Kirjoittaja Aihe: Marvel Unlimited  (Luettu 21438 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Marvel Unlimited
« : 31.03.2016 klo 23:26:49 »
Onko joku muu Marvel-fani tutustunut kyseiseen tuotteeseen? Minä aloitin tilauksen jokunen viikko sitten ja olen todellakin tyytyväinen, tällä hetkellä yli 17000 sarjista luettavissa ja epäilen että jokunen viikko menee et kaikki on kahlattu läpi..
 
Mutta! käyttäjäkokemumuksia nyt kaipaisin. Toistasataa Secret Warssia (2015) jo luettu ja nyt tuli mieleen et onko tuossa joku tietty aika milloin lehdet pistetään nettiin luettavaksi? Vai nakkaako net summittaisesti jotain herkkupaloja faneille?

Toisekseen. Mie en ainakaan löytänyt mitään luetut/lukemattomat optiota mistään jatkumosta mitä hain. Ja jos ne kuitenkin on lehdet ilmestymispäivämäärän mukaan rivisssä niin sieltähän voi sit jäädä jotain kappaleita lukematta (jos net ilmestyy miten sattuu) ku ei jaksa aina joka kantta tsekata erikseen.

En tiä mut mahtiostos silti! Alle 10 dollaria kuussa ja aivan hitokseen paljon luettavaa.

Juha
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #1 : 01.04.2016 klo 01:03:57 »
Käsittääkseni vanhojen puutteet selittyvät sillä, että digitalisointi on kesken. Uusien pitäisi tulla palveluun systemaattisesti viiveellä. Eipä ole juuri kiinnostusta lukea uusimpia erillismaksusta.

Tällainen palvelu pitäisi olla jokaisella kustantajalla. Sain jo yliannostuksen Marvelia, käytännössä pari kuukautta olen siis maksanut tyhjästä. Toisaalta näin pieni kuukausimaksu ei juuri kuumota.

Käytettävyys on sitten asia ihan erikseen, toivottavasti kehitystä tapahtuu.

Kaikkiin maailman lukuohjelmiin pitäisi kuulua ominaisuus koostaa automaattisesti "kirjastoja" ts. "olen lukenut" -listauksia. Samoin kerran luettu tulisi avata automaattisesti siltä sivulta, joka oli avoinna kun opus/sovellus suljettiin.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #2 : 18.11.2016 klo 00:08:07 »
Itseasiassa nyt harmittaa. Olen tottunut MU:n julkaisutahtiin ja se tarkoittaa etten oikeastaan voi edes käydä toimintasankareiden puolella. Spoilausvaara on läsnä aina, ja toiseksi. Olen jättänyt kaikki hämismiessarjat lukematta MU:n puolella koska kuukauden paras hetki on kun tulen kotiin, syön ja luen uuden Hämiksen sohvalla ja otan rennosti hetken.
Onko Tämä sitten sitä kahdessa eri aikalinjassa elämistä? Repeytyykö universumi jos mie sittenkin luen ne uudet Spidermanit ja joskus puolen päästä se onkin minun sohvalla vastassa. Miten käy jos olen sitten lukenut spoilerit jo puoli vuotta etukäteen toimintasankareiden ketjuissa.
Huh.
Oli se helppoa vielä -80 luvulla.
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #3 : 18.11.2016 klo 06:13:46 »
Itse en ole lukenut oikeastaan mitään uutta, ennemmin käpertynyt sisäänpäin, ensin lukenut 2000-luvun parhaimmistoa vanhoista tutuista sankareista ja sitten palannut vanhoihin tarinoihin.

Tällä hetkellä kahlaan kronologisesti Ryhmä-X:ää (The Uncanny X-Men), ja olen juuri ohittanut ne parhaimmat Marauder-tarinat. Siinä rinnalla olen hieman silmäillyt Tekijä-X:ää.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #4 : 18.11.2016 klo 09:02:01 »
Tämähän se hienoa MU:ssa on. Koetappa saada koko Ryhmä-X alusta loppuun paperisena, ei halvalla irtoa.
Onhan siellä paljon vanhempaa hyvää tarinaa, yleensä vain sattumalta nappaan ja luen, Pulsesta en ollut koskaan kuullutkaan ja loistava oli . Mut vaikea välttää kiusausta kun joka viikko ne uudet putkahtaa etusivulle. Vision,Contest of champions, seuraava cross-over jota nyt vasta Mu:ssa pohjustetaan yms. On vaan pakko lukea.
Tällä hetkellä War of Kings uudelleen luvussa koska ilmestyessä luin vain pienen osan.
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #5 : 18.11.2016 klo 15:46:34 »
Joo, minulle tämä MU "year one" on sellaista lapsuuden haaveen toteuttamista.

