Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 54221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #270 : 30.06.2020 klo 12:54:59 »
Loppua kohden vauhti vain kiihtyy! 4 päivää jäljellä, yli 130 mesenaattia, 8000 € on jo käytännössä rikki.

Korostan minäkin, että extroja sisältävä julkaisu on vain mesenaateille. Muut nuolkoot näppejään.

Mikäli proggis saadaan hoidettua tämän vuoden aikana ja taustalle saadaan vähintään sama joukko, joka hoisi Eisner-mesenoinnin näin näyttävästi, lupaan jo tällä puheella itse mesenoida molempia projekteja Eisneriakin enemmän.

Sandman ja Preacher olisivat kulttuuriteko ja luonnollinen jatke klassikoiden suomentamiselle, mutta hankalia, koska asiakaskuntana on vain ne joilla on jo aiemmat teokset, poislaskettuna ne jotka eivät halua osallistua mesenaattiin.

Aiemmat teokset pitäisi saada mukaan kampanjaan että halukkaat voisivat ostaa kerralla koko sarjan. Riskialtis yritys, ja vaatii paljon vaivaa. Ei kuitenkaan mahdoton! Joka tapauksessa jatkossa on suunnitteilla merkittävän kulttuuriteon julkaiseminen, mikä se sitten onkaan!

J.T.Chance

  • Jäsen
  • Viestejä: 270
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #271 : 30.06.2020 klo 14:40:06 »
Tämä mesenoitu Eisner-kirja on upea pilottihanke. Kirja ym. on tilattu, vaikka Eisnerin tuotantoa en juuri tunnekaan. Kiitos hankkeen aktiiveille!

Jos ja kun jatkoa seuraa, niin oma toivomus olisi, että seuraavat valittaisiin ei-englanninkielisistä opuksista.Enkä sano tätä vain siksi, että Sandman ja Preacher eivät minua kiinnosta. Käytännössä kaikki osaavat englantia, joten hyvät alkukieliset lienevät jo löytäneet tiensä suomalaisiinkin kirjahyllyihin.

Oma lehmä ojassa- asenteella toivon eurooppalaista sarjakuvaa kustannettavaksi. Pelkästään jo keskenjääneiden sarjojen lista on melkoinen: Ardent, Buddy Longway, Punanahka, Comanche. Jos jotain näistä jälkimmäisistä kustannetaan, lupaan varmasti tulla mukaan useilla satasilla.

Mihin tahansa kustannuspäätökseen Kvaak-kustannus kumppaneineen päätyykin, uskon että ainakin seuraavaan hankkeeseen riittää vielä filantrooppeja. Toivottavasti vielä useampaankin.

J.T.Chance

  • Jäsen
  • Viestejä: 270
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #272 : 30.06.2020 klo 20:12:29 »
Oh mama! Hyvä STD, olen nähnyt näitä Italiassa mustavalkoisena ja ihaillut teoksia. Näin itsekin jo harmaahapsisena esitän Cartlandia toivelistan kärkipäähän.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #273 : 30.06.2020 klo 20:36:35 »
Juu ei tuo Cartland näytä yhtään pahalta ehdotukselta. Kyllähän tuotakin voisi lukea.
En ole kyllä koskaan lukenut tätä sarjakuvaa, että en tiiä onko tarinat kuinka hyviä. Piirrosjälki on kyllä mahtavaa...tämmöisestä kyllä tykkään.
Onhan tuo Blanc-Dumont tehnyt myös tuota Blueberryn nuoruus-sarjakuvaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

M.Leppälä

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #274 : 01.07.2020 klo 17:35:44 »
Kiitokset tästä upeasta Dropsie Avenue -kirjan julkaisuhankkeesta.

Itse olen ollut Eisnerin taiteen ihailija vuodesta 1982 alkaen, kun Talo Bronxissa julkaistiin. Sarjakuvataiteilijoiden tapaamisista minulle on ollut yksi merkittävimmistä, kun sain kirjaani Eisnerilta omistuskirjoituksen. Tästä edelleen vaikuttuneena liityin nyt minäkin  yhdeksi mesenaatiksi tämän Eisner-trilogian päätökseen saamiseksi suomen kielellä.   

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #275 : 01.07.2020 klo 17:46:13 »
OOH! VAU!


Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #276 : 01.07.2020 klo 18:02:54 »
Ooh. Mulla on pelkkä nimmari. Ei olis pitäny läväyttää signeerattavaksi useampia kerralla. Huitaisi niihin kaikkiin pelkät nimmarit ilman omistusta.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #277 : 02.07.2020 klo 16:43:15 »
Tällä hetkellä 33 tuntia jäljellä. Kasassa 140 mesenaattia ja 8 889 euroa. Hyvä loppukiri on menossa, kymppitonni mennee kevyesti rikki. Joku taisi rumpsauttaa 500 euron sponsorimesenaatti-vaihtoehdon eilen?

