Gazzotti & Tome - Soda 8: Tuez en paixSodaa olen lukenut muutaman osan satunnaisessa järjestyksessä, ja onhan se varsin hupi sarja (vaikka peruskoukku onkin aika absurdi varsinkin kun sitä jankataan joka albumissa)
Timothee Osterman - Football DistrictFluide Glacialeja selaillessa Osterman on ollut niitä tekijöitä jotka ovat enemmän kiinnostaneet, piirrostyyli on rujoa mutta jutuistaan olen tykännyt. Ja tässä albumillinen huomioita amatöörijalkapalloilusta, groteskimpi/omaelämäkerrallisempi versio FC Palloseurasta...
Lewis Trondheim - Ordinateur mon amiSans Lapinot -albumeja, lyhyitä juttuja tietokoneista ja peleistä...ei mitenkään sarjan parempaa osastoa, se jatko-osa Cyberculturekin oli parempi.
Marc Wasterlain - Jeannette Pointu 11: Le monstreToisaalla jo mainitsin että olen kanssa Wasterlainin Pointuja lukenut. Kivaa käyttösarjakuvaa vaikkei nyt mieltäkääntäväksi kokemukseksi tulekaan, Pointu seikkailee ympäri maailmaa (ja sen ulkopuolella) ja ote on realistisempi kuin Pikolla tms ja usein mukana on idealistista valistamista todellisista uutisista (salametsästystä Afrikassa, Jugoslavian sota jne) mutta samalla fokus on vähän hakusessa...
Tämä albumi oli kuitenkin hyvä, aatteellinen mustavalkoisuusmittari vetää taas ylärajoilla mutta meno on kiitettävän synkkää (jossain määrin auki jää
sankarittaremme...
Taiyou Matsumoto - Ping Pong 1Ekan osan perusteella tää on yhdeltä kantilta niin perinteinen shonen-urheilusarja ettei mitään, ja toiselta kantilta tekijänä on Matsumoto (mm. Tekkonkinkreet, Sunny) joten kerronnassa ja hahmoissa on jo aistittavassa epätavallista syvyyttä, katsotaan miten sarja etenee.
Fred - Philemon 3: Le piano sauvageOlin tämän kai joskus ikuisuus sitten lukenut suomeksi, en ole ihan varma. Jatkoa en ainakaan ole.
Tom Gauld - Baking With KafkaGauldista on ollut puhetta ketjussa aiemmin, jakaa mielipiteitä mutta omaan huumoritajuuni nämä infografiikan suuntaan osoittavat absurdit pikkujutut kyllä osuvat.