Onhan tuota joku neljännesvuosisata sitten haaveiltu, että joku päivä luen kronologisesti Ryhmikset niin, että samalla seuraan sisarlehtiä (New Mutants, X-Factor jne.).

On se kyllä sen verran rankka urakka, että minulla lopahti ensi yritys John Romita JR -kauden puoliväliin (aloitin "uuden" Ryhmä-X:n seikkailuista). Saas nähdä, missä kohden tulee kyllästymispiste tällä kertaa vastaan.

Claremontin kynäilyt ovat olleet kyllä varsin mainoita, miehellä oli paljon ideaa niissä jutuissa rasismi-teemaa myöten. Hauskasti aina välillä paistaa Tähtien Sota, Alien- ja Terminator-vaikutteet läpi, kun oivaltaa tarkkailla julkaisuvuotta.

Bendisin ja Maleevin Daredevil oli huima kokemus. Oli minulla myös pitkä tauko ennen kuin tartuin Brubakerin ja Larkin jatkoon, mutta niin se vain sekin meni yhteen putkeen.

Hassua on, ettei tämä "ensimmäinen vuosi" ole lainkaan vastannut odotuksia. En oikeastaan ole lukenut mitään ennestään tuntematonta. Käytännössä kaikki lukemani rajoittuu 2000-luvun tarinoihin, tietysti nuo Ryhmikset poislukien. Koetin kyllä monenkin hahmon tapauksessa, mutta en tarttunut lopulta mihinkään.

Moon Knight -sarjoja kahlasin, mutta edes tuo Bendis-Maleev-kaksikko ei oikein saanut syttymään hahmon edesottamuksiin. Deadpool jäi aivan alkutekijöihinsä, vaikka ne päältä näyttivät ihan kivoilta. Käytännössä "tuntemattomin" lukemistani hahmoista on ollut Kapteeni Amerikka.

Hieman odottamaton havainto MU-kokemusten jäljiltä on, että palvelu on kaventanut paitsi sitä mitä sarjakuvaa luen myös supersankarisarjakuvaa (eli pelkäksi Marveliksi menee). No, mitäpä siitä. Ei tuolla nyt loputtomasti kiinnostavaa luettavaa löydy, oman kokemukseni perusteella sarjojen täytyy olla todella kovatasoisia ellei lapsuudesta löydy mitään tarttumapintaa sankarin seikkailuja kohtaan.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #6 : 04.12.2016 klo 19:23:14 »
Tuohon sisarlehtien lukemiseen voisin sanoa että petrattavaa olisi.. Voipi olla kyllä mahdoton tehtävä saada kaikki sisarjulkaisut tyrkylle aina luetun lehden jälkeen mutta ois kiva homma
Ensimmäisenä itse luin kaikki tarinat joissa Thanos on mukana ja Marvel Zombiesit. Jostain syystä olen aina tykännyt tarinoista jossa hyvikset ottaa osumaa ja jopa kuolee ;-)
Marshall Law on varmaan yksi eniten kulutetuimpia sarjiksi minulla.

Minulla meni koko "Eka vuosi" vähän ohi, samoiten kuin Marvel now. Onko sama asia, enpä tiä ja uudelleen lämmittely nyt harvoin lämmittää mieltä. Ultimate jutut on kyllä hyvä poikkeus.
Moon Knightin Hustonin ja Bensonin sarjat jäi kyllä tosi mukavasti mieleen. Varmaankin kyllä ihan piirtäjien ansiosta. Otin jopa pienen Kuuritari tatuoinnin käteeni..

Eikös DC:lla ole vastaava palvelu? Mut mie en ota ku tämänkin takia jouduin jättämään Netflixin ja seksin iltaisin vähemmälle.
Mutta Netflixistä en luovu.
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #7 : 29.05.2018 klo 21:02:01 »
On tämä Marvel Unlimited melkoinen digijyrä.

Kun kerran luet Marvelia, ei kannata jättää vuositilausta tekemättä.

Kun kerran laitat vuositilauksen kiinni, niin ei kannata olla lukematta Marvelia.

Kun kerran ei ehdi lukea kaikkea Marveliakaan (="maksettua"), miksi enää lukisi mitään muuta kuin Marvelia.

Kummasti pääkoppa tulkitsee vuositilauksen "ilmaiseksi". Käänteisesti kilpailijoiden sarjakuvista maksaminen kääntyy "ylimääräiseksi" kustannukseksi.

Tässä on varmaan joku sellainen logiikka kuin lehtien julkaisemisessa tusinoittain. Taktiikalla varmistettiin, että fanien pennoset eivät eksyneet kilpailijoiden laariin.

Sovitettuna digiaikaan, lukijoiden median parissa kuluttama aika pyritään pitämään omassa palvelussa. Käytetään lihaksia markkinaosuuksien ottamiseen ja pitämiseen.

