Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 56066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #360 : 05.08.2021 klo 14:04:31 »
Hetkinen, jos nyt ei ole ollut selvä että tämä on mustavalkoinen, niin sitten täytyy kyllä alkaa markkinoimaan tätä opusta.

Vakavasti puhuen, kampanjasivun näytteet ovat mustavalkoisia ja kuvauksessa asia käy ilmi.

Peace & love.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #361 : 05.08.2021 klo 14:40:08 »
Makuja on monia. Itse ihastuin heti nimenomaan tähän kanteen, samoin moni muu mesenointiryhmässä. Minusta se on parempi kuin Fantan, jota kyllä myös mietittiin.
Onko tuo siis joku ulkomaan-design?

Sidoksesta mesenaattisivulla todetaan, että se on kovakantinen, sarjakuvanäytteet ovat mustavalkoisia.
Olikohan siellä myös että näytteet eivät ole lopullisia. Sidos ilmoitetaan yleensä tyyliin nidottu tai sidottu. Kansimateriaali ei siihen liity.

Mietin myös tuota slip-casea. Eikö sille löydy härmäläistä termiä?

Nostin näitä nyt esiin vain ihan yleisesti yleisön palvelun nimissä. Tiesin kyllä että teos on mv- mutta nykyään väri on oletus. Olikohan kamppissivulla mitään mainintaa esipuheista tai artikkeleistakaan?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #362 : 05.08.2021 klo 14:55:33 »
Onko tuo siis joku ulkomaan-design?

Ei. Sen on itse sarjakuvaneuvos luonut.

Uskon hänen syöneensä ruisleipää, sivelleensä puukolla ihraa levitteeksi ja vetäneensä kirnupiimää ennen työhön ryhtymistään.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #363 : 05.08.2021 klo 15:55:56 »
En kehtaa spämmätä Will Eisner -ketjua, mutta tämä vaatinee lisähuomiota. Viimeisiä viedään, somessa ennustin jo aamuvarhain että loppuvat ennen viikonloppua. Tätä tahtia loppuvatkin. Jos tuleva yö on yhtä vilkas, niin huomenna ei ole yhtään jäljellä.

Huomaa tänään alkaneen Eternautti-joukkorahoituskampanjan vastikkeissa paketti, jossa saa lisänä paitsi KVAAK Kirjan edeltävän joukkorahoituksella toteutetun myynti- ja arvostelumenestyksen Will Eisnerin Dropsie Avenue: Katu Bronxissa myös HUIPPUHARVINAISEN Sivukujat-bonuskirjan, jonka saivat vain kyseiseen rahoituskampanjaan mukaan lähteneet tukijat!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #364 : 05.08.2021 klo 20:11:33 »
Mietin myös tuota slip-casea. Eikö sille löydy härmäläistä termiä?

Nostin näitä nyt esiin vain ihan yleisesti yleisön palvelun nimissä. Tiesin kyllä että teos on mv- mutta nykyään väri on oletus. Olikohan kamppissivulla mitään mainintaa esipuheista tai artikkeleistakaan?

Jos noi asiat kovasti mietityttää niin varmaan on parempi sellaisen jättää rahoittamatta. Pettyy kuitenkin satavarmasti tai valittaa jostain muusta asiasta. Sanoisin että 99% rahoittajista varmaan saa selville minkälainen lopputuote on, ja heille tämä on suunnattu. Ja heitä näyttää olevan riittävästi, onneksi.

Vielä yksi asia tuosta mustavalkoisuudesta, päätettiin tehdä siksi väritön että jokainen voi värittää puuväreillä oman kappaleensa mieleisekseen  :D  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 05.08.2021 klo 20:17:42 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #365 : 05.08.2021 klo 21:29:20 »
Jos noi asiat kovasti mietityttää niin varmaan on parempi sellaisen jättää rahoittamatta. Pettyy kuitenkin satavarmasti tai valittaa jostain muusta asiasta.
Kyllä. Tuohan rajaa jo hintansakin puolesta osan kiinnostuneista ulos.

