkaako myynti heti pe 29.5 klo 00.01 vai johonkin järjelliseen aikaan, kun ihmiset on hereillä. Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin voiko sen hakea itse jostain, ettei tarvi turvautua Suomen postin aina niin "huolelliseen, paketteja säästävään ja hyvään palveluun". Jos noihin kysymyksiin saisi jotain valaisevaa infoa!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #100 : 27.05.2020 klo 21:39:32 »
Mulle ei ole tuttuja mesenaatti eikä kickstart tai muukaan juttu. Nettiostaminenkin on vähän niin ja näin meikäläisellä. Ostan melkein kaiken kivijalkakaupasta henkilökohtaisesti.
Olis kiva tietää, että kuinka tätä kirjaa sitten ostetaan tuolta. Käykö pankkisiirto...pitääkö olla kirjautuneena jonnekin mesenaatissa?
Alkaako myynti heti pe 29.5 klo 00.01 vai johonkin järjelliseen aikaan, kun ihmiset on hereillä. Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin voiko sen hakea itse jostain, ettei tarvi turvautua Suomen postin aina niin "huolelliseen, paketteja säästävään ja hyvään palveluun". Jos noihin kysymyksiin saisi jotain valaisevaa infoa!

Kuten edellä todettiin, kampanja alkaa 29.5.2020 noin klo 8.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #101 : 27.05.2020 klo 21:41:50 »
Mulle ei ole tuttuja mesenaatti eikä kickstart tai muukaan juttu. Nettiostaminenkin on vähän niin ja näin meikäläisellä. Ostan melkein kaiken kivijalkakaupasta henkilökohtaisesti.
Olis kiva tietää, että kuinka tätä kirjaa sitten ostetaan tuolta. Käykö pankkisiirto...pitääkö olla kirjautuneena jonnekin mesenaatissa?
Alkaako myynti heti pe 29.5 klo 00.01 vai johonkin järjelliseen aikaan, kun ihmiset on hereillä. Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin voiko sen hakea itse jostain, ettei tarvi turvautua Suomen postin aina niin "huolelliseen, paketteja säästävään ja hyvään palveluun". Jos noihin kysymyksiin saisi jotain valaisevaa infoa!

29.5.2020 klo 8 tähdätään. :)

Siellä mesenaatissa voi maksaa luottokortin lisäksi suoraan pankkitunnuksilla (paytrail/lemonway muistaakseni maksujen välittäjä).  Mua voi myös suoraan lähestyä yksityisviestillä, jos se mesenaatti tuntuu liian pelottavalta :). Lisäksi, kirjoja toimitetaan ja voi noutaa pk-seudulla, jos ei luota postiin/matkahuoltoon.  Tavoitteena että kukaan halukas ei jää ilman kirjaa.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020 klo 21:49:39 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Korsto-Mikko

  • Jäsen
  • Viestejä: 110
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #102 : 27.05.2020 klo 21:55:33 »
Mitä tää sit maksaa?
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #103 : 27.05.2020 klo 22:02:45 »
Kuten edellä todettiin, kampanja alkaa 29.5.2020 noin klo 8.

Alkaa, joo silloin, mutta miksi kohteen sivu tyhjänä ei voi näkyä ja löytyä paikasta jo monta viikkoa ennen? Ja eikö tosiaan hakutoimintoa ole edes menneille ja käynnissä oleville hankkeille? Mitä ihmettä? Valitettavasti en voi olla vertaamatta Kickstarteriin. Hieman sekavasti ja amatöörimäisesti sivusto muutenkin esittää asioita. No, pitää rekisteröityä tuonne, jos vain ei pakoteta liittymään Facebookiin.

Mitä tää sit maksaa?

Sen ymmärrän, että vaihtoehdot hintoineen läväytetään esiin vasta sillä hetkellä kun kampanja alkaa. Sitä ennen mainostetaan ja herätetään kiinnostus.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #104 : 27.05.2020 klo 22:09:14 »
Mesenaattiin ei tarvitse rekisteröityä, jos haluaa vain rahoittaa projekteja.