Kirjoittaja Aihe: Spider-Man MCU  (Luettu 23667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #15 : 24.05.2017 klo 15:53:48 »
Mitä höpäjät, Peter Parker on koululainen kuten pitääkin ja sen ikäisten tädit yleensä on lähempänä neljääkymmentä kuin kahdeksaakymmentä..
Mulle Peter Parker on aina ollut aluksi lukiolainen...siis melkein nuori aikuinen.

Muuten mun tätini oli vanha jo kun synnyin...kuoli lopulta 93 vuotiaana.
Joten tädit voi olla hyvinkin lähempänä 80 vuotta.

Mun Hämikseni pohjautuu 80-90-luvun hämiksiin, jossa hämis menee naimisiin Mary Jane Watsonin kanssa. Mun Hämikseni loppuu ennen sisällissotaa...siis sarjakuvissa. Kaikki siitä eteenpäin on kakkaa.

Mutta tämä on mun mielipiteeni. Jos tykkää koululais-hämiksestä niin siitä vaan.
Enpä ole aikoihin lukenut Spiderman-lehteä. Joskus, kun olen kaupassa semmoista selannut, niin on tullut vaan paha mieli.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #16 : 24.05.2017 klo 16:04:22 »
Mitä noihin julisteisiin tulee. Niin se ylempi on vähän sekava. Ympätty liikaa henkilöitä kuvaan ja Spiderman on työnnetty sinne taakse puvussaan. Ironmania turha tuossa julisteessa myös...tietysti jenkeissä Ironman myy varmaan paremmin, joten siksi varmaan valittu tuollainen juliste.

Se alempi on paljon parempi. Siinä Spiderman laitettu etualalle ja korppikotka hyökkäämässä ylhäältä Spidermanin kimppuun.
Ironmanin olisin ottanut tuosta kuvasta pois ja tehnyt julisteesta yksi sankari vastaan yski konna asetelman.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #17 : 24.05.2017 klo 19:37:50 »
Mulle Peter Parker on aina ollut aluksi lukiolainen...siis melkein nuori aikuinen.

Mun Hämikseni pohjautuu 80-90-luvun hämiksiin, jossa hämis menee naimisiin Mary Jane Watsonin kanssa.

No sulle on jo tehty viisi Hämis-leffaa, nyt on niiden vuoro jotka tykkää joko varhaisesta tai ultimaatista Hämiksestä.
t.Q

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #18 : 24.05.2017 klo 20:35:30 »
Joo tuo alempi juliste on parempi. Se minkä ikäinen May-tädin pitäisi olla on pitkälti makuasia, toki normiversumin Hämiksissä täti on aina ollut ns. toinen jalka haudassa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #19 : 24.05.2017 klo 21:07:12 »
No sulle on jo tehty viisi Hämis-leffaa, nyt on niiden vuoro jotka tykkää joko varhaisesta tai ultimaatista Hämiksestä.
En olekaan kieltänyt tekemästä Spiderman elokuvia, mutta en vain tykkää kaikista.

Mun mielestä oikeaoppisia Spiderman-elokuvia on ollut:

Spider-Man (1977)
Spider-Man Strikes Back (1978)
Spider-Man:The Dragon's Challenge(1981)
Nicholas Hammond hämiksenä...menetteli, mutta nää oli niin 70-lukulaisia filmejä, ettei ne saanut suurta suosiota. May-tätinä näytteli Jeff Donnell. Näytti jotenkuten tädiltä, mutta hivenen taisi olla liian nuori...vain vähän.

Spider-Man (2002)
Spider-Man 2 (2004)
Spider-Man 3 (2007)
Tobey Maguire hämiksenä minusta toimi ja leffatkin oli ihan hyvää katsottavaa. Se traileri, jossa hämis pyydysti roistojen kopterin WTC väliin seitillä oli kyllä hieno. Vahinko vaan, että Osama pilasi homman ja se sensuroitiin pois. Näissä oli myös paras May-täti roolitus eli Rosemary Harris . Ihan kuin sarjakuvasta kaapattu.

Nämä hämis-elokuvat taas eivät olleet mun makuuni.

The Amazing Spider-Man (2012)
The Amazing Spider-Man 2 (2014)
Andrew Garfield ei oikein kanssa iskenyt ja leffat oli tarinaltaan ihan kakkoja. May-tätinä näytteli Sally Field. No menetteli, vaikka aina kun näen Sally Fieldin, mulle tulee mieleen Burt Reinoldsin Konna ja Koukku elokuvat.

No 10 vuoden päästä aloitetaan taas alusta ja tulee taas uusi Spiderman-leffa sarja. Jos sit tehtäisiin aito 80-luvun sarjakuviin pohjautuva leffa.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2017 klo 01:17:35 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #20 : 25.05.2017 klo 22:31:19 »

Nämä hämis-elokuvat taas eivät olleet mun makuuni.

