Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 55995 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #630 : 05.09.2022 klo 20:49:12 »
Pari sivua on numeroiduistakin taittunut. Pystysuunnasta noin 7 senttiä ulkoreunasta. Ei ole silleen kunnolla taittunut, että olisi varsinaisesti jälkeä paperin kuiduissa, vaan enemmän niin kuin paperia olisi rullattu (oma tulkintani on, että painoarkit ovat leikkaamattomana olleet hieman rullalla/kääntyneenä reunasta. Pidän tuota nyt painon alla ja katson, jos siliää.
Mulla on tuo 69-kirja (hmmm tästä numerosta tulee jotain muuta mieleen) ihan kunnossa. Ei  mitään taitoksia...hyvä niin!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #631 : 05.09.2022 klo 22:10:55 »
Huomaan, että minullakin on tuon kirjan alussa ja lopussa sivun sisäreunassa taite. Taitteet ovat numeroitujen sivujen ulkopuolella.

Voit Sampsa käydä Turun sarjakuvakaupan pisteellä festareilla vaihtamassa tuon kirjan, mikäli olet sarjisfestareille menossa ja nuo taitokset häiritsevät.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 851
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #632 : 06.09.2022 klo 20:16:59 »
Miqz: Taitokset eivät häiritse, sillä kirjaan tulee aivan samanlaiset lukemisen myötä. Ne eivät siis ole pahat. Jos kyseessä olisi sijoitus tai "arkistointikappale", vaihtaisin sen.

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 803
  • #MeTammelat
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #633 : 24.11.2022 klo 22:27:10 »
Teaserina sen verran, että seuraava julkaisu voisi ollakin esim. 3 kirjan kokonaisuus, mitäs arvon kvaakkaajat sellaisesta satsista tuumaisivat?
Mitenkään rankkailematta tekijöitä tai maita, niin seuraava projekti voisi tulla muualta kuin Ameriikan mantereelta. Joku italialainen tai vaikkapa tymäkkä britti (vaikka nuo hölmöyksissään meidät jättivätkin) saisi minun roponi ja ääneni. Ranskan puhujilta tietysti löytyy loputtomasti tavaraa kenen tahansa vaatimukset tai mieltymykset täyttäen.
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Saapas

  • Jäsen
  • Viestejä: 124
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #634 : 29.11.2022 klo 11:25:57 »
Olisiko Nikke Knatterton sopiva KVAAK kirjaksi? Perusteluni alla:

1. Se on klassikko sarjakuva, jolla on jo (pieni) fanikunta ja tunnettavuutta Suomessa
2. Sitä ei ole suomennettu hirveästi eikä Nikkeä saa englanniksikaan eikä ruotsiksi
3. Sarjaa on 19 tarinaa (Albumia?), mutta ne eivät ymmärtääkseni ole kovin pitkiä (15-20 sivua ymmärtääkseni)


Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #635 : 30.11.2022 klo 13:06:24 »
Olisiko Nikke Knatterton sopiva KVAAK kirjaksi? Perusteluni alla:

Suomen sarjakuvaseuran vanha aktiivi Pauli Ruonala vastailee parin mutkan (Ruonala --> V. Kataisto --> minä) kautta tähän:

Lainaus
Minun kommentti:
Kustannus Jalava julkaisi 1990 Nikke Knatterton-albumin jossa oli 4 tarinaa. Minulla on 1999 painettu saksankielinen albumi (192 sivua) jossa kansitekstin mukaan on kaikki seikkailut (16 kpl + esipuhe). Sitten meillä joku pienkustantaja yritti julkaista Nikke Knatterton-tarinoita pienempinä albumeina joskus v. 2010 jälkeen. Ensimmäinen osa painettiin (näin sen) mutta kustantajan rahavaikeuksien vuoksi se ei päässyt levitykseen.

Voitko panna sen Kvaakkiin kun sinä olet siellä jonkinlaisena kustantamisen asiantuntijana, ja minulla ei ole edelleenkään kvaakin tunnuksia.
t
Pauli

Tuon mainitun pienkustamon nimeä en nyt muista, mutta sen kirjan mukana myytiin DVD-levyä ja kyllä se ihan myyntiin pääsi, kun bongasin sitä lehtipisteissä.

Timo

Timo

  • Mikä lie
  • Jäsen
  • Viestejä: 166
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #636 : 30.11.2022 klo 14:54:50 »
Mitä ei intärwebistä löydy, sitä ei tarvitakaan. Wikipediasta oheinen.

edit: siellä oli jopa esimerkki aiemmasta ja uudesta suomennoksesta....
« Viimeksi muokattu: 30.11.2022 klo 14:57:10 kirjoittanut Timo »

Saapas

  • Jäsen
  • Viestejä: 124
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #637 : 30.11.2022 klo 14:57:56 »
Suomen sarjakuvaseuran vanha aktiivi Pauli Ruonala vastailee parin mutkan (Ruonala --> V. Kataisto --> minä) kautta tähän:

Tuon mainitun pienkustamon nimeä en nyt muista, mutta sen kirjan mukana myytiin DVD-levyä ja kyllä se ihan myyntiin pääsi, kun bongasin sitä lehtipisteissä.