Sanoisin että 99% rahoittajista varmaan saa selville minkälainen lopputuote on, ja heille tämä on suunnattu. Ja heitä näyttää olevan riittävästi, onneksi.
Hypetys on ollut kova ja rohkenin nostaa täällä esiin näitä juttuja kun minun on välillä vaikea hahmottaa että milloin projektiin liittyvien asioiden kitsas valottaminen on tarkoituksellista ja milloin ei. Minähän en ole vain tarpeeksi jaksanut kaivella netistä ja katsella löytyisikö esimerkiksi mitään tietoa tai näytettä kyseisen sarjakuvan sivu- ja aukeamataitosta. Olen tietenkin iloinen siitä että tukijoita on löytynyt tarpeeksi ja projekti toteutuu, niinpä pääsen itsekin sitten ennen pitkää näkemään millainen tuote on.

Vielä yksi asia tuosta mustavalkoisuudesta, päätettiin tehdä siksi väritön että jokainen voi värittää puuväreillä oman kappaleensa mieleisekseen  :D  :laugh:
Eikös jo sitä Paakkasen pilakuvakirjaa myyty pari vuotta sitten värikynien kera?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #366 : 05.08.2021 klo 21:37:34 »
Karavaani kulkee.


Kiitos ja syvä kumarrus kaikille Eternautin mesenauteille!

Nyt sitten se ylärajan tavoite (8000 €) paukahti rikki.

Laadukkaalla käännössarjakuvalla on suomeksi lukijoita ja tukijoita.

Sittenkin.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #367 : 05.08.2021 klo 21:38:19 »
Ahaa! Siellä mysteeri-olkalaukussa on varmasti mukana ylläri-puuvärit!

Ja rahoitustavoite on saavutettu 110 mesenaatin kautta! Keskimääräinen sijoitus oli siis noin 80e.

Parisataa kappaletta yhtä kirjaa ei vielä paljon Suomen sarjakuvamarkkinoita hetkauta, mutta on oikein hyvä merkki siitä, että paremmalle ja haastavammalle laatusarjakuvalle on yhä kysyntää. Toivon ja uskon, että tämä lisää kinnostusta sarjakuvaa kohtaan yleisemminkin.   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #368 : 05.08.2021 klo 21:46:08 »
Suosittelen Vesa spoileritageja näihin.  ;D

Ahaa! Siellä mysteeri-olkalaukussa on varmasti mukana ylläri-puuvärit!

Ja rahoitustavoite on saavutettu 110 mesenaatin kautta! Keskimääräinen sijoitus oli siis noin 80e.

Parisataa kappaletta yhtä kirjaa ei vielä paljon Suomen sarjakuvamarkkinoita hetkauta, mutta on oikein hyvä merkki siitä, että paremmalle ja haastavammalle laatusarjakuvalle on yhä kysyntää. Toivon ja uskon, että tämä lisää kinnostusta sarjakuvaa kohtaan yleisemminkin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Marika Oksa

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #369 : 05.08.2021 klo 21:53:54 »
Ahaa! Siellä mysteeri-olkalaukussa on varmasti mukana ylläri-puuvärit!
Eli kyseessä onkin siis ovelasti aikuisten värityskirja, joka oli suuri hittituote jokunen vuosi sitten.  ;D ;) Mutta vakavasti puhuen, tosi hienoa, että kampanja etenee upeasti!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #370 : 05.08.2021 klo 22:32:38 »
Huh, huh! Jälleen kerran olemme saavuttaneet varsinaisen tavoitteemme ja ylittäneet sen reilussa vuorokaudessa! KIITOKSET TEILLE MESENAUTIT! 🥳

Tulemme jälleen lyhentämään kampanja-aikaa, jotta saamme kirjat mahdollisimman pian työn alle, joten jos haluatte vielä rahoittaa, siihen on vielä mahdollisuus.

KAMPANJA TULLAAN SIIS SULKEMAAN ENNEN ILMOITETTUA 5.9.2021!

Mahtavaa nähdä, että laadukkaalle käännössarjakuvalle löytyy näin paljon tukea 😊❤️🤿

https://mesenaatti.me/2220
« Viimeksi muokattu: 05.08.2021 klo 22:37:10 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #371 : 06.08.2021 klo 12:58:35 »
Onko tuo siis joku ulkomaan-design?
Olikohan siellä myös että näytteet eivät ole lopullisia. Sidos ilmoitetaan yleensä tyyliin nidottu tai sidottu. Kansimateriaali ei siihen liity.