The Amazing Spider-Man (2012)
The Amazing Spider-Man 2 (2014)
Tom Holland ei oikein kanssa iskenyt ja leffat oli tarinaltaan ihan kakkoja.

en nyt muuten ala vääntää mielipideasioista muta tarkoitit varmaankin Andrew Garfieldia?

Andrew Garfield on ollut minusta tähän asti eniten Ditko-kauden Hämähäkkimies. Tom Holland toki vakuutti sillä että otti roolin haltuun ~20 minuutin myötä kun kilpailijoillaan vei elokuvan tai pari.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #21 : 26.05.2017 klo 01:16:52 »
en nyt muuten ala vääntää mielipideasioista muta tarkoitit varmaankin Andrew Garfieldia?

Andrew Garfield on ollut minusta tähän asti eniten Ditko-kauden Hämähäkkimies. Tom Holland toki vakuutti sillä että otti roolin haltuun ~20 minuutin myötä kun kilpailijoillaan vei elokuvan tai pari.
Perkele niinpä tarkoitinkin...Tom Holland on se kakara-hämis.
Korjasin!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #22 : 26.05.2017 klo 17:10:34 »
MCU-Hämiksen iän suhteen näen argumentin molemmat puolet.

Marvel on (etenkin viime vuosina) tyrkyttänyt teini-Hämistä hahmon "ainoana ja oikeana versiona" kyllästymiseen asti. Sarjisrintamalla on ollut mm. Untold Tales, Chapter One, Ultimate ja nyt myös tuo uudempi Spidey, jotka kertovat uusia versioita hahmon alkuvuosien seikkailuista, puhumattakaan siitä, että kaikissa animaatiosarjoissa hahmo on teini ja ihan normiuniversumin sarjakuvissa hahmo kirjoitetaan usein epäkypsemmäksi kuin tämän ikänsä puolesta kuvittelisi olevan. On siis ymmärrettävää, että etenkin 80-2000 - luvun sarjisten parissa kasvanut kaipaa kypsempää Peter Parkeria. Oma ensikosketus Marvel Universumiin oli J. Michael Straczynskin Hämähäkkimies, jossa hahmo oli onnellisesti naimisissa, vakaassa työpaikassa ja May tiesi tämän salaisuuden, joten voin samaistua.

Toisaalta, MCU:n kaikki sankarit ovat tähän menessä olleet aikuisia, joten teini-Hämis sallii aivan erilaisen kemian muiden hahmojen kanssa, kuin myös soololeffoihin omanlaisensa tunnelman/tyylin. Hahmon alkuperäinen idea oli myös ikääntyä lukijoitten kanssa, joten ihan ymmärrettävää, että halutaan uudelleenluoda tämä efekti elokuvissa.

Itse kallistun enemmän tuon jälkimmäisen  pointin suuntaan ja mielestäni täydellisessä maailmassa Marvel ja Sony pystyvät leikkimään keskenään kiltisti ikuisesti (tai parempaa, Marvel saa hahmon kokonaan takaisin eikä tartte asiaa murehtia) ja Tom Holland pysyy roolissa aikamieheksi asti. Ehkä jossain hamaassa tulevaisuudessa tämä voisi tehdä jopa oman "Loganinsa", jossa naamio siirtyy Miles Moralesille tai jotain, mutta se menee jo aikamoiseksi jossitteluksi.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2017 klo 17:12:54 kirjoittanut Vincent »

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #23 : 27.06.2017 klo 20:59:59 »
Ei ollut kummoisia ne edelliset julisteet mutta tämä uusin on todella hirveä. Onneksi ennakko-näytöksen nähneiden kriitikoiden ensi-reaktiot ovat puhtaasti ylistyslaulua ja hoosiannaa, joten itse leffan suhteen ei ole huolta.

t.Q

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #24 : 28.06.2017 klo 20:10:29 »
May-täti jäi puuttumaan tuosta juliste-hirviöstä. Muuten on ilmeisestí hahmot aika hyvin edustettuna.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #25 : 03.07.2017 klo 16:44:23 »
Näitä digisiä, filmattuja nukketeatteriesityksiä on nähty jo liian kanssa. Rahastusta. Tästä versiosta sain tarpeekseni pelkän trailerin perusteella.

Haluaisin vaihteeksi nähdä "Steve Ditko's Spider-Manin", jossa Peter Parker heittäisi trikoot roskiin heti alkumetreillä ja alkaisi kehittää vain itseään hämähäkkivoimiensa avustuksella. Lukisi itsensä oikeaksi tohtoriksi eikä minkään humvaakkutieteen sekopääksi, menisi töihin Stark Industriesille ja parissa vuodessa laittaisi alkoholisti Tony Starkin eläkkeelle.