Hieman odottamaton havainto MU-kokemusten jäljiltä on, että palvelu on kaventanut paitsi sitä mitä sarjakuvaa luen myös supersankarisarjakuvaa (eli pelkäksi Marveliksi menee).

Tämä on melko ikävä, mutta yllä kuvatusta ajatusmallista johtuen helposti ymmärrettävä. Kun minulla jossain vaiheessa viime vuotta katosi kaikki kiinnostus Marvelin tekemisiin, niin tänä vuonna olen lukenut entistä kapeammin ja entistä keskittyneemmin Marvelia.

Olen kahlannut läpi tuttuja sankareita, lukenut uudestaan vanhoja juttuja – mutta nyt myös aiemmin yli hypättyjä numeroita ja sarjoja lukien – ja "sahannut" saman aikakauden juttuja.

Sahaamisella tarkoitan sitä, että luen tiettyyn pisteeseen yhtä sarjaa – vuoden, pari – ja palaan taakse päin lukeakseni toista julkaisua samaan pisteeseen.

Kun aikanaan olen ollut hyvin valikoiva sen suhteen, mitä olen lukenut niin nyt menee läpi mikä tahansa höttösarja. Ja niitähän löytyy.

Tällaisia kokemuksia palvelun käyttämisestä on myös muilla, kuten tämän Forbes-artikkelin kirjoittajalla.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #8 : 29.05.2018 klo 21:38:55 »
Välillä olen miettinyt Marvelin unlimitedin hankkimista, mutta en ole ottanut ja ehkä tämä Jiksin kommentti vahvistaa sitä. Nykyisin käytän lähinnä Comixologyä digisarjojen hankintaan ja siellä varsinkin alennusmyyntien kautta tulee toisinaan hankittua itselle yllättäviäkin tuotoksia.
Toisaalta olen ehkä kuitenkin hitusen enemmän DC-fani ja siksi aika-ajoin tulee tarve lukea DC:tä, joten pelkkä Marvelin rajaton saatavuus ei tyydyttäisi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #9 : 30.05.2018 klo 22:56:40 »
No päinvastoin palvelu on suorastaan rikollisen nerokas. Tällainen pitäisi olla myös DC:llä.

Ei muilla kustantajilla ole katalogia, ellei sitten joku Soleil tai Shonen Jump -tuotanto yhteenlaskettuna sellaisen muodostaisi.

Dark Horse tai Image ovat ehkä siinä ja siinä, mutta tekijät – jotka käytännössä ovat mikroyrittäjiä – eivät tykkää edes Comixologyn Unlimited -ohjelmasta. Kyllä sen ymmärtää, en tekijänä tykkäisi minäkään.

Hyviin tarjouksiin tulee tartuttua ahkerasti Marvel-materiaalin ulkopuolelta, ja vaikkapa Humble Bundlet ovat vastustamattomasti hinnoiteltuja.

Toisaalta niistä aina jää jotain lukematta, moni nippu kun on sellainen epämääräinen kooste toisiinsa liittymättömiä julkaisuja.

Jännästi Marvel Unlimitedin kanssa nämä sidokset toisiin lehtiin, eli jatkumo, on jotenkin tehnyt paluun. Ainakaan jatkumoon ei suhtaudu enää vihamielisesti.

En ole mielestäni piitannut jatkumosta sitten lapsuusvuosien, mutta kummasti vain Unlimitediä lukiessa jää välillä miettimään, että miten luettu sopii yleisraameihin.

Tosin näitä on ihan toivoton miettiä, kun kaikki jutut muuttuvat sellaiseksi harmaaksi muovailuvahapalloksi.

Oma lukutahti on n. 20-50 jenkkilehteä parissa illassa, lähinnä sen mukaan mitä perhe antaa myöten.

Se on sitten sellaista silmäilyä, jossa ei hirveästi juoneen ja taiteeseen keskity.

Ihan viime aikoina olen huomannut lukevani samoja uudelleen. Kun ei ole jäänyt muistikuvia, niin hyvin menevät toistekin.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Marvel Unlimited
« Vastaus #10 : 13.01.2022 klo 19:32:06 »
Eternals-sarja julkaistaan WEBTOON-palvelussa, vaikka se julkistetaan sitä ennen Marvel Unlimited -palvelussa.

Kustantaja sovittaa sarjojaan ensi kertaa webtoons-formaattiin, vaikka se kokeili kännykkäsarjoja jo kymmenen vuotta sitten omalla Infinity Comics -virityksellään.

Sanoisin, että WEBTOON-palvelun käyttäjä on vähän kuin elokuvissa kävijä, etten usko sieltä lukijoiden päätyvän sankoin joukoin Marvel Unlimitediin perussarjakuvia lukemaan. Kenties nykyinen mobiiliformaatti kasvaessaan myös yrityksen omassa palvelussa niin tekisikin, mutta eiköhän Mooses nyt ole vain menossa sen kuuluisan vuorensa luo.