Kirjoittaja Aihe: MANGAN PIIRROSTA!  (Luettu 16622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SiiriManga

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
MANGAN PIIRROSTA!
« : 05.03.2017 klo 20:48:54 »
Okei, eli mun unelma on se, että mun manga julkaistaan kaupoissa, ja nyt mulla olis kysymyksiä.
1. Mistä löydän editorin?
2. Kenelle julkaisijalle lähettäisin mangaani?
3. Mitä teen sivuilleni kun ne ovat piirretty?
4. Miten lähetän sivujani julkaisialle?
Odotan vastauksia🙂

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: MANGAN PIIRROSTA!
« Vastaus #1 : 05.03.2017 klo 21:31:19 »
Moi Siiri,

ootko ajatellut, että pitäisit ensin vaikka sarjakuvablogia? Saisit kommenteissa palautetta (ja faneja!!!).

Piirretyt sivut voit skannata ja julkaista blogissa. Opit samalla kuvan digitaalista käsittelyä. Sopiva paikka voisi olla vaikka https://www.blogger.com/about/?r=2

Googlesta voit hakea vaikka hakusanoilla manga kurssi, niillä opetetaan kuvien käsittelyä ja kerrotaan, kuinka töitään voi saada vaikka julki.

Suomessa kotimaista mangaa ei ole tainnut tulla, ainakaan isoilta kustantajilta, kauppoihin vähään aikaan.

Älä lähetä alkuperäisiä piirrustuksiasi koskaan vaan ota niistä kopiot.

Ohjeita on täällä:
http://www.sarjakuvanteko.fi/wiki/index.php?title=Kustantaja


« Viimeksi muokattu: 05.03.2017 klo 21:34:28 kirjoittanut Lurker »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: MANGAN PIIRROSTA!
« Vastaus #2 : 05.03.2017 klo 22:24:39 »
Okei, eli mun unelma on se, että mun manga julkaistaan kaupoissa, ja nyt mulla olis kysymyksiä.
1. Mistä löydän editorin?
Tie ei ole helppo, alkaen tuosta kohdasta 1. Suomessa ei juuri ole ollut tapana toimittaa sarjoja. Kustantaja vain kustantaa jos katsoo sen järkeväksi.

Tärkeintä on kehittää itseään piirtäjäna ja käsikirjoittajana sekä esitellä omia töitä "joka välissä" ja kaikille vastaantulijoille. Siitä se ura sitten tavalla tai toisella urkenee.  :)

Tämmöinenkin on nyt tarjolla. Eli Sangatsun mangapäivän klinikka.

Noin muuten kyselemistäsi aiheista on käyty tällä foorumilla paljon keskusteluja. Ei kun etsimään ja lukemaan.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson