Kirjoittaja Aihe: Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle  (Luettu 37212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle
« Vastaus #75 : 15.10.2018 klo 19:44:34 »
Muutenkaan en ymmärrä tätä sukupuoli- ja ikäkorttia. Kvaakissa ei mielestäni ole sen kymmenen vuoden aikana mitä itse olen pyörinyt koskaan ollut merkitystä sillä onko keskustelijat nuoria vai vanhoja, naisia tai miehiä. Tuntuu siltä että näinä #metoo aikoina vaan kovin herkästi haluta aina uhriutua ja syyllistää nimenomaan vanhemmat mieshenkilöt. Kvaakissa olen aina nähnyt vain sen mikä keskustelijoita yhdistää, eli rakkaus sarjakuviin.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2018 klo 19:48:46 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #76 : 15.10.2018 klo 19:46:11 »
Sorry vaan Lurker, suora lainaus Twitteristä: ”Kvaakista on anteeksi nyt vähän sellainen viba että se on jumahtanut edelliselle vuosikymmenelle, missä vanhemmat (useimmiten) miehet keskustelee...”
« Viimeksi muokattu: 15.10.2018 klo 19:48:30 kirjoittanut Miqz »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #77 : 15.10.2018 klo 19:50:22 »
Sorru vaan Lurker, suora lainaus Twitteristä: ”Kvaakista on anteeksi nyt vähän sellainen viba että se on jumahtanut edelliselle vuosikymmenelle, missä vanhemmat (useimmiten) miehet keskustelee...”

Tviitti.

Kuten totesin, kukaan ei käyttänyt twitterissä pejoratiivista setämiehet termiä, se tehtiin täällä!

Muutenkaan ennymmärrä tätä sukupuoli- ja ikäkorttia. Kvaakissa ei mielestäni ole sen kymmenen vuoden aikana mitä itse olen pyörinyt koskaan ollut merkitystä sillä onko keskustelijat nuoria vai vanhoja, naisia tai miehiä. Tuntuu siltä että näinä #metoo aikoina vaan kovin herkästi haluta aina uhriutua ja syyllistää nimenomaan vanhemmat mieshenkilöt. Kvaakissa olen aina nähnyt vain sen mikä keskustelijoita yhdistää, eli rakkaus sarjakuviin.

Et voi olla tosissasi, #metoo mainittu.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2018 klo 19:52:33 kirjoittanut Lurker »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #78 : 15.10.2018 klo 19:56:28 »
Oh the times, et voi varmaan väittää etteikö nykyaikana oikeasti loukkaannuta aiheetta (ja toki aiheestakin) välillä vain omien projisointien perusteella. Esimerkkinä nyt tämä twitter-”tytönhupakko”.

Tviitti.

Kuten totesin, kukaan ei käyttänyt twitterissä pejoratiivista setämiehet termiä, se tehtiin täällä!

Sama asia.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2018 klo 19:58:39 kirjoittanut Miqz »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #79 : 15.10.2018 klo 19:58:03 »
Oh the times, et voi varmaan väittää etteikö nykyaikana oikeasti loukkaannuta aiheetta (ja toki aiheestakin) välillä vain omien projisointien perusteella. Esimerkkinä nyt tämä twitter-”tytönhupakko”.

Tervetuloa Kvaakiin, te kaikki siellä ulkona. Oikeasti. Tehkää tästä parempi.

STD

• Jäsen
« Vastaus #80 : 15.10.2018 klo 20:35:11 »
Tviitti.

Twitterissä oli mainittu ikä ja sukupuoli. Setämies-termi sopii hyvin kuvaamaan sitä mitä siellä tarkoitettiin.

Kyllä se siitä.

STD

• Jäsen
« Vastaus #81 : 15.10.2018 klo 20:39:28 »
Tervetuloa Kvaakiin, te kaikki siellä ulkona. Oikeasti. Tehkää tästä parempi.
Valvojiin tosiaan tarvittaisiin vähän uutta verta.
Kyllä se siitä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #82 : 15.10.2018 klo 20:41:41 »
Nyt me tehdään se taas!
Ruvetaan taas riitelemään!
Yritetään nyt vähän oikeasti näyttää aikuisilta.

Unohdetaan nyt ne setämiehet, metoot, sukupuoli ja ikäjutut jne.
Itsekin olen noihin syyllistynyt.

Aletaan miettii kuinka tehdä kvaakista semmoinen, ettei uusien sarjakuvista kiinnostuneiden tarvi miettiä, että uskaltaako tuonne kvaakkiin kirjoitella.
Ollaan avoimia, auttavaisia, jaetaan sarjakuvatietoutta niitä tarvitseville.

Itse aion ainakin antaa auttavan käden, jos jostain asiasta tiedän jotain ja minulta saa aina kysyä. Heittää vaikka yksityisviestiä, jos ei uskalla tuolla kvaakissa julkisesti kysyä.

Me kvaakkilaiset, jotka kirjoitellaan tänne kvaakiin luontevasti...me ei voida tietää miltä uudelta jäseneltä tuntuu kirjoittaa se ensimmäinen juttu.

Itse pelkään julkista esiintymistä...kaikki koulussa luokan edessä esitetyt jutut on ollut aina ihan kauhea shokki. Kvaakissa taas pystyn kirjoittamaan mitä sattuu...olen jotenkin turvassa, vaikka jotkut tunteekin minut luonnossa.
Ihmiset ovat niin erilaisia.

Yritetään me alituiseen kvaakkiin kirjoittelevat olla esimerkkinä näille uusille jäsenille ja yritetään rohkaista niitä uskaltautumaan kohdata meidät kokeneet kvaakkilaiset.
Äääh hirveetä tekstii multa...kai käsitätte mitä tarkoitan.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

STD

• Jäsen
« Vastaus #83 : 15.10.2018 klo 20:44:59 »
Lainaus

Et voi olla tosissasi, #metoo mainittu.
Aiotko taas ruveta kieltämään mistä täällä saa puhua?
Kyllä se siitä.

STD

• Jäsen
« Vastaus #84 : 15.10.2018 klo 20:53:07 »
Nyt me tehdään se taas!
Ruvetaan taas riitelemään!
Yritetään nyt vähän oikeasti näyttää aikuisilta.

Unohdetaan nyt ne setämiehet, metoot, sukupuoli ja ikäjutut jne.
Itsekin olen noihin syyllistynyt.

Aletaan miettii kuinka tehdä kvaakista semmoinen, ettei uusien sarjakuvista kiinnostuneiden tarvi miettiä, että uskaltaako tuonne kvaakkiin kirjoitella.
Ollaan avoimia, auttavaisia, jaetaan sarjakuvatietoutta niitä tarvitseville.

Itse aion ainakin antaa auttavan käden, jos jostain asiasta tiedän jotain ja minulta saa aina kysyä. Heittää vaikka yksityisviestiä, jos ei uskalla tuolla kvaakissa julkisesti kysyä.

Me kvaakkilaiset, jotka kirjoitellaan tänne kvaakiin luontevasti...me ei voida tietää miltä uudelta jäseneltä tuntuu kirjoittaa se ensimmäinen juttu.

Itse pelkään julkista esiintymistä...kaikki koulussa luokan edessä esitetyt jutut on ollut aina ihan kauhea shokki. Kvaakissa taas pystyn kirjoittamaan mitä sattuu...olen jotenkin turvassa, vaikka jotkut tunteekin minut luonnossa.
Ihmiset ovat niin erilaisia.

Yritetään me alituiseen kvaakkiin kirjoittelevat olla esimerkkinä näille uusille jäsenille ja yritetään rohkaista niitä uskaltautumaan kohdata meidät kokeneet kvaakkilaiset.
Äääh hirveetä tekstii multa...kai käsitätte mitä tarkoitan.