Sitten Parker siirtäisi kaikki yrityksensä kolmannen maailman maihin ja keskittyisi vain kaikkein tuottavimpiin ryhmiin kuten asekauppaan. Thunderbolt Rossin ja Nick Furyn kanssa hän järkkäisi USA:lle parit kivat pikku sodat, jotta tuotteet saadaan kunnolla liikkeelle ja kaltaisilleen yli-ihmisille tulisi lisää elintilaa. Sekä rahaa. Varsinkin rahaa.

Kaikissa tilanteissa Parker välttäisi nakkelemasta vitsejä, hän lausuisi vain viiltäviä Ayn Rand -sitaatteja: 
https://www.goodreads.com/author/quotes/432.Ayn_Rand
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 759
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #26 : 03.07.2017 klo 16:58:03 »
Näitä digisiä, filmattuja nukketeatteriesityksiä on nähty jo liian kanssa. Rahastusta. Tästä versiosta sain tarpeekseni pelkän trailerin perusteella.

Haluaisin vaihteeksi nähdä "Steve Ditko's Spider-Manin", jossa Peter Parker heittäisi trikoot roskiin heti alkumetreillä ja alkaisi kehittää vain itseään hämähäkkivoimiensa avustuksella. Lukisi itsensä oikeaksi tohtoriksi eikä minkään humvaakkutieteen sekopääksi, menisi töihin Stark Industriesille ja parissa vuodessa laittaisi alkoholisti Tony Starkin eläkkeelle.

Sitten Parker siirtäisi kaikki yrityksensä kolmannen maailman maihin ja keskittyisi vain kaikkein tuottavimpiin ryhmiin kuten asekauppaan. Thunderbolt Rossin ja Nick Furyn kanssa hän järkkäisi USA:lle parit kivat pikku sodat, jotta tuotteet saadaan kunnolla liikkeelle ja kaltaisilleen yli-ihmisille tulisi lisää elintilaa. Sekä rahaa. Varsinkin rahaa.

Kaikissa tilanteissa Parker välttäisi nakkelemasta vitsejä, hän lausuisi vain viiltäviä Ayn Rand -sitaatteja: 
https://www.goodreads.com/author/quotes/432.Ayn_Rand
Heh-heh!
Ton VesaK:n version mäkin voisin katsoa!
Joo ei meikäläinenkään mene tuota finnivoide-Spidermannia katselemaan. Jos tulee telkusta tai Netflixistä, niin pienessä humalassa voin ehkä katsoa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #27 : 03.07.2017 klo 17:09:01 »
Voi teitä ressukoita, hemmoteltu piloille..  :laugh:
t.Q

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #28 : 03.07.2017 klo 19:52:07 »
Kiitti VesaKlle päivän nauruista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Spider-Man MCU
« Vastaus #29 : 03.07.2017 klo 22:16:50 »
Niin no, en ole vielä elokuvaa nähnyt joten sen uskollisuutta sarjakuvalleen en tiedä.
Tämä on se onnistumisen aste kohdallani.
Kunhan mennään lähdemateriaalin ehdoilla.

Itse odotan tätä teinimpää Hämähäkkimiestä mielenkiinnolla, kriitikoilla on tietty kantansa mutta minulle sillä ei ole väliä.
En muodosta mielipidettäni muita miellyttääkseni tai tarvitse muiden tukea ja hyväksyntää maulleni.
Jos kriitikko kehuu paskaa elokuvaa esim. La La Land se on kriitikon ongelma ei minun ja jos hän ei ymmärrä miksi sarjakuvasovituksen tulee olla sarjakuvan mukainen( syy miksi itse en pidä 60-luvun vajaista kammotuksista mm. Modesty Blaise ja Adam West perseilyt) niin idiotisminsa ei ole syytäni.
Mutta...

tietenkin siinä on se että sarjakuvasovituksissa on menestyneiden ja runsaan historian omaavien hahmojen kohdalla se että osa haluaa TeiniHämiksen, osa Miles Moralesin, osa aikuisen miljonäärin, osa kloonin, osa Mustakalan ja siten osa haluaa Batmaninsakin siltä ajalta kun sarja sukelteli comics coden hukuttamana pohjamudissa niiden naaraamattomien juoppojen kaverina.
Toiset taas tykkäät ironiatta Matista ja Teposta ja tangomarkkinoista.
Heidän ei ole pakko tunkea Tuskaan, minäkään en mene suviseuroihin puhumaan järkeä koska en näe siinä hyötyä.

Ketjusta puuttuu enää väite että jossain vaiheessa yleisölle tulee kyllästyminen supersankareihin/sarjakuvafilmatisointeihin. Ottaen huomioon miten suoratoistojen ja piratisoinnin aikakaudella ne keräävät yhä maksavia katsojia on kommentin toistajien mielestä todiste vain kohdeyleisön infantiilista kritiikittömyydestä.

Just just.