Kirjoittaja Aihe: Aquaman - Vesimies (2018)  (Luettu 7348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #15 : 21.12.2018 klo 22:08:45 »
Ai jai, Vesihiisi olisi loistava suomennos ja paljon parempi kuin Vesimies.

ja mikä ilo: Vesimiestä ei käytetty elokuvassa. Aquaman on käytetty termi.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #16 : 22.12.2018 klo 20:08:42 »
ja mikä ilo: Vesimiestä ei käytetty elokuvassa. Aquaman on käytetty termi.


Säästävät sen Hydro-Manin suomennokseen (ellei ole jo käytetty).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

smaxx

  • Jäsen
  • Viestejä: 69
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #17 : 25.12.2018 klo 18:08:34 »
Kävin katsomassa tämän teinin kanssa oikeastaan vaan imax -teatteria kokeillakseni, Aquaman on ihan vieras hahmo, itse asiassa sotkin Namoriin... Eli ei ei mitään odotuksia leffaan mennessä, muuta kuin että saa popparia naamaan ja voi ottaa tirsat jos siltä tuntuu. DC -leffat on olleet Batman poislukien (Wonder W on näkemättä) niin kuraa, ettei tosiaan paljoa voinut odottaa. No, tämähän muutti kurssin täysin ! Kaikin puolin onnistunut leffa, näyttelijät, kässäri, ohjaus - kaikki pelasi. Huumori ja jännitys oli kohdallaan, ja kerrankin jopa action kohtaukset oli mielenkiintoisia. Todella hienosti tehtyjä pitkiä vauhdikkaita kohtauksia, missä useampi tapahtumalinja saatiin vietyä rinnakkain komeasti maaliin. Huumori toimi tosi hyvin. Imax -teatterikin oli positiivinen tuttavuus, vaikka tuolien taso jäi Scapesta jälkeen, Loungesta puhumattakaan. Mun puolesta tosin voisi ihan hyvin lopettaa ne ennen elokuvaa pidettävät puheet, ne on melkeinpä vaan noloja.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #18 : 25.12.2018 klo 18:41:06 »
Kävin katsomassa tämän teinin kanssa oikeastaan vaan imax -teatteria kokeillakseni, Aquaman on ihan vieras hahmo, itse asiassa sotkin Namoriin... Eli ei ei mitään odotuksia leffaan mennessä, muuta kuin että saa popparia naamaan ja voi ottaa tirsat jos siltä tuntuu. DC -leffat on olleet Batman poislukien (Wonder W on näkemättä) niin kuraa, ettei tosiaan paljoa voinut odottaa. No, tämähän muutti kurssin täysin ! Kaikin puolin onnistunut leffa, näyttelijät, kässäri, ohjaus - kaikki pelasi. Huumori ja jännitys oli kohdallaan, ja kerrankin jopa action kohtaukset oli mielenkiintoisia. Todella hienosti tehtyjä pitkiä vauhdikkaita kohtauksia, missä useampi tapahtumalinja saatiin vietyä rinnakkain komeasti maaliin. Huumori toimi tosi hyvin. Imax -teatterikin oli positiivinen tuttavuus, vaikka tuolien taso jäi Scapesta jälkeen, Loungesta puhumattakaan. Mun puolesta tosin voisi ihan hyvin lopettaa ne ennen elokuvaa pidettävät puheet, ne on melkeinpä vaan noloja.
Mä kävin kanssa kokeilemassa Suomen IMAXia viime perjantaina ja Aquaman-leffaa. Joo Jason Momoa toimi ihan hyvin. Ihan hyvää katsottavaa...ei ehkä voita Marvelia, mutta Justice Leaguen ainakin. Positiivinen tunne, kun tulin pois salista. Itse IMAX:sista kerron tuolla enemmän:

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=post;topic=16333.0;num_replies=22
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Maisteri Outo

  • Jäsen
  • Viestejä: 417
  • (Ei tekstiä)
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #19 : 28.12.2018 klo 12:29:44 »
Joulunpyhinä tuli Aquaman nähtyä. Ihan hauskaa supersankarimättöä. Juonenkuljetus, leikkaus ja verbaalinen huumori ei ollut aina parasta mahdollista, mutta huikeat efektit, näyttävät puitteet. ärjy toiminta ja silkka hulluus (Rumpuja soittava mustekala? check! Jason Momoa ratsastamassa jättiläismerihevosella? check! yms) pitivät virneen naamalla koko leffan ajan.

Ens kerralla kehiin ehkä syvällisempi tarina ja enemmän hahmoihin keskittymistä, mutta näin ekana Aquaman-leffana tämä pläjäys kelpasi mainiosti.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #20 : 30.12.2018 klo 02:22:31 »
Vattumannen oli musiikin osalta ihan kiva. Muuten melkoista ja ylipitkää viihdettä ääliöpäästä. Kuningas Arthur kohtaa Nemoa etsimässä ja sata muuta aiemmin nähtyä tusinarainaa samassa pläjäyksessä. Ei yhtään ennenkuulematonta repliikkiä. Momoa osaa poseerata. Silmäkarkkia piisasi IMAXin täydeltä.