Timo

Kiitoksia. Ja jos se alkuperäinen albumi, jossa on kaikki sarjat, on "vain" 192 sivua, niin ei olisi mikään mahdottomuus(?) saada sitä julkaistuksi. Ainakin teoriassa.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #638 : 12.02.2023 klo 21:08:16 »
Harvoin enää tarjolla oleva KVAAK Kirjan ensimmäinen julkaisupaketti huudossa vielä vajaan vuorokauden! Hinta on 106€ tällä hetkellä.

https://www.huuto.net/kohteet/will-eisner-dropsie-avenue---katu-bronxissa--sivukujat/576245404
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #639 : 12.02.2023 klo 21:48:08 »
Harvoin enää tarjolla oleva KVAAK Kirjan ensimmäinen julkaisupaketti huudossa vielä vajaan vuorokauden! Hinta on 106€ tällä hetkellä.

https://www.huuto.net/kohteet/will-eisner-dropsie-avenue---katu-bronxissa--sivukujat/576245404
Mitä me Mesenaatit maksettiin tosta aikanaan? Selvästi on arvo noussut...ihan hyvä. Onneksi oma kappale tuolla kirjahyllyssä nököttä Eternautti-boksin vieressä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #640 : 12.02.2023 klo 22:10:14 »
Mitä me Mesenaatit maksettiin tosta aikanaan? Selvästi on arvo noussut...ihan hyvä. Onneksi oma kappale tuolla kirjahyllyssä nököttä Eternautti-boksin vieressä.

Mesenaatit saivat koko paketin 39€ hintaan kirjanmerkillä. Ilman merkkiä 29€.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #641 : 13.02.2023 klo 12:09:33 »
Myhäilin jo aikanaan, että siinä on kirjanmerkillä hintaa. Entäs Ex-Libriksillä?

Timo

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #642 : 13.02.2023 klo 13:09:36 »
Myhäilin jo aikanaan, että siinä on kirjanmerkillä hintaa. Entäs Ex-Libriksillä?

Timo

Joo, eiköhän mesenaatitkin sen ajatelleet siten, että tukea tässä projektille annetaan, ja todella mukava että n. ~100 per projekti on kirjanmerkin ottanut ja ylimääräisen tuen projektille sen myötä. Ex libris-paketit olivat varsinaisten supermesenaattien, ns. sponsorimesenaattien vastikkeissa. Niihin kuului 10 kirjapakettia, kirjanmerkit, nimetyt ex-librikset sekä mukana olleen taiteilijan originaali. Hintaa oli muistaakseni 500e.

Edit: lopullinen hinta huudossa oli 162€. :)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2023 klo 19:30:46 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #643 : 24.02.2023 klo 17:49:46 »
Tuli e-postia ilmeisesti sen tiimoilta kun olen osallistunut yhteen KVAAK kirjan kampanjaan:

Lainaus
... On hienoa nähdä miten KVAAK Kirja on ollut luomassa uutta rahoitusmallia, johon nyt myös kotimaiset sarjakuvataiteilijat ovat innostuneet mukaan.

Tuo kotimaisten piirtäjien tuki oli tosiaan uusi innovaatio, joka tuli näiden Kvaak-kampanjoiden mukana. Samassa kirjeessä hienosti mainostettiin myös muita kamppiksia, nyt käynnissä olevia sekä jo päättynyttä Praedoria.

Helposti unohtuu että kaikki kampanjat ovat kuitenkin omanlaisiaan. On monestakin näkökulmasta eri asia myydä käännössarjakuvaa kuin kotimaista. Praedor taas kulttuurituotteena keräsi tukea myös rope-harrastuspuolelta, missä se on ollut enemmän tai vähemmän tunnettu brändi pian 20 vuotta.

Yksi asia kuitenkin näitä vahvasti yhdistää. Se on somen merkitys kampanjassa. Haluaisinkin jo tässä vaiheessa kiittää KVAAK -kirjan porukkaa siitä että olette jakaneet kampanjaviestiäni eli kirjaimellisesti promonneet tulevaa teosta Twitterissä ym.

Taisin seuraavasta jossain aiemminkin mainita. Nimittäin, olisiko suomalainen erikoispiirre että meillä ei ole tapana paljon jakaa mitään postauksia somessa. Tykkäykset ja peukutukset lämmittävät, mutta ne eivät välitä viestiä eteenpäin eli vie sitä muiden kuin kampanjan tekijän kaveripiirin ulkopuolelle. Käytännössä, ilman jakoja joukkorahoituskamppis saattaa jäädä vain yksittäisen tekijän somen varaan. Eikä se monessakaan tapauksessa riitä. Tätä suomalainen, joka ei ole tottunut jakamaan, ei välttämättä tule ajatelleeksi!

Kvaak on onnistunut vuosien saatossa keräämään suhteellisen kattavan seuraajakunnan mm. Twitterissä. Se, ja tämän foorumin tuki taas auttaa luomaan kampanjan tarvitsemaa hurmahenkeä. Voisikin varmaan aika turvallisesti todeta, että KVAAK-kirjalla jos millä on maassamme parhaat edellytykset saada onnistunut kampanja aikaan.
Toki se edellyttää muutenkin hyvää kamppista, mutta niin kuin kaikessa markkinoinnissa, yksin kampanjamateriaali tai sen sisältö ei riitä, asia pitää saada myös kiinnostuneiden tietoon.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #644 : 19.03.2023 klo 20:50:45 »
KVAAK Kirjan tulevaa ohjelmistoa:
-- It's a long way to Tipperary,
It's a long way to go. --