Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 55935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 291
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #180 : 01.06.2020 klo 22:02:33 »
Kukaan ei viitsinyt edes kommentoida mitä edellisessä postauksessani  totesin että voisiko  tässä ehkä olla saumaa  jos tästä saisi medialle ihan uutis klipin aikaiseksi seuraavien hankkeiden suunnittelussa.

Projektista on lähtenyt pressitiedotteita sinne tänne kahdessakin eri vaiheessa, ensin aloitustilanteessa ja sitten vielä uutisoitiin sitä, miten tavoite täyttyi yllätyksellisen nopeasti. En tiedä onko mikään lehti tai media (blogeja lukuunottamatta) reagoinut mitenkään.

Timo

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #181 : 01.06.2020 klo 22:25:33 »
Projektista on lähtenyt pressitiedotteita sinne tänne kahdessakin eri vaiheessa, ensin aloitustilanteessa ja sitten vielä uutisoitiin sitä, miten tavoite täyttyi yllätyksellisen nopeasti. En tiedä onko mikään lehti tai media (blogeja lukuunottamatta) reagoinut mitenkään.

Timo

En ole huomannut uutista missään. Tuskin on reagoitu.

Kulttuuriuutisen arvo on lähellä nollaa, ellei siihen liity taiteilijaa, jolla on huomiotaloudellista arvoa lehdille. Sarjakuva sinällään on pienen piirin hupia.

Hill Street

  • Jäsen
  • Viestejä: 150
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #182 : 01.06.2020 klo 22:47:49 »
Olin tähän jo aivan hilkulla osallistua tänään kannatusmielessä, mutta onko se joku rahanpesulaki vai mikä, joka vaatisi antamaan noin tarkat tiedot itsestään mesenaatille? En suostu, joten jään ilman. Tuleeko normipainos (kirja ilman oheismateriaaleja) tarjolle muillekin vai ainoastaan tilaajille?

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #183 : 02.06.2020 klo 01:05:06 »
Olin tähän jo aivan hilkulla osallistua tänään kannatusmielessä, mutta onko se joku rahanpesulaki vai mikä, joka vaatisi antamaan noin tarkat tiedot itsestään mesenaatille? En suostu, joten jään ilman. Tuleeko normipainos (kirja ilman oheismateriaaleja) tarjolle muillekin vai ainoastaan tilaajille?
Mulle sanottiin seuraavaa!

Lainaus
Mesenaattiin ei tarvitse rekisteröityä, jos haluaa vain rahoittaa projekteja.

En ole vielä ostanut tota kirjaa...teen sen myöhemmin, mutta oletan, ettei tonne tarvitse rekisteröityä, jos haluaa ostaa kirjan. Tietenkään en ole varma, kun en ole sitä tehnyt.

Luulen, että Kvaakin kustantamon puolella joku hoitaa homman niin, ettei tartte antaa mitään tietoja...ainoastaan maksaa se kirja. Eiköhän tää jotenkin saada muutenkin hoidettua.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 915
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #184 : 02.06.2020 klo 08:38:47 »
Mulle sanottiin seuraavaa!

En ole vielä ostanut tota kirjaa...teen sen myöhemmin, mutta oletan, ettei tonne tarvitse rekisteröityä, jos haluaa ostaa kirjan. Tietenkään en ole varma, kun en ole sitä tehnyt.

Luulen, että Kvaakin kustantamon puolella joku hoitaa homman niin, ettei tartte antaa mitään tietoja...ainoastaan maksaa se kirja. Eiköhän tää jotenkin saada muutenkin hoidettua.

Ei tarvinnut rekisteröityä

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #185 : 02.06.2020 klo 09:14:49 »
Olin tähän jo aivan hilkulla osallistua tänään kannatusmielessä, mutta onko se joku rahanpesulaki vai mikä, joka vaatisi antamaan noin tarkat tiedot itsestään mesenaatille? En suostu, joten jään ilman. Tuleeko normipainos (kirja ilman oheismateriaaleja) tarjolle muillekin vai ainoastaan tilaajille?

Ostaminen onnistuu ilman tietojen luovuttamista mesenaatille, esimerkikri Miqzin avulla:

Mua voi myös suoraan lähestyä yksityisviestillä, jos se mesenaatti tuntuu liian pelottavalta :). Lisäksi, kirjoja toimitetaan ja voi noutaa pk-seudulla, jos ei luota postiin/matkahuoltoon.

Tavoitteena että kukaan halukas ei jää ilman kirjaa.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #186 : 02.06.2020 klo 11:00:01 »
Olin tähän jo aivan hilkulla osallistua tänään kannatusmielessä, mutta onko se joku rahanpesulaki vai mikä, joka vaatisi antamaan noin tarkat tiedot itsestään mesenaatille? En suostu, joten jään ilman. Tuleeko normipainos (kirja ilman oheismateriaaleja) tarjolle muillekin vai ainoastaan tilaajille?