Jälleenmyyjien kannattaa hankkia albumeita, sillä kyllä niille ostajia löytyy myöhemmin.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #278 : 03.07.2020 klo 09:03:40 »
Tällä hetkellä 33 tuntia jäljellä. Kasassa 140 mesenaattia ja 8 889 euroa. Hyvä loppukiri on menossa, kymppitonni mennee kevyesti rikki. Joku taisi rumpsauttaa 500 euron sponsorimesenaatti-vaihtoehdon eilen?

Jälleenmyyjien kannattaa hankkia albumeita, sillä kyllä niille ostajia löytyy myöhemmin.

Ja menihän se ysitonninen rikki! Viimeiset tunnit menossa, eli nynniin nyt sitten mesenoimaan, jos meinaan meinaa.

Dropsie Avenue on paitsi laatusarjakuvaa niin myös kurkistus Yhdysvaltain historiaan yhden kadun kautta. Jos haluaa ymmärtää, että mitä ihmettä siellä nyt oikein on meneillään, tämä kirja auttaa ymmärtämään.

« Viimeksi muokattu: 03.07.2020 klo 09:05:25 kirjoittanut Lurker »

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #279 : 03.07.2020 klo 12:41:20 »
Kiitokset tästä upeasta Dropsie Avenue -kirjan julkaisuhankkeesta.

Itse olen ollut Eisnerin taiteen ihailija vuodesta 1982 alkaen, kun Talo Bronxissa julkaistiin. Sarjakuvataiteilijoiden tapaamisista minulle on ollut yksi merkittävimmistä, kun sain kirjaani Eisnerilta omistuskirjoituksen. Tästä edelleen vaikuttuneena liityin nyt minäkin  yhdeksi mesenaatiksi tämän Eisner-trilogian päätökseen saamiseksi suomen kielellä.   

Vau. Itse sain tuolloin Eisnerin nimmarin Uneksijaan. Olisi pitänyt huomata ottaa mukaan tuo Talo Bronxissa.
Onneksi sain kuitenkin pari vuotta sitten tuosta Curator's collection kirjasta nimmaroidun version.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #280 : 03.07.2020 klo 17:19:32 »
Vain 7 tuntia jäljellä. Juuri ja juuri ehtii vielä hommata ystävälle tai tuttavalle Dropsie Avenuen, jotta hänen ei myöhemmin tarvitse etsiä sitä kissojen ja koirien kanssa ja myös kalliimmalla!

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #281 : 04.07.2020 klo 01:47:41 »
Tällä hetkellä 33 tuntia jäljellä. Kasassa 140 mesenaattia ja 8 889 euroa. Hyvä loppukiri on menossa, kymppitonni mennee kevyesti rikki.

No ei nyt ihan, mutta melkein.

Onkos Mesenaatilla jotain sääntöjä rahan käytöstä, jos tulee enempi rahaa kuin on menoja? Eli voiko suoraan siirtää tuleviin proggiksiin, vai onko pakko käyttää kaikki juuri tähän?

Positiivista tietty olis, jos näillä tuloilla voisi maksaa suomentajalle, tekstaajalle ja muille duunia vääntäneile asianmukaiset palkkiot.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 826
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #282 : 04.07.2020 klo 11:49:26 »
Ei tullut odottamaani Kickstarterin kohteille tyypillistä loppuryysistä, jossa saattaa kahdessa päivässä vielä kerääntyä jopa viidennes tai enemmän lisää rahaa kassaan. Kuitenkin erittäin hyvä näinkin, varoja tuli paljon enemmän kuin mitä moni uskoi!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #283 : 04.07.2020 klo 12:05:44 »
Ei tullut odottamaani Kickstarterin kohteille tyypillistä loppuryysistä, jossa saattaa kahdessa päivässä vielä kerääntyä jopa viidennes tai enemmän lisää rahaa kassaan. Kuitenkin erittäin hyvä näinkin, varoja tuli paljon enemmän kuin mitä moni uskoi!
Kyllähän tuossa lopussa aika paljon tuli uusia mesenaatteja!
Hienosti tähän mennessä tää projekti on mennyt...nyt sitten on edessä painatus ja toimitus asiakkaille.
Olisi ollut kyllä mahtavaa, jos olisi tuo 10000 euron raja mennyt rikki. Kuitenkin 4071 euroo meni yli tavoitteen...tästä on hyvä jatkaa uusien sarjakuvaprojektien varassa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Hill Street

  • Jäsen
  • Viestejä: 150
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #284 : 04.07.2020 klo 12:07:57 »
Vau. Itse sain tuolloin Eisnerin nimmarin Uneksijaan.

Omakin nimmari Uneksijassa. 
Muistan kun seuraavalla viikolla Fennican Ari esitteli (puolittain vähän nolona ja puolittain uroteon suorittaneena ;) kinunneensa Eisneriltä piirrosta niin kauan, että saadakseen rauhan E. oli lopulta sellaisen hänelle piirtänyt. Oli varmaankin yksi ainoita, ellei ainoa piirros, joka Eisnerin kynästä Suomen keikalla lähti. ... Vai tunnustaako joku?