No, myönnetään että vauhtia riitti eikä ihan kaikkea selitetty puhki. Eikä elokuva, jossa on Dolph Lundgren voi olla täysin huono, eihän?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2018 klo 12:04:41 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 084
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #21 : 07.02.2019 klo 01:04:36 »
Olipa hyvä supersankarileffa, ilman mitään mutkuja tai ehtolauseita siihen perään.

Visuaalisesti huikea ja sen ansiosta erottuva.

Lisäksi plussaa selkeästä juonesta, oivaltavuudesta ja siitä, kuinka monen monituista yksityiskohtaa oli mietitty.

Oliko tämä nyt sitten paras superpätkä koskaan. Kun elokuvien kesto ei tästä lyhene, niin sanotaan että oli.

Momoa on mainio valinta pääosaan, ja plussaa etnisestä taustasta. Olen sen verran nuija, että tajusin tämän vasta hiljan kun mies veti hakan yhdessä poikansa kanssa jossain promotilaisuudessa.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #22 : 13.02.2019 klo 20:50:22 »
Leffa nähty eilen ja ei muuta valittamista kuin että turhan pitkä, näyttelijät hoisivat hommansa hyvin (äitimuorin (joka ei ollut vanhentunut sitten yhtään 20 vuoden aikana toisinkuin isäpappa) hyppimiset olivat vähän outoja), pikkasen liikaa scifiä mutta ei haitannut, erikoistehosteet (joita oli julmetusti) veivät varmaan leijonosan budjetista, juoni toimi alusta loppuun ja huumoria oli mukana sopivasti, kaikilla sivuosien hahmoilla (paitsi äitimuorilla) oli ihan mukavasti ruutuaikaa (toki kun vihulaiset seuraaviin leffoihin pitää esitellä niin on vähän pakkokin).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #23 : 27.02.2019 klo 23:11:56 »
etusivu uusiksi: kun elokuva tahkoaa (tähän mennessä, pyörii yhä teattereissa) 1,138,890,756 $ on varmaa että jatkoa seuraa.
Aquaman 2 näillä näkymin 16.12.2022
lähde Variety

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #24 : 28.02.2019 klo 19:34:09 »
No tottakai tulee jatkoa. Jos tulee vasta 2022 niin tulee hiukka myöhään (toki sitä ennen tulee WW2 (ainakin) ja Justice League (kaiketi) ja ehkä Teristä tai Battista).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Maisteri Outo

  • Jäsen
  • Viestejä: 417
  • (Ei tekstiä)
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #25 : 02.03.2019 klo 12:56:48 »
Aquaman 2 näillä näkymin 16.12.2022
lähde Variety

Hämmentävää, että menee noin pitkään, lähes neljä vuotta. Itse veikkasin joulua 2021. No, ehkä ne muuttaa vielä tuota päivämäärää, sellaistahan tapahtuu aina välillä.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #26 : 02.03.2019 klo 20:12:46 »
Hämmentävää, että menee noin pitkään, lähes neljä vuotta. Itse veikkasin joulua 2021. No, ehkä ne muuttaa vielä tuota päivämäärää, sellaistahan tapahtuu aina välillä.

Toki mutta kun niitä  leffoja joita pitäisi tuleman ulos on kourallinen tai kaksi ja 1-2 leffaa ulos per vuosi niin kestäähän se.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #27 : 03.08.2021 klo 19:47:56 »
Tuleva Aqualad?

Ei vaan itse Aquaman nuorena pojankloppina Baywatch Havaijissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #28 : 14.09.2023 klo 21:07:31 »

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Aquaman - Vesimies (2018)
« Vastaus #29 : 20.12.2023 klo 21:37:56 »
Kadonnut valtakunta on nähty.
Edelliseen verrattuna epätasainen esitys, viihdyttävä mutta ykkösen tasoa ei saavuteta. Muutama sivuhenkilö ja varsinkin saarijakso erottuvat edukseen.
Poika vertasi enemmän Taru sormusten herrasta elokuviin mikä ehkä onkin niin mutta minä arvostan Conan/Elric puolta en Tolkienin juttuja.
Visuaalinen mutta olen tyytyväinen jos DC ottaa uuden suunnan.
Vaikka loppua kohden otti askelia lähdemateriaalin suuntaan.

Blue Beetle oli parempi mutta ei saa ymmärtää väärin kyllähän tämän pelkkä traileri on onnistuneempi elokuvana kuin Aki Kaurismäen koko tuotanto, niin laadullisesti kuin sisällöllisesti.