Ei kai siellä nyt mitään ihmeellisyyksiä kysytä, nimi, osoite, kansalaisuus ja syntymäaika. Osoitetiedot on hyvä olla että tietää minne toimitetaan. Jos tuntuu ylivoimaiselta antaa nuo tiedot niin laittakaa minulle YV, niin sovitaan kirjan ostosta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 393
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #187 : 02.06.2020 klo 20:47:51 »
Mutta oliko tästä nyt tarkoitus tulla mesenaatti-eksklusiivinen vai oliko vain tarkoitus tällä tapaa varmistaa jonkinlainen riittävä kysyntä ja laittaa lisää esim. Kirjavälitykseen? Kirjastot varmaankaan voi mesenoida?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #188 : 02.06.2020 klo 22:37:15 »
Mutta oliko tästä nyt tarkoitus tulla mesenaatti-eksklusiivinen vai oliko vain tarkoitus tällä tapaa varmistaa jonkinlainen riittävä kysyntä ja laittaa lisää esim. Kirjavälitykseen? Kirjastot varmaankaan voi mesenoida?

Jos ja vain jos painoksesta jää ylimääräisiä, niitä voi ehkä saada jotakin kautta myöhemmin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #189 : 03.06.2020 klo 00:47:15 »
Jos ja vain jos painoksesta jää ylimääräisiä, niitä voi ehkä saada jotakin kautta myöhemmin.
Epäilen, että kaikki ylimääräiset kirjat menee ihan muuhun juttuun. Meinaa jos kirja tulee pakettina Suomen postin kautta...kuinkahan monta pakettia on kolhuilla tai ihan vaan paskana.
Nyt on kesä ja posti täynnä kesätyöntekijöitä...pelkään, ettei kaikki paketit pääse kunnialla postin läpi. Varautukaa siis ylimääräisiin kirjoihin...Posti pettää aina!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

JR

  • Jäsen
  • Viestejä: 163
  • -
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #190 : 03.06.2020 klo 21:47:49 »
Mihinkäs tästä ketjusta hävisi Pässin viesti, jossa kyseltiin projektin motiiveista? Poistiko Pässi itse vai ylläpito? Jos ylläpito, oliko asialla mesenaattiprojektissa mukana oleva taho ja miksei poistoa ole kommentoitu tähän ketjuun?

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #191 : 03.06.2020 klo 22:52:47 »
Mihinkäs tästä ketjusta hävisi Pässin viesti, jossa kyseltiin projektin motiiveista? Poistiko Pässi itse vai ylläpito? Jos ylläpito, oliko asialla mesenaattiprojektissa mukana oleva taho ja miksei poistoa ole kommentoitu tähän ketjuun?

En ole nähnyt Pässin viestiä, mutta ihan mielellään olisin voinut avata hänelle hankkeen motiiveja. En usko että sitä on poistanut kukaan ylläpidosta, ainakaan itselläni ei edes ole ”natsoja” moiseen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 203
  • Haddadaa
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #192 : 04.06.2020 klo 00:40:16 »
Kun asia herättää kysymyksiä, niin vastattakoon. Mesenointiin tai kirjan tekemiseen osallistuvat eivät ole poistaneet epäilystä siitä, että rahat kupataan ja juodaan Mämmilän M-klubin kabinetissa.

Jos tällaisia epäilyjä olisi, niin Kvaakin nimeä tai alustaa ei olisi annettu hankkeeseen käyttää lainkaan.

JR

  • Jäsen
  • Viestejä: 163
  • -
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #193 : 04.06.2020 klo 07:59:04 »
Kun asia herättää kysymyksiä, niin vastattakoon. Mesenointiin tai kirjan tekemiseen osallistuvat eivät ole poistaneet epäilystä siitä, että rahat kupataan ja juodaan Mämmilän M-klubin kabinetissa.

Jos tällaisia epäilyjä olisi, niin Kvaakin nimeä tai alustaa ei olisi annettu hankkeeseen käyttää lainkaan.

Asia selvä. Pässin alkuperäinen viestihän oli selvästi tulkittavissa vitsiksi tai provoamiseksi lukijasta riippuen, joten se ei mitään muuta kuin lievää hymynvirettä herättänyt. Mutta viestin poistaminen ilman sen kommentointia oli aivan väärä ratkaisu, koska se herättää nuo itse esittämäni kysymykset.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 291
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #194 : 04.06.2020 klo 12:37:44 »
Jos viestiä ei olisi poistettu, olisin voinut vastata ihan kylmän viileän objektiivisesti, että asiat ovat edenneet julkaisuoikeuksien omistajien kanssa jo sopimusvaiheeseen, eikä siitä voi perääntyä. Käännöstyöstä on tehty koko kirjan osalta jo alustava raakakäännös. Samaten fontit on väsätty.

Eli EI tämä EI todellakaan ole mikään " M-klupi tyyppinen kevättempaus, jossa kerätään rahat pois ja ne ryypätään Kannuhovin kabinetissa".

Ymmärrän kyllä, että Mämmilään viitannut viesti oli pelkkä humoristinen heitto, ja ehkä kevyt provo.

Timo