Tänne voi kirjoittaa täysin anonyymisti. Ei pitäis siis olla mitään kynnystä kirjoittaa tänne. Ja yleensä uudet jäsenet on toivotettu lämpimästi tervetulleiksi. Paitsi se yksikin rouva takavuosina, joka haukkui ekassa viestissään koko foorumin ja ihmetteli sitten vastaanoton kylmyyttä.
Kyllä se siitä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #85 : 15.10.2018 klo 21:03:52 »
Tänne voi kirjoittaa täysin anonyymisti. Ei pitäis siis olla mitään kynnystä kirjoittaa tänne. Ja yleensä uudet jäsenet on toivotettu lämpimästi tervetulleiksi. Paitsi se yksikin rouva takavuosina, joka haukkui ekassa viestissään koko foorumin ja ihmetteli sitten vastaanoton kylmyyttä.
Olen samaa mieltä...itsekin tuon kokenut.
Joillekin vain se kynnys on liian suuri. Siinä jos osattaisiin rohkaista oikealla tavalla uusia jäseniä kirjoittamaan kvaakiin. Tiedän joitakin ihmisiä, jotka lukee kvaakia, mutta eivät kirjoita mitään sinne. En tiedä syytä...ehkä ei ole mitään sanottavaa.

Itselläni kvaakkiin tutustuminen ja sinne kirjoittelu antoi kipinän tutustua muihinkin sarjakuviin kuin mitä ennen luin. Nykyään luen melkein kaikkea sarjakuvaa ja löytänyt ihan fantastisia uusia sarjakuvia. Kvaakista on siis selvästi ollut hyötyä. Toivoisin että muutkin kokisivat saman.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Perhoslapsi

• Uusi jäsen
« Vastaus #86 : 15.10.2018 klo 21:16:55 »
Näitä voi varmaan miettiä ääriin asti, luulisin että kaikki eivät koe anonyyminä esiintymistä mukavana, sillä ainakin omin korviin on kantautunut paljon sitä, ettei anonyymejä oteta tosissaan, ei siis täällä vaan yleisesti. Ehkä joissakin asioissa halutaan että otettais tosissaan.
Jokaisella on varmasti omat syynsä sille, mikseivät kirjottele, voi olla ihan ajastakin kiinni. Yritän kuitenkin tuoda omaa näkökulmaani tässä asiassa jotenkin esille, jospa se auttaisi, edes omaan jännitykseen.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #87 : 15.10.2018 klo 21:45:06 »
Näitä voi varmaan miettiä ääriin asti, luulisin että kaikki eivät koe anonyyminä esiintymistä mukavana, sillä ainakin omin korviin on kantautunut paljon sitä, ettei anonyymejä oteta tosissaan, ei siis täällä vaan yleisesti. Ehkä joissakin asioissa halutaan että otettais tosissaan.
Jokaisella on varmasti omat syynsä sille, mikseivät kirjottele, voi olla ihan ajastakin kiinni. Yritän kuitenkin tuoda omaa näkökulmaani tässä asiassa jotenkin esille, jospa se auttaisi, edes omaan jännitykseen.

Tänne voi kirjoitella nimellä tai nimimerkillä, eipä sillä niin väliä.

Ja jos innostusta riittää ja jaksaa täällä pitempään roikkua ja jutella, niin sisällöntuotantoon tarvitaan aina uusia tekijöitä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #88 : 15.10.2018 klo 21:51:09 »
Setämiehet kun täällä tappelee, ei kukaan uskalla tulla postailee.  ;D
ikäjakaumasta osviittaa täällä. Toi äänestys nollattiin jossain vaiheessa, joten lie suht tuore.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #89 : 15.10.2018 klo 22:06:42 »
Tuo ikäjakauma on kumman kuvaava kuvaaja, varsinkin jos vertaa sitä siihen joukkoon, joka täällä kirjoittelee.

Tyrmäävän hyvää analyysia Hesarissa (Jussi Ahlroth): Addiktion algoritmi.

Sosiaalinen media rankaisee meitä jatkuvasti. Tunnemme pettymystä, kateutta, huonoa itsetuntoa, katkeruutta, ärtymystä ja jopa vihaa. Nämä kaikki ovat erinomaisia tunteita lisäämään sitoutumista. Näemme sisältöä, jonka tarkoitus on saada meidät reagoimaan, positiivisesti tai negatiivisesti. Tasapaino näiden välillä on olennaista. Meitä koukuttaa kaikkein eniten epävarmuus siitä, kumpaa saamme, keppiä vai porkkanaa, se odotuksen tunne.

Perhana, kun itsekin menee välillä tähän viekoittelevaan negatiivisuuden ansaan, vaikka kuinka yrittää varoa. Kvaakissa nyt sentään ei ole mitään algoritmeja, ihan vaan meitä ihmisiä.