Minua alkoi tämä just kiinnostaa. Sen jälkeen kun Hagelbergin Kekkonen hajosi osiin, olen suhtautunut liimaukseen epäluuloisesti.

Kampanja on hieno ja toivottu, mutta olisin kaivannut mesenaattisivun olevan yksityiskohtaisempi. Nyt pitää vain luottaa tekijöiden ammattitaitoon ja toivoa että heillä on sama maku ja prioriteetit. Jos rahasta olisi enemmän pulaa, voisi (ja muutamilla todennäköisesti jää) arvanheitto tekemättä.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #372 : 06.08.2021 klo 13:27:27 »
Minua alkoi tämä just kiinnostaa. Sen jälkeen kun Hagelbergin Kekkonen hajosi osiin, olen suhtautunut liimaukseen epäluuloisesti.

Kampanja on hieno ja toivottu, mutta olisin kaivannut mesenaattisivun olevan yksityiskohtaisempi. Nyt pitää vain luottaa tekijöiden ammattitaitoon ja toivoa että heillä on sama maku ja prioriteetit. Jos rahasta olisi enemmän pulaa, voisi (ja muutamilla todennäköisesti jää) arvanheitto tekemättä.

Onko Dropsie Avenue hajonnut osiin?

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #373 : 06.08.2021 klo 13:52:55 »
Minua alkoi tämä just kiinnostaa. Sen jälkeen kun Hagelbergin Kekkonen hajosi osiin, olen suhtautunut liimaukseen epäluuloisesti.

Kampanja on hieno ja toivottu, mutta olisin kaivannut mesenaattisivun olevan yksityiskohtaisempi. Nyt pitää vain luottaa tekijöiden ammattitaitoon ja toivoa että heillä on sama maku ja prioriteetit. Jos rahasta olisi enemmän pulaa, voisi (ja muutamilla todennäköisesti jää) arvanheitto tekemättä.

Samaa laatua tulee olemaan kuin Dropsie, kun samaa painoa tullaan käyttämään. En ole kirjansidonnan ammattilainen, mutta niin hyvä tehdään kuin mitä rahalla saa, kun ylitettiin varsinainenkin tavoite. En nyt lupaa vielä mitään kullitettuja nahkakansia, mutta slipcase-kansiokotelo nyt ainakin on jo luvattu, ja varmaan kaikenlaista ekstraherkkua, josta nyt en vielä uskalla mitään luvata kun on vielä neuvottelut ja kampanja kesken. Mutta jos tähdet on suotuisassa asennossa niin kuuhun mennään, jos tämä vinkkinä nyt yhtään ketään auttaa...  ;)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #374 : 06.08.2021 klo 14:14:31 »
Onko Dropsie Avenue hajonnut osiin?

Kesti se Kekkonenkin puoli vuotta. Mutta haluaisin että kestää vielä ainakin oman elinikäni loppuun, eli tarkoittaen 50 vuotta. Dropsiessa on langat, mikä toki lisää tätä toivoa.

Lainaus
Samaa laatua tulee olemaan kuin Dropsie..

En usko että tämä on yksinomaan objektiivinen laatukysymys, minkä takia otinkin asian puheeksi. Jos teillä on jotain valmista tietoa, niin siitä voi ilmoittaa, kun se voi olla jollekulle tärkeää vaikka teille yhdentekevää. Tietenkin jos tietoa ei ole, voi senkin mainita.

En halua haastaa riitaa. Kunhan toin esiin että tein ostopäätöksen raskaan googlauksen jälkeen ja jäin silti kaipaamaan tietoja kuten esimerkkiä vaikkapa miltä yksi taitettu aukeama näyttää, paperin paksuus, liimaus/narut yms. Joillekin nämä tiedot voivat vaikuttaa päätökseen. Jos ette tiedä niin hyvä, mutta olisi hyvä yrittää lukita ja kertoa mahdollisimman paljon tietoa ennen kampanjaa -- ja kertoa miten lisääntyvä rahoitus yhtälöä muuttaa.